Gå til innhold

[Løst]Jeg trenger en hobby seriøst mye!

Zhensic

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger en hobby så inderlig er 13 år og har prøvd endel jeg skal prøve og gi noe info jeg er 13 år ca 170 og ca 48 kg ikke det at det kansje har så mye å si men kansje for hva dere kommer på som kan passe for meg... Jeg driver med skating og har gjort det i 3 år men føler ikke det passer meg jeg går også i korps men skal slutte pga. få venner der og lite interesse.. jeg har gått i fotball håndball men det er ikke min stil vist dere skjønner jeg er ikke den mest sportye i klassen.. jeg har tenkt på airsoft men er ikke gammel nok må vente et år. på vinteren kjører jeg snowboard det er ok.. jeg liker å drive med data og tegne , jeg har tenkt på data programmering men vet ikke hvor jeg skal begynne tegningen er ikke sånn hobby basis det er bare når jeg kjeder livet av meg på skolen men folk sier jeg er god :) Jeg er ikke dårlig på skolen i matte ogsånn så det kunne ha hjelpt på programmeringen .. jeg har lyst til å drive med redigering og manipulering av bilder men programmene er dyre og jeg har ikke allverdens av penger.. jeg har også prøvd warhammer det er så vanskeligg og dyrt at det er utelukkende men jeg har tenkt på tcg og av og til tenkt jeg er født nerd og vil være det men jeg finner aldri en hobby som passer meg som sagt jeg har ekstremt lst å spille airsoft men jeg er for liten så håper dere kan komme med forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde prøvd alt som var av hobbyer her jeg bor, men ingenting var spess meg. Jeg begynte på Tae Kwon-do, og jeg fant meg selv veldig fort. Vil anbefale deg å prøve ;-P Det er utrolig sosialt samtidig at det er en god trening (;

Endret av RAKKA
Lenke til kommentar
jeg har gått i fotball og håndball men det er ikke min stil vist dere skjønner

da regner jeg med at du ikke ønsker en sport der det er lagspill, jeg selv spilte badminton er år tid, kanskje dette er noe for deg

jeg har tenkt på data programmering men vet ikke hvor jeg skal begynne

du for masse hjelp her på forumet, mange anbefaler å begynne med GNU/Linux programmering siden dette er en såkalt opensource som er lett å få kildekoden til

jeg har lyst til å drive med redigering og manipulering av bilder men programmene er dyre og jeg har ikke allverdens av penger

derfor kan man bruke GIMP, som er et gratis program for bilderedigering, om du er innteresert i 3D laging har man også gratisalternativet blender, som brukes til å lage filmer og spill med.

men hva med speideren? :new_woot:

har vært med i 8 år snart og angrer ikke et sekund, har vært på leirer, turer, arrangementer og var i helga på et landsmøte

og til sommeren skal jeg på leir i England :wee:

speideren har en minimal årskontingent som gir deg tilgang på et stort sosialt nettverk, former deg som person, gir deg utfordringer og sist men ikke minst er det interessant å være med

eller hva med å bli ungdomspolitiker? er selv med i unge høyre, har dog vært med i ca 3 måneder nå, men jeg har håndhilst på samferdselsministeren, var med på å stemme for oljeutvinning i Lofoten og skal snart legge frem en resolusjon om Nord-Norgebanen om en ukes tid

Lenke til kommentar
takk men skyting har jeg prøvd men taek wondo kunne vært noe men er ikke liksom sånn haja en som banker folk :) er ikke så sterk hehe og for å nevne det utrolig dårlig kondis

Jeg er jente, jeg banker ikke folk jeg heller ;-P Man må ikke være sterk, ha god kondis sov for å begynne (-;

Lenke til kommentar
vi har karate klubb i vennesla er det forskjell på taekwondo og karate? hva for eksempel

Ja, det er litt forskjell. Jeg vil anbefale Tae Kwon-do (ITF) . Men skader ikke å prøve karate, kan hende du synes det er topp ;-)

Em, vet ikke helt hva som er forskjellen, kan ikke så mye om karate. Men begge deler er jo selvforsvar (-: Graderinger og belter er litt forskjellige. Mønstrer og hva man lærer, hva ting betyr og står for. Karate er litt mer kjappt om jeg ikke har forstått feil. Tae Kwon-do er litt mer roligere på en måte. Noen mener det tar lengere tid å lære karate

Karate fokuserer mer på håndarbeid, Tae Kwon-do mer på fotarbeid.

Karate er japansk, Tae-Kwon-Do er Koreansk. Søk på google, så finner du nok mye mer (:

Endret av RAKKA
Lenke til kommentar

Syns du skal holde fast på skatinga i alle fall! Skating passer absolutt ikke meg heller, jeg elsker å spille dataspill og å drive med PC. Jeg spiller også i musikkorps. Alikevel skater jeg, og det er hinsides morro! :)

Få deg noen kompiser å skate med, da blir det vanvittig mye morsommere saker etterhvert :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

speideren er verdens største organisasjon med ca 45-47 millioner medlemmer som ble grunnlagt av Robert Baden Powell for litt over 100 år siden.

speideren er i første rekke en Kristen organisasjon men jeg er selv ateist og liker meg der, så ikke bli skremt, vi leser verken bibelvers eller har noen forholdt til det religiøse.

det er hovedsaklig 2 organisasjoner i Norge Kfum-Kfuk speiderne (kristelig forening for unge kvinner og men ca 12300 medlemmer, og Nsf speiderne (norges speider forbundt ca 20000 medlemmer)

speideren fokuserer på enkelt personens utvikling, man lærer førstehjelp, knuter, generell overlevelses råd osv...

vi drar på leirer og jeg har bla sett en konstruksjon som er ca 15 meter høy laget av tømmerstokker og tau alene.

det mange forbinder speideren med er bibellesing og hjelpe gamle damer over veien, dette er absurde myter.

speiding er for folk som ønsker noe annen, vi setter ingen krav til kunnskap, inkelt individets utvikling er i fokus, vi er ute i naturen og griller pølser og pizza og sist men ikke minst er vi er verdens mest unike fritidsorganisasjon

er det noe mer du lurer på bare spør i vei

Lenke til kommentar

Prøv deg på skating :)

Ganske morro, og et lett, relativt billig (koster mellom 1000 og 2000 for å komme igang) og man får seg venner når man kommer inn i et skatemiljø. Man er samtidig aktiv og mye i bevegelse, og det er gøy når man endelig kan triksene man har prøvd seg på lenge. Anbefaler deg dog å bruke verneutstyr. :p

Okei, bare glem det der du, leste raskt igjennom innlegget ditt, og så at du hadde drevet med skating. :p Så jeg gjentar, bare glem det jeg skrev. :)

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

gitar tror jeg ikke fordi det har jeg prøvd jeg høres kansje litt kjip ut som ikke gidder noen ting men et instrument har jeg lært trombone for jeg spiller i korps og har gjort det i 3-4 år men syns det er lite interesse men takk for alle svar håper jeg får flere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...