Gå til innhold

Kan monster-pandemien utslette menneskeheten?

Anbefalte innlegg

Noen andre som har lagt merke til at det er samme medisinene mot denne smitten som mot fugleinfluensaen.

Nesten så man kan lure på om de som lager den driver å smitter folk for å selge mer medisin, nå som fugleinfluensa hysteriet er over og folk ikke hamstrer piller lengre.

Tamiflu var vist navnet, måtte finne igjen artikkelen om det.

Tenker salget deres økes bra, burde ha kjøpt aksjer etter suksessen med fugleinfluensaen, kunne man tjent seg litt cash.

http://www.dagbladet.no/2009/04/25/nyheter...amiflu/5915986/

Offtopic: Alle mennesker er lite verdt, et menneskeliv er like verdiløst om det er gammelt eller ungt, for mange av oss er det allerede i verden, men jeg er egoistisk nok til at jeg lever videre fordet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er IKKE redd.

Jeg har overlevd både ditten og dattens epedemier og det er større sjanse for at jeg får Aids/kreft/Malaria/tuberkolose and shit.

Tusenvis dør hver dag av sykdommer vi har kur på, og folk er bekymret for noen amerikanere som har fått the sniffles?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri nevn at noen mennesker er mer verdt enn andre. Det er igjen andre som prøver å legge ord i min munn..

Det jeg sier er at når det er for mange mennesker på et sted og det er dårlige sanitære forhold så gir det ofte utslag i en eller annen form for epidemi. Jeg ønsker ikke en debatt hvor vi skal sette noen verdi på mennesker. Det som er kjernen er at vi tukler med naturens gang og dermed øker befolkningstallet på jorden. Heldigvis har vi også krig for å holde nede tallene når det blir mangel på resurser. Se bare hvordan de kriger i Iraq for å få kontroll på oljen i området.. fantastisk.

Vi som dyrerase trenger en eller annen faktor som regulerer antallet mennesker på jorden. Vi klarer det tydeligvis ikke selv, og da er det bra at vi har epidemier og krig som kan stoppe opp veksten hvertfall litt. Vi er som virus på denne planeten... dreper alt vi kommer over, forbruker resurser som om det ikke fantes en dag i morgen og driter i hvordan det ser ut når vi engang er borte. Om vår planet er den eneste i dette solsystemet med liv på så er det jo litt kjipt om vi skal være det som dreper det.

Kina har skjønt det.. mange andre land i verden har ikke skjønt det. 2 mennesker skal maks få 2 barn.. dermed holder vi status quo. Er vi heldige så er det mange som går et helt liv uten å få barn, og alle holder seg under 2 barn av de som får barn. Alle land burde innføre den ordningen, ikke bare Kina. Da har vi muligens tid til å klare å snu trenden og få orden på balansen igjen.

Til dere som syns at epidemi og krig er kjipt så er det vel bare å si.. sånn er livet, sånn er realiteten. Noe må regulere vår dyrerase slik at vi ikke blir for mange til at jorden klarer å takle det.

Endret av roberteh
Fjernet sitat av slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Med henhold til § 4 i retningslinjene må vi ærbødigst be debattanter holde seg til trådens tema. På bakgrunn av dette forsvant "5" innlegg. Vi holder oss for gode til personangrep på forumet. Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Redigerte også ytterligere "1" innlegg. Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere.

Usakligheter opphører her. Ytterligere overtredelse vil medføre reaksjoner i grove tilfeller.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Chuck Norris".

:)

Lenke til kommentar
Vaksinen de kommer til å presentere som løsning på dette er farligere enn sykdommen, alt i tråd med befolkningsreduksjonsplanene til eliten.

De har allerede vaksine mot denne sykdommen, som merkelig nok faktisk også funker. ;)

(Samme som mot fugleinfluensa)

Lenke til kommentar

Blir litt feil å tro at man før eller siden ikke kan bli truffet av en pandemi som tar svært mange liv, men i dagens samfunn så tror jeg personlig at vi er ganske godt rustet mot det.

Uansett så bør man kanskje tenke på å ha et basisk vernesett hjemme som består av et munbind, desinfiserende middel og hansker , nettop fordi blir noen i den nære kretsen smittet ved en pandemi som sprer seg ved dråpe eller håndkontakt så kan man begrense denne noe.

Greier en person i husholdningen å holde seg frisk så bedrer sjangsene for å overleve for resten av personene seg dramatisk.

Men, som noen tidligere har påpekt så føler jeg nesten at dette kun kommer til å berike "farmaceutisk industri" enda mer. Det er kjekt med slike "epidemier" som selger vidundermedisinen Tamilflu som nå kommer til å bli hamstret på nytt.

Selvsagt, sprer denne pandemien seg kraftig og det viser seg at tamilflu blir reddningen så kjempebra, men forsvinner dette opp i røyk (noe jeg personlig tror) så kan vi lure sterkt på om dette rett og slett bare var en effektiv salgskampanje (førstesidene på dagbladet er jo enorme annonser).

Morsomt å se at Roche (produsenten av tamilflu) hadde stupt i børsverdi i en stund nå og har nå begynnt å ta seg igjen : http://uk.finance.yahoo.com/echarts?s=ROG....ource=undefined

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Vaksinen de kommer til å presentere som løsning på dette er farligere enn sykdommen, alt i tråd med befolkningsreduksjonsplanene til eliten.

Tamiflu har liten virkning og kan i beste fall redusere influensasymptomene med en dag. Faktisk er det en grei sjanse for at du dør av bivirkningene.

"Oseltamivir gir ofte kvalme og brekninger, og det er en økende samling bevis for at oseltamivir kan forårsake alvorlige bivirkninger som atferdsforstyrrelser og plutselig død på grunn av dempet pusteevne. Amerikanske helsemyndigheter (FDA) har gått ut med advarsler mot dette.

ISDB oppfordrer helsepersonell og folk flest om å unngå å bruke oseltamivir ved vanlig influensa, som følge av den økende bevismengden om at oseltamivir gjør mer skade enn gavn. Oseltamivir er ikke verd pengene ved vanlig influensa.

ISDB oppfordrer WHO om å stanse hamstringen av oseltamivir siden det ikke finnes sterke bevis for at medikamentet kan være nyttig under en ny type influensapandemi. WHOs hamstring av oseltamivir bidrar til å legitimere og forsterke den nytteløse bruken av oseltamivir."

Hentet fra pasienthandboka

Lenke til kommentar
Vi hadde SARS,, skjedde ikke en dritt.

Vi hadde fugleinfluensa,, skjedde heller ikke en dritt

Nå har vi svineinfluensa,, kommer nok ikke til å skje en dritt denne gangen heller.

Vi må ikke hvile på laurbærene. Hadde det ikke vært for alle tiltakene, ville vi alle vært døde pga SARS.

Såvidt jeg husker så var det mellom 1/10 og 1/5 som ble smittet av SARS som døde av den.

Lenke til kommentar

Fakset fra WHO :

"Most of the previously reported swine influenza cases recovered fully from the disease without

requiring medical attention and without antiviral medicines.

Information is insufficient to make recommendation on the use of the antivirals in prevention and

treatment of swine influenza virus infection. Clinicians have to make decisions based on the clinical

and epidemiological assessment and harms and benefit of the prophylaxis/treatment of the patient2.

For the ongoing outbreak of the swine influenza infection in the United States and Mexico, the

national and the local authorities are recommending to use oseltamivir or zanamivir for treatment and

prevention of the disease based on the virus’s susceptibility profile.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det er klart det er trist at folk dør, men hvis vi fortsetter å unngå problemene slik er det ikke lenge før vi får en enorm pandemi som kommer til å utslette store deler av menneskeheten. Jorden er ikke bærekraftig nok til at så mange mennesker skal leve på så¨små områder.

Man kan synes det er kjedelig, men det har ikke så veldig mye hensikt å rømme fra realitetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...