Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg bare av uten forvarsel..

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Acer aspire 2930z for ca 1 mnd siden. Den har fungert helt fint hele tiden. Nå de siste dagene har den imidlertid begynt å slå seg av. Helt uten forvarsel blir bare skjermen svart og pc blir slått av. Dette skjer bare på sekunder. Virker som om pc på et vis blir kortsluttet. Har ikke merket at jeg gjør noe spesielt når dette skjer. Spiller ikke dataspill, så det kan ikke være grunnen.

Har heller ikke lastet ned noe, og har nettopp kjørt virussjekk med McAfee, som verken viste virus eller spyware.

Noen som har anelse om hva feilen kan være? Surt at en så ny pc skal begynne å svikte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt akkurat det samme problemet. Jeg har en Acer Aspire 3690. Jeg angrer sykt på at jeg valgte en Acer pc. Jeg tror at pcn slår seg av pga at den har virus. Jeg har hatt pcn min i tre år, jeg gidder ikke repparere den nå. Men du kan jo altis sende den inn på repp ? (-:

Lenke til kommentar

Hmm.. det er jo rart at en helt ny pc skal bli såpass varm at den skrur seg av. Er det andre ting som kan være feil? Ikke noe problem å skru på daten etter at den slår seg av. Hehe litt for seint å angre seg for å ha kjøpt Acer. Alle sier jo så mye forskjellig, ikke lett å bli klok på:)

Lenke til kommentar

Hehe, nej ;-P Har du klagt til butikken hvor du kjøpte den? Kan hende det er noe teknisk feil og (:

Jeg har egentlig ikke så god peiling på hva som kan være galt. Snakk med noen i en data shappe elns

Endret av RAKKA
Lenke til kommentar

Nei har ikke klagd ennå, men må vel gjøre det dersom problemet fortsetter. Lurte bare på om det kunne være noe enkelt fiksbart man kunne gjøre selv først:)

Synes det er usannsynlig at det skal være et virus.

Lastet ned speedfan nå. Det viser core 0:22 og core 1:23. Vet nå ikke helt hva dette betyr, men det kan vel ikke kalles høy temperatur?

Hmm..

Lenke til kommentar
Har dere sett på laderene om de har noen hull i isolasjonen? En venn av meg hadde dette probemet som gjorde at hver gang noe kom borti er isolasjonen var borte "kortslutta" dataen. Dette høres kanjse litt rart ut men samma det :p

Jeg har pleksiglass på pulten min, og ledningen "gnager" på kanten. Så'e ja, hull i ledningen har jeg ;-P Men tror ikke det har noe å si, fordi har hent flere ganger når jeg ikke har i laderen

Lenke til kommentar
Har dere sett på laderene om de har noen hull i isolasjonen? En venn av meg hadde dette probemet som gjorde at hver gang noe kom borti er isolasjonen var borte "kortslutta" dataen. Dette høres kanjse litt rart ut men samma det :p

Jeg har pleksiglass på pulten min, og ledningen "gnager" på kanten. Så'e ja, hull i ledningen har jeg ;-P Men tror ikke det har noe å si, fordi har hent flere ganger når jeg ikke har i laderen

Kanskje batteriet, også fungerer ikke laderen helt, ta ut batteriet å se om det fortsetter og ha i laderen ;P

Tok ut batteriet nå, alt fungerer som det skal (-:

Lenke til kommentar

Kanskje batteriet, også fungerer ikke laderen helt, ta ut batteriet å se om det fortsetter og ha i laderen ;P

Så det kanhende at batteriet er problemet ?

Hehe, Ja ;-P Det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Lenke til kommentar

Du får se om problemet fortsatt er der :p Hvis ikke så er det batteriet, da burde du kjøpe nytt :p kanskje ny lader også

Så det kanhende at batteriet er problemet ?

Hehe, Ja ;-P Det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...