Langtind Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Prøver å installere VMware Workstation 4.0.0 build-4460 for Linux under SuSE 8.2, men jeg får det ikke helt til. Problemet oppstår når jeg skal kjøre vmware-config.pl etter installasjonen. Feilmeldingen jeg får er: Trying to find a suitable vmmon module for your running kernel. None of VMware Workstation's pre-built vmmon modules is suitable for your running kernel. Do you want this program to try to build the vmmon module for your system (you need to have a C compiler installed on your system)? [yes] Using compiler "/usr/bin/gcc". Use environment variable CC to override. What is the location of the directory of C header files that match your running kernel? [/usr/src/linux/include] /usr/include The directory of kernel headers (version 2.4.20) does not match your running kernel (version 2.4.20-4GB). Even if the module were to compile successfully, it would not load into the running kernel. Hva må jeg gjøre får å få VMWare til å fungere? På forhånd takk for hjelpen! Arild Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Du må ha kernel-source pakka fra SuSE installasjonen instalert. Installer fra Yast2 Package Manager->Søk->"kernel-source" Så finner du den, merker den og trykker på accept... MarcelSB Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Takker for ett kjapt svar... Nå skal jeg nok få det til å fungere... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Tipper det ja. Men husk at med SuSE må du slå av apic i GRUB forat du ikke skal få seg-fault når du slår på den virtuelle maskina. Dette måtte du i alle fall gjøre med 3.2 versjonen. Mer info her... Husk å bookmarke SuSE KDB :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå