Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Unormal mengde kroppssvette

Gjest utilfreds

Anbefalte innlegg

Gjest utilfreds

Jeg (20-åring) har i noen år nå i økende grad vært plaget med høy svette over hele kroppen. Særlig under armene og i skrittet er det verst, men også ryggen er plagsom. Føler meg ofte helt kokt i hele kroppen uten noen som helst grunn, og dette blir nok også en selvstimulerende effekt.

Armhulesvetten har jeg fått redusert betydelig ved å bruke aluklorid-produkter på apoteket, men spesielt skritt-problemet vedvarer fortsatt. Det er såpass ekstremt at jeg har halvbløtt undertøy bare av å være på butikken en snartur, og slik skal det da vitterlig ikke være?

Jeg er en tynn og litt treningsaktiv, kjekk, motebevisst person med svært mange interesser, men i løpet av dette året har jeg i større og større grad isolert meg fra det sosiale liv rett og slett fordi det er så strevsomt. Jeg kunne gitt hva som helst for å hatt et normalt svetteliv. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Kek_*

Hei!

Jeg har også store problemer med for høy svetteproduksjon som trådstarter.

Jeg er en gutt på 17 år som som lever et relativt normalt liv. Jeg trener ikke fast, men jeg er slank og godt bygd. Det skal ikke mer enn at jeg spiller fotball i 5 minutter i helt vanlige klær før jeg må roe ned(temp: 16 grader, uten sol), ellers så blir jeg så svett at det begynner å lukte og klærne blir delvis bløte.

Det skal svært lite til før jeg begynner å svette, og hadde trengt mange gode råd akkurat som trådstarter akkurat nå, nå som sommeren kommer og jeg ikke er veldig interessert i å bli grisesvett av å bare gå ut.

Jeg må også legge til at dette er et problem jeg ikke kan huske jeg har hatt så lenge. Kanskje 1 år eller mindre.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, er du veldig overvektig? Det gjør at man svetter 10x lettere enn andre av helt enkle ting som å gå i en trapp eller løfte noe.

Vi har karer på jobb som er så digre at de er våt i hele ansiktet når de har skifta klær i slusa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

hei,

be fastlegen din henvise deg til hudavdelingen ved rikshospitalet. Det jobber en meget hyggelig lege der som blant annet er spesialist på dette.

jeg sliter med det samme, overdreven svetting på rygg og bryst, men ved hjelp av tabletter jeg fikk på RH som heter Dridase har det blitt kanskje 70-80% bedre. du kan lese mer om disse tablettene på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperhidrosis

de markedsføres i andre land som Ditropan, så det er det du må lese om.

lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...