Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc vil ikke videre til logonvindu!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt hjelp her, og håper noen har noe å bidra med..

Hei forresten.

Sitter her med en bærbar Toshiba til en kompis, som jeg har tatt på meg og skal reparere..

Problemet er når den starter så får jeg valget mellom og starte Windows Recovery Tool for og å starte pcn på vanlig måte. Her står det også at "Hvis windowsfiler er skadet eller feil konfigurert kan oppstartsverktøyet hjelpe deg og diagnotisere og løse problemet"

Til opplysning så har han brukt avknappen på pcn og holdt dn inne fysisk for og slå av maskinen, og tror det kan være noe med at filsystemet kan ha blitt korrupt.

Når jeg prøver og starte recovery tool kommer den først med hvit skrift hvor det står loading files, veldig likt som når du laster inn en vistacd fra oppstart.

Den kommer seg greit forbi denne, og popper da opp med en gråtonet bakgrunn hvor dette programmet skal starte opp. Og her får jeg beskjed om at programmet ikke kan starte, og at jeg må trykke på ok for og slå av pcn igjen.

Prøver jeg dog det andre alternativet hvor jeg skal starte Windows på vanlig måte, og da får jeg tvert opp en bluescreen hvor det står "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME"

Har også prøvd og starte opp med Vistaplaten som jeg har liggende her, for og få tilgang til reparasjonsverktøyet som ligger på den. Jeg klarer og få starta fra plata, men den bare kommer opp med at den laster inn windowsfilene og kommer seg videre fra det, og der blir den stående med svart skjerm LENGE, med bare musepekeren på. Har latt det stå i en hel time, uten at noe skjedde. Det skal dog nevnes at første gangen jeg prøvde dette kom den helt til menyen hvor jeg fikk valgt språk og tastaturspråk, for så og kunne trykke på reparer operativsystemet nede i venstre hjørne, og da ble den igjen stående.

Noen som har peiling på hva jeg kan prøve med herifra? Har lastet ned nyeste Hiren's Boot CD, men har ikke peiling på hva jeg kan prøve med på den.. Og er det kanskje mulig og få CMD-vinduet opp i oppstarten og kan ta en diskcheck eller lignende?

Håper på kjapt svar! smile.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du kan få råd her?

http://support.microsoft.com/kb/297185

Har prøvd dette med chkdsk /r med og starte opp med minixp fra Hiren's Boot CD, og ved å gå inn i cmd og starte det derifra, og nå ser det faktisk ut som det fungerer, pcn kommer seg i allefall til Logonscreen og står og loader akkurat nå, så håper jeg kommer meg videre!

Og jeg kom meg inn på pcn nå, og alt ser ut til og funke plettfritt!! :D

Fant ett 40talls filer som chkdsk /r har reparert, og mesteparten ser faktisk ut til og ha blitt forårsaket av drivere til en HP-skriver som er brukt til og skrive ut når pcn har vært på skolen osv. Og det er gamle skrivere med gamle drivere, og virker som disse rett og slett har krasjet med vista..

Legger med et vedlegg her for dere som er interessert i og se litt av filene som ble reparerte og slettet av repareringen. Leste også at ved innstallering av gamle hp-drivere kan vista bli VELDIG mye treigere, og dette kan løses ved en oppdatering fra windows; "oppdatering 960763"

Håper flere får nytte av dette, takk! :)

formatering_jonas.txt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...