Sitronsaft Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Leser til prøve og føler meg litt trøtt, så tenkte jeg skulle ta litt kaffe og bli litt mer opplagt. Har en kaffetraker, og vanlig sånn pulver eller hva det kan kalles, tror det er Friele. Lurer på hvor mye vann og hvor mye pulver jeg skal bruke? Søkefunksjonen fungerte ikke, så kunne ikke finne lignende tråder heller. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Bare prøv deg frem. Mye pulver = sterk kaffe. Lite pulver = svak kaffe. Selv bruker jeg 6-7 teskjeer på 2-3 kopper. Endret 25. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg bruker 3 strøkne og ca en halv kaffemål på 1L vann. Vanlig regel er en skje pr. strek + en for kanna. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1087263 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kjøp deg presskanne + vannkoker istedet. Smaker mye bedre. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Kjøp deg presskanne + vannkoker istedet. Smaker mye bedre. Kom inn her for å si det. Denne er min. 3 av disse kaffe skjeene på 0,5 liter. Smaker LANGT bedre enn det fra trakteren. En ting skal sies, og det er at uansett hvor bra utstyr du har, så hjelper det ikke hvis selve kaffen er dårlig. Husk at kaffe er en ferskvare og hvis den ikke er lagret lufttett smaker den dårlig etter 4-5 dager. Endret 28. april 2009 av thrice Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Neimen , enda en som lever i den oppfattning av at presskanne er best . stakkars deg . Det er KOKEKAFFE som er best på aroma og fyldighet. så kommer kaffetraktet og SÅ kommer presskanna di . helt bakerst Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Neimen , enda en som lever i den oppfattning av at presskanne er best . stakkars deg . Det er KOKEKAFFE som er best på aroma og fyldighet. så kommer kaffetraktet og SÅ kommer presskanna di . helt bakerst Kaffe som i den du koker i kjele? Det har jeg faktisk ikke smakt, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men når det kommer til trakter vs. presskanne synes jeg presskanne er best. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Godt vi er så forskjellig Synes kaffe smaker ganske likt uansett framstilling . det er selve kokekaffen som gir den ekstra piffen når du bruker kokekanne. faktisk er kokekaffe ganske godt i presskanne og kaffetrakter også Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Kanskje jeg må prøve en kopp kokekaffe. Jeg så det sto fullt av kjeler på loftet til mine besteforeldre når jeg besøkte de. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Så lenge man har god kaffe laget med rent vann i en ren kaffetrakter så er det ikke noe problem. Friele frokostkaffe er ikke så verst. Friele presskannekaffe er derimot forferdelig. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 kaffe.no, alt du noen gang kommer til å trenger å vite om kaffe. selv er jeg en fan av italienske kaffebønner og nykverne dem selv for så å koke dem i en espresso kjele Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Du finner noe informasjon om kaffe på disse sidene også: http://www.intershop-as.no/index.php?exec=content http://www.sh.no/index.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå