Niddy Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og trener da hele kroppen. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare å oppnå 200g protein hver dag. Jeg spiser 1 skål med havregryn til frokost (200g ca) dvs 23g protein Jeg spiser 2-3 brødskiver med skinke til lunch (4-6 skinkeskiver) Jeg spiser middag (svært variert, sjeldent spesielt sunt, da jeg ikke kan styre det, toppen 20-30g protein) Jeg spiser kveldsmat, som er tilsvarende frokost, dvs 23g protein Jeg ender da opp med en ca 100g protein om dagen, må jeg med andre ord skaffe meg en proteinshake 2 ganger om dagen for å øke fremgangen? Og hvor mye mer resultat kan jeg forvente, er det verdt det? Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg trener styrke 3 ganger i uka, og trener da hele kroppen. Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare å oppnå 200g protein hver dag. Jeg spiser 1 skål med havregryn til frokost (200g ca) dvs 23g protein Jeg spiser 2-3 brødskiver med skinke til lunch (4-6 skinkeskiver) Jeg spiser middag (svært variert, sjeldent spesielt sunt, da jeg ikke kan styre det, toppen 20-30g protein) Jeg spiser kveldsmat, som er tilsvarende frokost, dvs 23g protein Jeg ender da opp med en ca 100g protein om dagen, må jeg med andre ord skaffe meg en proteinshake 2 ganger om dagen for å øke fremgangen? Og hvor mye mer resultat kan jeg forvente, er det verdt det? Resultatet kommer an på treningen din. Det er også variert på hvor mye en person trenger av proteiner i forhold til kropsvekt og kropsbygning, samt hvor mye man legger på seg, hvor mye muskelmasse som trenger å bygges opp igjen osv. Men har du problemer med å få i deg nok proteiner er jo proteinshake en fin tilleggssats. Du kan jo også begynne å drikke melk. Melk er godt for kroppen, pluss at det er en liten slant proteiner i den:D Eller cottage cheese som mange bruker. Ta på litt mer kjøtt på brødskiva e.l. Men det er ikke noe vits å pakke på med proteiner hvis du spiser lite til vanlig. Det er anbefalt for et normalt menneske å ha et proteininntak på mellom 10 og 20% av dagens energiinntak (Kilde:helsedirektoratet) Lenke til kommentar
Nash Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Kjøp deg flere bokser med tunfisk, billig og effektivt. En boks etter trening sammen med melk er til å anbefale Ellers funker det flott med proteinpulver, spesielt med sjokoladesmak Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 26. april 2009 Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Den billigste måten å få i seg proteiner er ved å kjøpe det som tilskudd. Det kan ikke på noen måter sammenlignes med prisen på f.eks kylling. hvis du klarer å få i deg 3 porsjoner havregryn daglig, 100 gram hver, så har du sikret deg 84 gram proteiner hvis du konsumerer 1,5 liter melk til disse tre skålene med havregryn (5 dl per porsjon). kjøper du også en boks kesam så har du sikret deg ytterligere 36 gram protein (men hvis du kjøper vanilje-kesam så gir den bare 18 gram versus 36 gram på vanlig kesam), da er du oppe i 120 gram proteiner. hvis du klarer å konsumere 50-80 gram i form av tunfisk så er du i mål på 200 gram proteiner og da har vi ikke beregnet middagen inn, der får du endel ekstra proteiner. Men hadde jeg vært deg ville jeg heller forsøkt å handle inn et proteintilskudd, helst 20/80 av myse og mest kasein. Endret 26. april 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 26. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Dette kan jeg få tak i på en helsekost i nærheten: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1899 Til frokost og etter trening? Vil det være bra? Problemet er dog at det går jævlig fort unna, bare 14-15 dager.. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 26. april 2009 Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Fy faen for et dyrt pulver. Det er ikke noe bra en gang. For all del, styr unda. Du får myoprotein for billigere pris jo! Eventuelt kan du kjøpe M-factor. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 26. april 2009 Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Dette kan jeg få tak i på en helsekost i nærheten: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1899 Til frokost og etter trening? Vil det være bra? Problemet er dog at det går jævlig fort unna, bare 14-15 dager.. Ta proteintilskudd i de måltider du får lite protein i deg. prøv å spre det utover hele dagen og kvelden slik at du ikke går uten næring over lengre tid. Når det gjelder det proteinet du linket til, så blir det for dyrt å drive å handle en slik liten boks i lengden fra internett, hvis du har en lokal butikk går det selvfølgelig an, men ikke på internett. det blir fort en skremmende affære for bankkontoen. da skal du heller satse på ting som rabattkort, storhandel (handle 4 og 4 bøtter samtidig) og eventuelt dele kostnadene med andre venner som trener for å holde det måntlige beløpet nede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå