Odingutt Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg er i disse blandt de studenter som bare går og venter og venter på at skattepengene skal komme slik at jeg kan få brukt dem så fort som mulig. I år ble endelig tilbakebetalingen såpass stor at jeg kan få infridd en liten drøm om et digitalt videokamera. Etter å ha surfet nettet fra a-å har jeg enda ikke helt klart å få finne helt ut hva jeg ønsker meg av kameraet mitt. Alt av tester jeg har funnet har enten vært utdatert eller basert på familie fedre med dårlig syn. Og dersom man går til butikker som Elkjøp og Expert vet vi jo alle at de ikke kan stort om det de prater om (i alle fall ikke her hvor jeg bor...) Det jeg lurer på er med andre ord på om noen der ute kan hjelpe meg med å finne "student kameraet?" Kriterier 1. MÅ være VELDIG lite - Fra erfaringer med fotoapperater vet man at jo mindre kameraet er jo større er sjansen for at det blir tatt med rundt omkring. Helst vil jeg at kameraet skal få plass i innerlomma på jakka eller i vesken til kjæresten min. 2. MAX budsjett er 10,000 - Utbetaling fra staten (takk som byr...) Helst ønsker jeg å komme meg et par tusen under dette etter å ha kjøpt meg et lite stativ og en bæreveske. 3. Redigerings muligheter - En av hovedgrunnene til at jeg nå ønsker meg kamera er jeg har sett hvor enkelt det er redigere videosnutter fra fester og ferier til gode minner (både på godt og vondt) Nesten like viktig som størrelsen er det derfor at jeg enkelt og greit kan redigere alt på datamaskinen. 4. Jeg er videre ikke redd for å kjøpe over nettet - Er det penger å spare er jeg bare glad til. Har vært my innom xd.no i det siste og undersøkt mulighetene. I går kom jeg over Canon DM-MV5i til kr 6 884. Kan dette være kameraet jeg leter etter? 5. Fotomuligheter - Mange av kameraene jeg har sett på tar frem fotomulighetene som et pluss ved dem. De fleste av dem har gjerne like i underkant av 1 mega pixel oppløsning. Er dette noe jeg vil kunne bruke i det hele tatt? Eller blir kvaliteten såpass dårlig at det ikke er et reelt alternative til å ha både videokamera og fotokamera? Jeg håper det er noen der ute som har tatt seg bryet med å lese hele denne leksa og som gidder å svare. Det forundrer meg litt i runnen at produsentene ikke har gått inn for å lage et skikkelig "student kamera." Etter å ha vært 3 år i Australia som student har både kamerater av meg og undertegnede alle kommet til konklusjonen at dersom vi skal ut i verden igjen er et digitalt videokamera et must. Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 sony trv33 skulle vel være det kameraet du ser etter kanskje.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå