Lock-Aze Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei, har en gammel traver av en mercedes og har fått vite at jeg kan få en bil fra sverige med en turbomotor sittende i. Det jeg da lurte på er følgende, hvordan fungerer det hvis jeg vil ha denne bilen inn til biltilsynet og godkjent med motorbytte/effektøkning? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 vel, det er sikkert billigere å flytte til sverige. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Det er garantert billigere å flytte til sverige, men det var heller ikke spørsmålet mitt Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Du må ha bremser som svarer til motorstørrelse iallefall. i trorndhjem er det lettest å få slikt godkjent, så i stavanger. iallefall ikke i bergen! du kan jo komme med unskyldning at motoren i din bil skjerte seg og du tilfeldigvis hadde turbomotoren liggende. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har vært medlem i 190-klubben lenge. Og, debatten der har pågått lenge om hvordan man lettest mulig kan få godkjent bygg av vegvesenet. Uansett. Det du MÅ ha er: 1) Målepapirer på motor 2) TUV-papirer på tilsvarende effekt i annen modell, med spesifisert deleliste. (Bremser, fjærer, stab-stag,...) 3) Skriftlig søknad om bygg 4) Godkjenning av søknad 5) Time hos merkeverksted, som går gjennom TUV-papirene og din bil - og sjekker at spesifikasjonene stemmer 6) Visningstime hos vegvesen. Veit at gutta i klubben, bruker utelukkende Vegvesenet på Lillestrøm/Lørenskog. De er snille på motor visstnok, men datasprut og bur godkjenner dem (etter hva jeg har blitt fortalt) ikke. Du kan prøve å ta kontakt med Tor Anton - [email protected], Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå