Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste bildet ditt Laze ble skikkelig stilig. Får følelsen av en skikkelig dominoeffekt hos syklene. Ser nesten ut som om de velter, i alle fall de første. Er ikke alltid den effekten er vellykket (tvert imot!), men her syns jeg det fungerte veldig bra.

Lenke til kommentar

Ser ut som du gjør deg nytte av bayen Laze.

Det første ga meg faktsik lyst til å gå på fancy kaffebar, og det er liksom ikke helt min stil, så det kan du ta som et kompliment. Det andre var det sterkt sug og god bevegelse i.

Lenke til kommentar
Bildet ble tatt på fototreff Trondheim 2. mai.

Heftig oppskarping på dette bildet. Som du ser har du fått en glorie rundt den anden som er i fokus - det er et typisk tegn på at du har dratt for hardt i spakene.

I dag kom en Lensbaby Muse i posten fra Fotoknudsen Pro, som ble behørig testet, både inne ... og ute ...

Det sykkelbildet er et av de bedre lensbaby-bildene jeg har sett!

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar
Bildet ble tatt på fototreff Trondheim 2. mai.

Heftig oppskarping på dette bildet. Som du ser har du fått en glorie rundt den anden som er i fokus - det er et typisk tegn på at du har dratt for hardt i spakene.

Jepp! Helt enig.

Satt utendørs med en netbook da jeg postet innlegget. Ikke egnet til å vurdere kvaliteten på bildet... :)

Lenke til kommentar

Litt mer sulling med Vivitaren - har prøvd litt macro, men ikke helt optimale eksponeringer...

530703758_yQsQz-L.jpg

Litt mose som vokser ut av en mur (bildet er rotert for å være mer behagelig å se på)

Vivitar S1 70-210/3.5 @ ??mm, f/16, 1/60sek, iso 250

Crop:

530704148_MkiUP-X2.jpg

Ser ut som alvorlige problemer mot kantene, men det kan også være forårsaket av en roterende bevegelse forårsaket av at jeg trykket inn utløseren(?).

Tett crop av et skruehode:

530707639_zNmNo-X2.jpg

f/11, 1/125sek, iso 200.

Macro er helt nytt for meg, så jeg vet egentlig ikke hva jeg bør forvente, og ikke hva jeg trenger av lukkertider håndholdt (støttet mot fast underlag)...

Arela: Den regnbuen så jo helt sinnsyk ut... Drøye farger. Mulig du burde kjørt litt støyreduksjon på skyene? Skyer har en tendens til å "lage" støy.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Den andre enden av regnbuen + en av de andre (måtte vært regnbuedagen).

post-31719-1241729199_thumb.jpg

Anew: Prøvde litt med støyreduksjon, men fikk det ikke vesentlig bedre, så det får stå.

Som RandiA sier, makro er vanskelig håndholdt, men du får svaret klart og tydelig når du ser på bildene i etterkant: JA eller NEI. Nytter ikke med softwaretricks om det blir bom.

Selv koser jeg meg med håndholdt makro, da jeg tåler mange bom.

Her et nærbilde av stubben min.

Som dere ser, så er det noen smultringer oppe i trærne; speiltele

post-31719-1241730257_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Heh takktakk. Joja, har med og uten hånd. For meg gjorde det litt ekstra med hånden, men er vel individuelt.

Er ikke så flink til å tegne med touchpad, men du får en anelse.

70x140 softbox til venstre for modellen og en 90x90 softbox snudd ganske så langt vekk ifra hun på høyre side - akkurat nok til å gi litt lys.

post-157128-1241642017_thumb.png

Enig i at det er fine toner. Men ikke enig i at lyset er så bra. Ihvertfall hovedlyset har litt spesi plassering. Feks litt lav? Ville hatt det høyere, eller ihvertfall heala litt ved øyet der, og fiksa litt på lyset i ansiktet med D&B oO

Lenke til kommentar

Når det gjelder hovedlyset har jeg ikke så veldig mye å gå på i høyden, men når det er en softbox på 140cm på blitsen dekker det nesten hele modellen og lyset kommer i retningen jeg liker.

Hva er det du ville ha healet ved øyet? Og hvor er det bruk for D&B?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...