Laze Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 En kan ikke bo i Trondheim uten å ha tatt bilde av Tyholttårnet, så det var på høy tid at jeg fikk knipsa dette ... det var stilig å se hvordan refleksjonen i tårn-vinduene avhang av vinkelen til polariseringsfilteret I helga gikk jeg rundt og fotograferte søppel i naturen, i den vesle luken som er nå mellom snøsmeltinga og ryddesjauene før 17.mai: Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Pent det første Laze! Endret 4. mai 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 D3+70-200/2.8 VR @ f/2.8, 1/1600, 200mm, ISO 200 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 En fergetur behøver ikke og være kjedelig hvis man har med det rette leketøyet. Iso100 125mm f/6.3 1/160 sec. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Noen bilder som ble til overs da jeg lagde en bildeserie. Alle er tatt med Sigma 30mm f/1.4. Edit: Prøvd å fikse "layouten" litt Endret 4. mai 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
fototim Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Vær så please å ikke legg fem bilder på rekke og rad horisontalt. Jeg får apoplektisk anfall av å måtte scrolle horisontalt. EDIT: Takk for oppryddinga, og lenge leve NSB Endret 4. mai 2009 av fototim Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 De ligger da ikke horisontalt på min skjerm. Hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Katten min jakter på mus. Irritert som f.. over at jeg ikke skrudde opp isoen til 1600 elns, var litt mørkere enn jeg trodde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 De ligger da ikke horisontalt på min skjerm. Hvordan fikser jeg det? Jeg pleier å bruke linjeskift-tasten etter to innlagte jeg, da ordner det seg OK. (enig med fototim at slik scrolling er litt irriterendes ) RandiA Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Bra "debut". Slett ikke dum den Frikky. Men er horisonten rett? Det får'n si! Rett og slett pent. Takk til begge :O) Mulig horisonten ikke er 100 %, men synes selv det fungerer slik det er. Får ev. gjøre endringer ved kommende bilder :O) Lenke til kommentar
fototim Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Fra dagens fangst. Fikk et par artige positurer og. Og så sittter jeg å setter sammen en liten animasjon av fjærpuss. Kort sagt en vellykka dag i møkkavær Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Fant disse "små" fuglen på min vandring ved opraen tidligere idag. Den poserte villig vekk sammen med sin partner. Det måtte jo ta slutt etter hvert. Alle bildene tatt med 5D mkII og 85mm f/1.8 Endret 5. mai 2009 av Gorgat Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Blæh! Laaangt møte på jobben, som har hindret meg i å leke med den nye slegga, og i morgen er det først nye møter, og så må jeg kjøre intervjuer sammenhengende i 4 timer til kl. 19... All work and no play makes Anew a dull boy. Dette er så nær et motiv som jeg har kommet i dag, men med den exif'en, så er ikke akkurat bildet egnet til å evaluere objektivet (lite KA da...): D300, Vivitar Series 1 70-210/3.5 @ 70/3.5. 1/60sek, iso 6400. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Syns det ser lovende ut jeg. Jo takk, det ser lovende ut, selv om den har betydelige "utfordringer" i motlys. Skarpheten ved 210/3.5 ser ut til å være upåklagelig på lang avstand. Fargegjengivelsen likeså. Byggekvaliteten er av en annen verden - den får nesten 105/2.5 til å virke spinkel. Jeg er spent på macroytelsen, men jeg må vente til helgen før jeg får testet den skikkelig, tror jeg. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Flott portrett! Du har fanget et fint uttrykk, med en god lyssetting og tonalitet. Det eneste som plager meg er hånden på skulderen, som virker noe unaturlig plassert og bidrar til et litt stivt uttrykk. EDIT: Glemte å si at lyset på ryggen gjør bildet mye bedre enn det hadde vært uten IMO! Er det lov å spørre hva slags lyssetting du har brukt? Francis Endret 6. mai 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Heh takktakk. Joja, har med og uten hånd. For meg gjorde det litt ekstra med hånden, men er vel individuelt. Er ikke så flink til å tegne med touchpad, men du får en anelse. 70x140 softbox til venstre for modellen og en 90x90 softbox snudd ganske så langt vekk ifra hun på høyre side - akkurat nok til å gi litt lys. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Store utbrente flater der gitt _p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå