Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009

Anbefalte innlegg

En kan ikke bo i Trondheim uten å ha tatt bilde av Tyholttårnet, så det var på høy tid at jeg fikk knipsa dette ... det var stilig å se hvordan refleksjonen i tårn-vinduene avhang av vinkelen til polariseringsfilteret :)

3438751191_2528cb5c7b_b.jpg

I helga gikk jeg rundt og fotograferte søppel i naturen, i den vesle luken som er nå mellom snøsmeltinga og ryddesjauene før 17.mai:

3493831585_06b00b5ac6_b.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De ligger da ikke horisontalt på min skjerm. Hvordan fikser jeg det?

Jeg pleier å bruke linjeskift-tasten etter to innlagte jeg, da ordner det seg OK. (enig med fototim at slik scrolling er litt irriterendes :yes: )

RandiA

Lenke til kommentar
Bra "debut". Slett ikke dum den Frikky. Men er horisonten rett?
Det får'n si! Rett og slett pent.

Takk til begge :O) Mulig horisonten ikke er 100 %, men synes selv det fungerer slik det er. Får ev. gjøre endringer ved kommende bilder :O)

Lenke til kommentar

Fant disse "små" fuglen på min vandring ved opraen tidligere idag.

Den poserte villig vekk sammen med sin partner.

post-172141-1241559288_thumb.jpgpost-172141-1241559297_thumb.jpg

Det måtte jo ta slutt etter hvert.

post-172141-1241559312_thumb.jpg

Alle bildene tatt med 5D mkII og 85mm f/1.8

Endret av Gorgat
Lenke til kommentar

Blæh! Laaangt møte på jobben, som har hindret meg i å leke med den nye slegga, og i morgen er det først nye møter, og så må jeg kjøre intervjuer sammenhengende i 4 timer til kl. 19... All work and no play makes Anew a dull boy. Dette er så nær et motiv som jeg har kommet i dag, men med den exif'en, så er ikke akkurat bildet egnet til å evaluere objektivet (lite KA da...):

529196644_hWzJx-L.jpg

D300, Vivitar Series 1 70-210/3.5 @ 70/3.5. 1/60sek, iso 6400.

Lenke til kommentar
Syns det ser lovende ut jeg.

Jo takk, det ser lovende ut, selv om den har betydelige "utfordringer" i motlys. Skarpheten ved 210/3.5 ser ut til å være upåklagelig på lang avstand. Fargegjengivelsen likeså. Byggekvaliteten er av en annen verden - den får nesten 105/2.5 til å virke spinkel.

Jeg er spent på macroytelsen, men jeg må vente til helgen før jeg får testet den skikkelig, tror jeg.

Lenke til kommentar

Flott portrett! Du har fanget et fint uttrykk, med en god lyssetting og tonalitet. Det eneste som plager meg er hånden på skulderen, som virker noe unaturlig plassert og bidrar til et litt stivt uttrykk.

EDIT: Glemte å si at lyset på ryggen gjør bildet mye bedre enn det hadde vært uten IMO! Er det lov å spørre hva slags lyssetting du har brukt?

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Heh takktakk. Joja, har med og uten hånd. For meg gjorde det litt ekstra med hånden, men er vel individuelt.

Er ikke så flink til å tegne med touchpad, men du får en anelse.

70x140 softbox til venstre for modellen og en 90x90 softbox snudd ganske så langt vekk ifra hun på høyre side - akkurat nok til å gi litt lys.

post-157128-1241642017_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...