Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virkelig nydelige farger og kontraster på det første der Randi.

Takker for det... :)

RandiA

Er du fornøyd med resultatet mellomringene gir,ser ut som du bruker dem :)

Edit:bruker du noen form for lyssetting på bildene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Er du fornøyd med resultatet mellomringene gir,ser ut som du bruker dem :)

Edit:bruker du noen form for lyssetting på bildene.

Mellomringer bare på det andre av de to jeg la inn her. I årets April-fest har jeg lagt inn flere bilder med mellomringer. Det kan bli bra, må øve en del...men jeg synes det var et lurt kjøp.

Nei, ingen lyssetting, jeg bruker blenderprioritert, (AV) og da får det ta den eksponeringstiden det trenger.

RandiA

Lenke til kommentar

Fint med et trådsystem som dette. Tomlene opp til de som tok initiativ :thumbup:

I motsetning til hva det har vært lengre sør de siste dagene, er ikke været noe å skryte av i nord for tiden. Tok et bilde for litt siden, med stille vann og litt solstråler. Gav meg faktisk litt sommerfølelse, selv om ikke vannet/solstrålene var hovedmotivet.

post-181365-1240786041_thumb.jpg

1/400s

f/5.6

300mm

ISO 100

Lenke til kommentar

Da får jeg prøve meg på å laste opp et bilde jeg også. Kjøpte meg en (brukt) Micro Nikkor 105mm for en stund siden, og har blitt helt betatt av dette objektivet. For tiden er det en lerk som vokser og trives på tomta vår som er hovedmotivet. Her er et eksempel. Den mørke skyggen bak blomstene er en fjorårskongle.

post-161663-1240787161_thumb.jpg

1/60, f/5,6

-Lazy

Lenke til kommentar

Denne tråden var et bra initiativ. Litt lavere terskel for å legge ut bilder her enn i BK.

Dette bildet har jeg lenge tenkt å legge i BK, men har aldri kommet til å gjøre det.

Bildet er tatt fra Treschow brua i Oslo og er av Bjølsen valsemølle.

post-153870-1240824223_thumb.jpg

Exif: iso 200 1/60 f/5,6

Lenke til kommentar
De fargene der var underlige, lazy... er dette Nikon-fargene Simon vrøvler om, eller er det noe litt galt med hvitbalansen? Eller er det rett og slett sånn det så ut der og da?

Tja, om det er nøyaktig som naturen har malt det vet jeg ikke, men er ikke så langt unna. Mulig grønnfargen ble litt "off". Fargene er ofte intense og nyfriske nå i "løvspretten".

RandiA: Hyggelig du likte det.

Takk for kommentarer til begge.

Her er et til, tatt noen dager før det forrige. Kun minimal justering av lys/kontrast og oppskarping. Liker buen.

post-161663-1240846796_thumb.jpg

1/90, f/5.6, ISO 200

-Lazy

Endret av lazyman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...