Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009

Anbefalte innlegg

Men eventuelle forskjeller i målemetode forklarer ikke at to eksponeringer med identiske EXIF gir så totalt forskjellige resultater.

Sant nok; foreslår at dere prøver å ta bilder av samme motiv samtidig for videre sammenligning.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg mistenker enkelte for promillefotografering....
Sånne utsagn, uten adresse bidrar lite til forumtrivsel.

Bidrar det negativt?

Edit: det er selvfølgelig humoristisk ment. Dårlig formulert, det tar jeg på min solblender :)

Jeg referere til denne f.eks https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13674969

Ta det på motlysblenderen, så er det greit :p

Det jeg prøvde å si er at folk lett kan ta slike utsagn, uten klar adressat, som retta mot sine bidrag. Det kan lett gjøre allerede usikre sjeler mer usikre. Sånne som meg f.eks ;) Du skjønner sikkert.

Nå skal jeg slutte å leke forumpoliti for ei stund. Andre gangen i løpet av to dager, da har jeg vel brukt kvota mi :)

Lenke til kommentar

Bare meg som syns det ble mye småprat i det som primært skal være en bildetråd ;)

Less talk, more pics.

Er vanligvis ikke veldig glad i smal DOF, men noen motiver bare ber om det. Ikke helt velykka komposisjon syns jeg dog, noen som har forslag til crop?

post-107204-1242072366_thumb.jpg

50mm, 1/1600, iso 100, og dermed relativt åpent objektiv.

Lenke til kommentar
..........

Nå skal jeg slutte å leke forumpoliti for ei stund. Andre gangen i løpet av to dager, da har jeg vel brukt kvota mi :)

Veldig bra at noen gir et hint om en medforumbruker har vært litt for frisk i sine formuleringer. Det er lett å være litt ubetenksom, ironiske uttalelser kan være uskyldig ment og, som vi har sett ved enkelte anledninger, bli helt misforstått. Like greit å få klarert sånne ting med en gang og renset lufta.

Jeg oppfatter fototim som en av forumets gentlemen, og anser ham som godt skikket til å ta slike (litt vanskelige?) "politioppgaver"

-Lazy

Lenke til kommentar

Yay! Omsider kommer det noen bilder fra meg også.. Ønsker meg forresten slakt selv om jeg ikke har laget egne BK-tråder for bildene..

Første bilde er i serien "Sjømæling prøver å lære seg studiolys". Eneste redigeringa jeg har gjort er vel grunnleggende justeringer, som farge og eksponerng etc. Forslag til forbedringer/ting jeg burde gjøre annerledes mottas med takk!

post-47575-1242089254_thumb.jpg

Neste bilde er i serien "Sjømæling prøver å få til noe brukbart på platelansering i ei lita bule"..

post-47575-1242089582_thumb.jpg

Exif:

Bilde 1:

Nikon D80

ISO 100

Nikkor 50mm f/1,4 @ f/11

1/100 sek

Paraply til venstre, beautydish opp til høyre

Bilde 2:

Nikon D80

ISO 1000

Nikkor 50mm f/1,4 @ f/3,5

1/100 sek

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Disse tok jeg til Dagsavisen/FotoKnudsenPro-konkurransen som var, men da jeg skulle sende inn bildene mandag morgen fikk jeg bare server-feilmeldinger *sukk* ... jeg prøvde å sende de inn via mail, men jeg har ikke hørt noe fra dem, så jeg antar eposten min ble elegant ignorert :p. Jaja, jeg kom meg iallefall ut og fikk tatt bilder ... :)

3520083806_3d97b88b60_b.jpg

3524902320_7c27d1b134_b.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...