tomsi42 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Men eventuelle forskjeller i målemetode forklarer ikke at to eksponeringer med identiske EXIF gir så totalt forskjellige resultater. Sant nok; foreslår at dere prøver å ta bilder av samme motiv samtidig for videre sammenligning. Tom Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Eg mistenker enkelte for promillefotografering....Sånne utsagn, uten adresse bidrar lite til forumtrivsel. Bidrar det negativt? Edit: det er selvfølgelig humoristisk ment. Dårlig formulert, det tar jeg på min solblender Jeg referere til denne f.eks https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=13674969 Ta det på motlysblenderen, så er det greit Det jeg prøvde å si er at folk lett kan ta slike utsagn, uten klar adressat, som retta mot sine bidrag. Det kan lett gjøre allerede usikre sjeler mer usikre. Sånne som meg f.eks Du skjønner sikkert. Nå skal jeg slutte å leke forumpoliti for ei stund. Andre gangen i løpet av to dager, da har jeg vel brukt kvota mi Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Bare meg som syns det ble mye småprat i det som primært skal være en bildetråd Less talk, more pics. Er vanligvis ikke veldig glad i smal DOF, men noen motiver bare ber om det. Ikke helt velykka komposisjon syns jeg dog, noen som har forslag til crop? 50mm, 1/1600, iso 100, og dermed relativt åpent objektiv. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 ..Må bare feire at 24-70 nå virkelig når helt ned til 24mm! ISO 100, f/7.1, 1/200s Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Gratulerer! Nå kommer Zeissen til sin rett også! Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 ..........Nå skal jeg slutte å leke forumpoliti for ei stund. Andre gangen i løpet av to dager, da har jeg vel brukt kvota mi Veldig bra at noen gir et hint om en medforumbruker har vært litt for frisk i sine formuleringer. Det er lett å være litt ubetenksom, ironiske uttalelser kan være uskyldig ment og, som vi har sett ved enkelte anledninger, bli helt misforstått. Like greit å få klarert sånne ting med en gang og renset lufta. Jeg oppfatter fototim som en av forumets gentlemen, og anser ham som godt skikket til å ta slike (litt vanskelige?) "politioppgaver" -Lazy Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Et sikkert vårtegn i Tana. Også er det bare litt over en uke til vi har lov å fiske igjen. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg oppfatter fototim som en av forumets gentlemen, og anser ham som godt skikket til å ta slike (litt vanskelige?) "politioppgaver" -Lazy Jeg har blitt kalt verre ting enn gentlemann. Men takk Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Yay! Omsider kommer det noen bilder fra meg også.. Ønsker meg forresten slakt selv om jeg ikke har laget egne BK-tråder for bildene.. Første bilde er i serien "Sjømæling prøver å lære seg studiolys". Eneste redigeringa jeg har gjort er vel grunnleggende justeringer, som farge og eksponerng etc. Forslag til forbedringer/ting jeg burde gjøre annerledes mottas med takk! Neste bilde er i serien "Sjømæling prøver å få til noe brukbart på platelansering i ei lita bule".. Exif: Bilde 1: Nikon D80 ISO 100 Nikkor 50mm f/1,4 @ f/11 1/100 sek Paraply til venstre, beautydish opp til høyre Bilde 2: Nikon D80 ISO 1000 Nikkor 50mm f/1,4 @ f/3,5 1/100 sek Endret 12. mai 2009 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Gratulerer! Nå kommer Zeissen til sin rett også! Hihi - takk! FF anbefales forresten på det varmeste! ..Og gjør det ikke billigere å kjøpe optikk fremover. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Bilde ser ikke like bra ut nedskalert dessverre, men slenger nå det ut. D3 + 14-24/2.8 @ 14mm, f4, ISO 400, 1/125 Endret 12. mai 2009 av gorpium Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Bilde ser ikke like bra ut nedskalert dessverre, men slenger nå det ut. D3 + 14-24/2.8 @ 14mm, f4, ISO 400, 1/125 Pene grønntoner . Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Mange takk Det bilde ga meg litt kjærlighet for stor dybdeskarphet når jeg ser hvor mange detaljer som skjuler seg i naturen. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Må si jeg liker denne tråden - mye bra Jeg får sette meg ned å filke litt med noen bilder når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Laze Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Disse tok jeg til Dagsavisen/FotoKnudsenPro-konkurransen som var, men da jeg skulle sende inn bildene mandag morgen fikk jeg bare server-feilmeldinger *sukk* ... jeg prøvde å sende de inn via mail, men jeg har ikke hørt noe fra dem, så jeg antar eposten min ble elegant ignorert . Jaja, jeg kom meg iallefall ut og fikk tatt bilder ... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Tatt for en stund siden, men det er noe jeg holder på med for tiden, for jeg driver å rydder opp i scanning av bilder, og flyttet over denne fra macen før jeg solgte den. 1N + Tri-X 400 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nammenamm hva da? I HVERT FALL IKKE BILDET DITT! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Nammenamm hva da? I HVERT FALL IKKE BILDET DITT! NEI OK SÅ PRAKTISK DA. MAN KAN DA IKKE SPISE TRÆR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå