Trondster Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Litt mer sulling med Vivitaren - har prøvd litt macro, men ikke helt optimale eksponeringer...(..) Ser ut som alvorlige problemer mot kantene, men det kan også være forårsaket av en roterende bevegelse forårsaket av at jeg trykket inn utløseren(?). Vel - dette er vel bare sirkulær bokeh? Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Stort sett ansikte ble så der klart vansklig avstand brenvidde 75 mm - eksponeringstid 1/25 - blender åpning F4 - iso 100 -objekt 70-200 mm L usm Kamera Canon eos 40 d Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Tatt i går. Og ja, det skal være litt støy i bildet. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Prøvd med støyfjerning? Om du har det, så skru tiden tilbake. Som du sier, så er det et bilde hvor støy er akseptert og sånn som det ser ut nå virker det ikke naturlig. Ellers er stilig bilde. Hovedblitsen gikk ikke av, men av og til kan det komme gode resultater ut av det. D3, 70-200, f5, ISO 200, 90mm, 1/200 Endret 9. mai 2009 av gorpium Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Prøvd med støyfjerning? Om du har det, så skru tiden tilbake. Som du sier, så er det et bilde hvor støy er akseptert og sånn som det ser ut nå virker det ikke naturlig. Ellers er stilig bilde. Nei, jeg har ikke prøvd det. Hadde en god del støy i bildet med vilje, var ikke meningen at det skulle se veldig naturlig ut btw, hva mente du med "skru tiden tilbake"? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Okei. Det jeg mente var at støyfjerning på et slikt bilde er fyfy i min verden. Derfor ville jeg at du skulle skrudd tiden tilbake før du eventuelt hadde gjort noe slikt. Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Det er noe med proposjonene i det portrettet gorpium, vet ikke hva, men det behaget mine øyne. edit: Anfall, det petterøsdraget ser godt ut. Men har man sluttet, så har man sluttet. Endret 9. mai 2009 av arela Lenke til kommentar
fototim Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nydelig, og faktisk litt orginalt. Orginalitet er ikke noe vi ser for ofte når det gjelder blomsterbilder. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nydelig, og faktisk litt orginalt. Orginalitet er ikke noe vi ser for ofte når det gjelder blomsterbilder. Takk! Nå kommer våren som jeg hadde håpet på i aprilfesten.. well well.. Jeg skal i hvertfall ha det gøy med kameraet i sommer! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 For å få litt forandring i hverdagen, så har jeg lånt meg en Nikon D40 og en 18-200mm VR. Her er et par eksempler. 1/30s, f/8, 22mm, ISO 400 1/30s, f/8, 170mm, ISO 400 Lukkertiden er nok i det snaueste laget på det siste, selv ved bruk av IS. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Likte veldig godt det siste! Synes det ser skarpt nok ut jeg. Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Søskenbarnet mitt har investert i superråner som så klart må foreviges! Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Bare et utsnitt frihånd med 70-200 mm usm.L Ganske fornøyd Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Bare et utsnitt frihånd med 70-200 mm usm.LGanske fornøyd Fine farger,synes motivet ser litt uskarp ut jeg. Hvilken innstillinger bruker du på fokus,sentrumsfirkanten eller alle ni og AI focus eller one shot. Hvilken innstilling har du på på programhjulet M,P,AV eller TV. Ser du bruker 200mm f/7.1 iso100 og 1/500 sec,en helt grei løsning for og selektere motivet. Endret 10. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Nautica bruker for det meste P da jeg liker senterfukusering. Hender madammen låner kamera og de ganga har hun endret til hva som helst liker best RAW.P. og enkelte ganger prøve strekke egenskapene for objektiv og Hus i visse foto øyeblikk. Morro men det blir for det meste frihånd da stativ blir lit kronglete for raske avgjørelser. Mitt neste objektiv på handle lista = 17x40 mm usm L Endret 10. mai 2009 av Gapatrosten Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Snipe Du kan forbrede teknikken ved og velge andre innstillinger. Når du tar bilder av ting i bevegelser er TV "lukkerhastighet" fin,der kan du sette lukkerhastigheten til foreksempel 1000/sec og justere Høyere ISO til du synes bildene blir lyse nok. Hvis du tar bilder det du vil ha liten dybdeskarphet er Av "blenderåpningen i objektivet" riktig innstilling,du setter største blender "lite f/tall" og justerer lavere ISO til du får lyse nok bilder. Du kan også over/underekponere bildene ved og sette onn/off bryteren i tredje posisjon,da trykker du utløserbryteren halveis ned og justerer eksponering-kompensasjon lysere eller mørkere med hjulet bak på kameraet. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Nautica Takker for tips verdifult å få på veien. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Bare et utsnitt frihånd med 70-200 mm usm.LGanske fornøyd Bra presentasjon, og teknisk bra. Men kronbladet som kolliderer med motivet burde du nok ha fjerna før eksponering. Egentlig begge kronbladene nede i venstre hjørne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå