femfulle Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg installerte slackware 9.0 på min pc. Installasjonen gikk smertefritt. jeg starter opp X med KDE etterpå. I Control Center er det umulig å lese informasjonen om Kernel. Følgende feilmld.: The kernel configuration could ot be read due to following error: Cannot open /usr/src/linux/arch//config.in for reading Either your kernel sources contain invalid configuration rules or you just found a bug in KDE kernel configuration. "/usr/src/linux/arch/" finnes ikke på mitt system Vel.. jeg prøvde å installere drivere til et modem som krevde modifikasjoner i kernel, men dette gikk ikke da jeg finne feilmld om at installsjonsprogrammet ikke fant kernel. er ny innen linux som dere sikkert har skjønt. Noen av dere som har erfaring med linux som kan si meg om dette er en bug eller en konfigurasjonsfeil eller.no fra min sin side. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Ett google søk: http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-...G=Google+Search ..viss det kan være til hjelp for noen. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 har du kompilert en kjerne noen gang fra de sourcene der? Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Nope, jeg har aldri kompilert en kjerne selv. Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hvis ikke du har lastet ned kildekoden til kjerna er det ikke så rart. Gå på www.www.kernel.org og last ned en av de nyere kjernene (2.4.20 bør være grei) Pakk den ut i /usr/src/linux så bør det funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå