Gå til innhold

Ny skjerm 22" eller 24 til gaming

Anbefalte innlegg

Hei. Skal omsider bytte ut min 8 år gamle Samtron 96P 19" CRT skjerm. Har INGEN erfaring med LCD, og sliter med å finne rett skjerm.

Det jeg har: ATI 4870, Intel E8500CoreDuo, 4Gb Mushkin Ram, Win XP Pro

Skal brukes til: Spill som CS:S BF2. Men hovedsaklig surfing ol. Altså, IKKE bilde/video redigering eller som teve

Størrelse: Litt usikker, 22" eller 24". Men heller en 22" av god kvalitet fremfor en dårligere 24"

Har fått meg med at det er TN-panel som gjelder, men fortsatt er det mye å velge mellom. Innsynsvinkel spiller ingen trille for meg.

Har sett meg ut LG 227wtp, og Viewsonic VP2250wb, bla fordi de ble anbefalt til gaming på Prad.de

MEN;

Dette er eldre modeller, og ønsker tips og erfaringer fra folk som spiller raske spill og som har selv eller har peil på nyere skjermer.

På forhånd Takk

Endret av Gregor Martin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for innlegg og forslag så langt.

Har også fått et tips om Dell 2209 etellerannet, men er skeptisk efter å ha lest tester.

Moal tipser om en spennende, men dyr skjerm. Siden jeg aldri(!) har spilt på eller brukt en LCD skjerm, lurer jeg på hvor viktig det blir å ta skrittet opp i den prisklassen. Mtp at jeg langtfra er proff spiller.

Derfor efterlyser jeg erfaringer fra folk som til daglig spiller spill som CS:S og Battlefield e.l på LCD skjermer: Hva mener dere er akseptabelt minstemål ift latency, lag, fargegjengivelse, sortnivå osv?

Mulig jeg håper på for mye, men det er verdt en sjangse. Har jo grunn til å tro at jeg er den siste som fortsatt sitter på CRT. Og vet jo at det er noen flere enn meg som gamer :)

Lenke til kommentar

Den Moal linket til er jo 120hz da, alle andre lcd er bare 60, tenker hvis du er opptatt av oppdaterings frekvens, men som du selv sa så er du ikke en proff spiller heller, jeg har selv en 22" lcd samsung 226bw og spiller ikke cs:s lenger men gjorde det før, overgangen til min lcd med 60hz 2ms gikk helt fint selv om 120hz ville gjort seg, men den gang var jo ikke det en mulighet. Vurderer den 120hz skjermen selv for øyeblikket.

Ellers så har jeg lest mange gode ode ord om den t220 om du vill ha noe billigere, ellers så har jeg ikke så veldig oversikt atm over hva som er tilgjengelig der ute.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...