Gå til innhold

AMD Phenom II X3 720 BE temperatur

Mykos

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har sjekket temperaturen på min prosessor(AMD Phenom II X3 720 BE) og lurer på et par ting. Jeg fikk ikke testet med RealTemp, jeg regner med at den bare ikke støtter den prosessoren og at det ikke er noen andre problemer. Jeg får heller ikke opp prosessortypen i windows, jeg får bare "AMD Processor model unknown 2.81 GHz". Om noen har løsninger for å fikse det så tar jeg gjerne imot det, men regner med det ikke har noe å si. Tilbake til spørsmålet så har jeg målt temperaturen til 25 grader i CoreTemp. Jeg har sett at RealTemp hos andre måler rundt 10 grader kaldere enn CoreTemp. Er da 25 grader den riktige temperaturen eller hvordan fungerer det? Hva er forskjellen?

I tillegg viser bare CoreTemp bare 2 cores og 2 threads og ikke 3. Har dette noe å si?

Takk

Mykos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde jeg hadde det nyeste, men kan prøve å oppdatere BIOS. Er det noe jeg må ta spesielt hensyn til da? Taper jeg noe data?

Noen som kan gi meg svar på spørsmålet angående hva temperaturen egentlig er?

Endret av Mykos
Lenke til kommentar

Har du hatt en annen cpu på hovedkortet tidligere eller bruker en gammel windows innstallasjon på harddisken som har vært brukt på f.eks. dual-core, så kan du få problem med at systemet ikke ser 3 el. 4 kjerner. Årsaken ligger i noe som heter HAL Detection. Finns visstnok en workaround i MSConfig men kan være litt knotete, så clean-install av Windows er kanskje å foretrekke.

Og som agent 007 sier, trenger du (sansynligvis) også bios-oppdatering

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...