Skogslik Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Ser på konto oversikten min nå at det er tappet endel penger. På diverse dating side ri sverige og danmark. Hva faen er dette for noe? har da aldrig vert inne på noen slike sider. WWW.Q500.SE 291 kr til dem FREEWAY APS 142kr 2 ganger. MOTESPLATSEN i sverige 299kr. 2 ganger her og faktisk. Hva skal eg gjøre? hva om det trekkes mer hver måned eller noe nå? Endret 25. april 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ta kontakt med VISA og si fra om tranaksjoner som ikke du har satt i gang. Da får du veiledning av dem videre om hva du burde gjøre. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Kanskje noen andre i familien el. som har brukt kontoen din? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 nei. er bare eg som bruker kortet. rimelig sure greier. Får eg noe igjenn tror dere? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det tror jeg. Ta kontakt med banken din. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Sendte en mail. Fikk svar at dem måtte sperre kontoen min og bestille nytt kort. Koster dette noe? surt viss eg må betale for det i tilleg til at eg ikkje får penger tilbake -.- Endret 25. april 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det er banken sin feil at kontoen din blir tappet, altså nei. Du må ikke betale ett øre. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Koster som regel 100,- for nytt kort, deretter må du fylle ut en hel del papirer med en forklaring og oversikt over alle transaksjonene. Hvis stedene ikke krever noe annet enn info som står på kortet får du høyst sannsynlig pengene tilbake, vær dog forberedt på at dette tar lang tid. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Koster som regel 100,- for nytt kort, deretter må du fylle ut en hel del papirer med en forklaring og oversikt over alle transaksjonene. Hvis stedene ikke krever noe annet enn info som står på kortet får du høyst sannsynlig pengene tilbake, vær dog forberedt på at dette tar lang tid. Dette skjedde ikke hos søskenbarnet mitt som var på tur i utlandet, der han ble fra stjålet kortinformasjon og tappet for 30.000,- Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det er banken sin feil at kontoen din blir tappet, altså nei. Du må ikke betale ett øre. Det blir helt feil å si at det er banken sin feil at kortet blir tappet. Men det er banken sitt ansvar å rydde opp etterpå. Mest sannsynlig har kortet ditt blitt kopiert. Det eneste du trenger fra kortet for å betale på nett er kortnummer utløpsdato og CCV koden. Ganske lett å skaffe. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Da er kortet sperret vertfall. Var stor sjangse for at eg fikk pengene igjenn sa han i telefonen. Siden det var typisk missbruk der 1kr var tappet først også mer etterpå. Skulle ringe igjenn på mandag og forklare situasjonen. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Du skal ikke lide noe tap som følge av svindel så lenge det ikke er din feil direkte. Et eksempel hvor det kan være din feil er hvis kortet ditt blir stjålet og du oppbevarer koden til det/kontoen sammen med kortet. Hvis de må sperre kontoen din og du må få nytt kort skal ikke du betale noe for å få nytt kort. Det er bare tull hvis noen sier noe annet. Som sagt: du skal ikke lide noe som helst tap fordi Visa sitt sikkerhetssystem suger. Det er faktisk alt for lett å bli svindlet men det bryr de seg lite om fordi det er så få svindler i forhold til hvor mye kort blir brukt nå til dags. De har innført chip på kortene nå som mange sikkert vet, så får vi se om det hjelper noe på svindelen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Takker for svar. Ble litt mer beroliget nå Var jo ikkje akuratt mye som forsvant. rundt 800 totalt. men er alikevell kjedlig. Ringer dem igjenn i morgen og satser på at det ordner seg uten noe tap Edit: Dem sa eg må anmelde dem og få en bekreftelse på dette og så ta med denne til banken. Skal eg bare gå på politi kontoret og si eg vill anmelde nettsidene da? Endret 27. april 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Du går til politiet ja, men du anmelder ikke nettsidene. De vet (mest sannsynlig) ikke at dette er noen andre enn deg som bruker kortet ditt. Det er personen(e) som bruker kortet ditt du må anmelde. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Har fikset dette nå. vert og anmeldt, og så vert i banken og fyllt ut et skjema der. Ser ut til og gå helt fint dette her. Nytt kort kommer snart og pengene får eg nok tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå