Gå til innhold

Hjelp, kontoen min blir tappet for penger på svenske dating sider

Anbefalte innlegg

Ser på konto oversikten min nå at det er tappet endel penger.

På diverse dating side ri sverige og danmark.

Hva faen er dette for noe? har da aldrig vert inne på noen slike sider.

WWW.Q500.SE 291 kr til dem

FREEWAY APS 142kr 2 ganger.

MOTESPLATSEN i sverige 299kr. 2 ganger her og faktisk.

Hva skal eg gjøre? hva om det trekkes mer hver måned eller noe nå?

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster som regel 100,- for nytt kort, deretter må du fylle ut en hel del papirer med en forklaring og oversikt over alle transaksjonene. Hvis stedene ikke krever noe annet enn info som står på kortet får du høyst sannsynlig pengene tilbake, vær dog forberedt på at dette tar lang tid.

Lenke til kommentar
Koster som regel 100,- for nytt kort, deretter må du fylle ut en hel del papirer med en forklaring og oversikt over alle transaksjonene. Hvis stedene ikke krever noe annet enn info som står på kortet får du høyst sannsynlig pengene tilbake, vær dog forberedt på at dette tar lang tid.

Dette skjedde ikke hos søskenbarnet mitt som var på tur i utlandet, der han ble fra stjålet kortinformasjon og tappet for 30.000,-

Lenke til kommentar
Det er banken sin feil at kontoen din blir tappet, altså nei. Du må ikke betale ett øre.

Det blir helt feil å si at det er banken sin feil at kortet blir tappet. Men det er banken sitt ansvar å rydde opp etterpå. Mest sannsynlig har kortet ditt blitt kopiert. Det eneste du trenger fra kortet for å betale på nett er kortnummer utløpsdato og CCV koden.

Ganske lett å skaffe.

Lenke til kommentar

Du skal ikke lide noe tap som følge av svindel så lenge det ikke er din feil direkte. Et eksempel hvor det kan være din feil er hvis kortet ditt blir stjålet og du oppbevarer koden til det/kontoen sammen med kortet. Hvis de må sperre kontoen din og du må få nytt kort skal ikke du betale noe for å få nytt kort. Det er bare tull hvis noen sier noe annet. Som sagt: du skal ikke lide noe som helst tap fordi Visa sitt sikkerhetssystem suger. Det er faktisk alt for lett å bli svindlet men det bryr de seg lite om fordi det er så få svindler i forhold til hvor mye kort blir brukt nå til dags. De har innført chip på kortene nå som mange sikkert vet, så får vi se om det hjelper noe på svindelen.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Ble litt mer beroliget nå :p

Var jo ikkje akuratt mye som forsvant. rundt 800 totalt. men er alikevell kjedlig.

Ringer dem igjenn i morgen og satser på at det ordner seg uten noe tap :)

Edit: Dem sa eg må anmelde dem og få en bekreftelse på dette og så ta med denne til banken.

Skal eg bare gå på politi kontoret og si eg vill anmelde nettsidene da? :p

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...