Ayb Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Tenker litt på å gå over til flere små eksterne disker, i stedet for få og store, da jeg er redd for å plutselig miste alt av data i én krasj. Derfor lurer jeg på om det er mulig å koble flere (2-4) slike 2,5"-disker som tar strøm direkte fra USB, på en USB-hub med fire porter. Det blir vel kanskje for hardt for én USB-port å gi strøm til flere harddisker? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det er vel så vidt den kan gi støm nok til bare en disk ... Bruk heller kabinett med strømforsyning. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Enten det eller så må du ha en hub som har egen strømforsyning som kan juice opp litt ekstra. Personlig er jeg ikke fan av disker på hub, eneste jeg har brukt er minnepenner til nød og tastatur og mus via USB hub. Har en billig sak fra Komplett som jeg kjøpte i sin tid, mistenker at den gir litt mer effekt enn hva som kreves også da jeg har hatt minnepenner som har gått varme. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det finnes USB-hub med ekstern strømforsyning, hvor kabelen til pcen bare brukes til signalering, så slipper man å tenke på strømmessige begrensninger. Om det er en god idé å kjøre mange disker på powered USB-hub skal jeg ikke uttale meg. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Takker for svar Har en billig sak fra Komplett som jeg kjøpte i sin tid, mistenker at den gir litt mer effekt enn hva som kreves også da jeg har hatt minnepenner som har gått varme. Var det en slik med egen strømforsyning? Uansett, tror nok jeg da går for disker med egen stømforsyning. Windows skal vel takle dette bra? Altså at det ikke blir forvirret av å få flere disker inn på samme USB-port. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Flere disker på en hub må dele båndbredde, antar det går tregt ved kopiering mellom diskene. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Windows er generelt dårlig på eksterne disker via USB. Kan oppleve mye merkelig knot om du tenker å bruke det som vanlige disker til annet enn lagring. Som for eksempel at bokstavene aldri forblir konstante, de kan falle ut og gi skrive feil og mange andre småfeil underveis. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Fælt å mye problemer det skulle være med dette a Skulle vært flere USB-porter på PC-en. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Fælt å mye problemer det skulle være med dette a Skulle vært flere USB-porter på PC-en. Litt må man ofre for at det skal være mobilt Flere USB porter går å få tak på, enten via ekstra kontrollerkort eller hovedkort som har koblet flere USB kontrollere. Tror det var ett P5Q hovedkort med en hel drøss med USB porter. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Ja, det med ekstra USB-kontroller høres jo ikke dumt ut. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Husk at du også statistisk sett vil miste like mye data over tid om du deler det opp på mange disker kontra en stor. Jeg ville heller brukt pengene på en ekstra 3.5" disk eller to og tatt backup til disse. En av dem ville jeg flyttet til en sikker plassering for å sikre meg mot brann, innbrudd etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå