Cortinarius rubellus Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Viktig og være sikker på hva personen mener har jeg funnet ut:P Ser på meg selv som en åpen person, åpen for det meste. Men man må være kritisk i dagens samfunn, rett og slett for at det finnes mange som utnytter den delen. Men artig og se at man faktisk er enig Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Etter mitt syn:Klarsynte får ikke kontakt med noe som helst, annet en lommeboken din. De er bedragere - bevisst eller via selvbedrag. Er ikke alt vi kan forklare, finnes noen klarsynte som får deg til og tenke deg om. Jeg er veldig kritisk til dette emnet, men det går ikke an og utelukke noe som så mange mener har sett osv. Man skal respektere hva andre tror på så lenge de ikke prakker sin tro på deg=) Det er det også mange magikere som gjør. Eneste forskjellen er at magikere (aka illusjonister) annonserer at de jukser på forhånd. Det finnes mange fancy triks som får meg til å tenke, men ikke et eneste som får meg til å tro på et mumbo jumbo dratt ut av ræven svada svar. Det går veldig fint å utelukke noe som så mange mener de har sett. Jo flere som har sett det jo lettere burde det jo være å bevise det. Før de kommer med ekstreme bevis som passer de ekstreme påstandene så er det INGEN grunn til å tro et ord av hva de sier. Og jeg kommer aldri til å respektere andres tro så lenge den er basert på myter og ignoranse. Folks handlinger er basert på hvordan de tror verden fungerer. Så de trenger ikke prøve å prakke sin tro på meg for at jeg skal bli påvirket av den. Heldigvis bor vi i Norge der vi slipper unna det værste, men resten av verden gjør nettopp ikke det. Å respektere andres tro er en norm som stammer fra oldtidene fordi det var blasfemi. Vi lever i en økende opplyst verden og slikt vås er det på tide å kvitte seg med. Vi klarte å slutte å brenne hekser på bålet. Det var NEPPE ved å respektere det. Endret 27. april 2009 av Zappy Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) "gidder ikke" Sitte og forklare noe jeg har gjort allerede orker jeg ikke. Og det med hekser er forkastelig, at du drar opp noe sånt er bare morsomt. Rett og slett pga. omtrent hele den perioden besto av tortur og forfølgelse som jeg HATER. Uansett og si at du ikke respekterer tro betyr at du ikke har respekt for kristne, muslimer og alle andre reglioner...sier mer om deg vil jeg si. For jeg har sagt flere ganger: Jeg er imot psykisk og fysisk vold. Endret 27. april 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 "gidder ikke"Sitte og forklare noe jeg har gjort allerede orker jeg ikke. Og det med hekser er forkastelig, at du drar opp noe sånt er bare morsomt. Rett og slett pga. omtrent hele den perioden besto av tortur og forfølgelse som jeg HATER. Uansett og si at du ikke respekterer tro betyr at du ikke har respekt for kristne, muslimer og alle andre reglioner...sier mer om deg vil jeg si. For jeg har sagt flere ganger: Jeg er imot psykisk og fysisk vold. Jeg sa da ikke noe om hva du mente om å brenne hekser (ei heller mente jeg at vi var uening på noen andre ting enn de jeg pressiserte). Jeg sa at det ikke forsvant ved å respektere folks tro. Jeg har ingen problemer med å respektere folk, selv om jeg ikke respekterer at de lever livene sine basert på myter. Det er ingen som respekterer folks meninger på det nivået innen politikk eller noen andre felt, det er noe som er ekslusivt til religion. Dårlig tid nå, men skal se om jeg ikke kan skrive litt mer utfyllende senere, om nødvendig. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Uansett og si at du ikke respekterer tro betyr at du ikke har respekt for kristne, muslimer og alle andre reglioner...sier mer om deg vil jeg si. Jeg tolerer at folk tror på gud. Men jeg respekterer ikke troen... synes du det er noe galt i det? Endret 27. april 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Det er det jeg prøver og si=) Suger på og forklare meg til tider. Jeg godtar at folk tror på spiritisme, men jeg tror ikke på det selv. Zappy: "Jeg har ingen problemer med å respektere folk, selv om jeg ikke respekterer at de lever livene sine basert på myter." Det er den biten jeg har prøvd og si, men ikke har klart tydligvis. Frustert over meg selv egentlig nå, det du sa i det innlegget kunne ikke jeg vært mer enig i. For håpe dette ordner opp i det som tydligvis har gjort noen "oppgitt" eller hva jeg skal kalle det:) Endret 27. april 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Uansett og si at du ikke respekterer tro betyr at du ikke har respekt for kristne, muslimer og alle andre reglioner...sier mer om deg vil jeg si. Jeg tolerer at folk tror på gud. Men jeg respekterer ikke troen... synes du det er noe galt i det? Jeg kjenner mange kristne, men takler ikke reglionen selv. Beklager dobbelt-innlegg. Så hvis ingen har noe mer og si\spørre om så kan vi gå videre? Zappy: Beklager frekkheten min. Endret 27. april 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Zappy: Beklager frekkheten min. Det går så bra så. <3 Ante meg at vi var mer eller mindre enig utifra de andre inleggene dine ;D Lenke til kommentar
DeadEmotion Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg tror på gjenferd og også på klarsynte, selv om jeg er overbevist om at det også finnes mange fakes der ute. Er flere jeg kjenner som har fortalt om overnaturlige opplevelser, har bodd i hus der det skjer uforklarlige ting etc. Har ikke opplevd mye nevneverdig selv, men jeg tror alikevel at det finnes ting der ute som mennesket ikke helt kan eller vil forstå. Spiritisme har jeg aldri prøvd, men jeg vil ikke utelukke at man kan oppnå kontakt på denne måten. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Jeg tror på gjenferd og også på klarsynte, selv om jeg er overbevist om at det også finnes mange fakes der ute. Er flere jeg kjenner som har fortalt om overnaturlige opplevelser, har bodd i hus der det skjer uforklarlige ting etc. Har ikke opplevd mye nevneverdig selv, men jeg tror alikevel at det finnes ting der ute som mennesket ikke helt kan eller vil forstå. Spiritisme har jeg aldri prøvd, men jeg vil ikke utelukke at man kan oppnå kontakt på denne måten. Du synes ikke det er litt rart at feks ingen har klart å bestå james randi paranormal challange? Endret 28. april 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Det du gjorde feil trådstarer, var enkelt å greit å forvente at noe skulle skje Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Det du gjorde feil trådstarer, var enkelt å greit å forvente at noe skulle skje Jepp. Har selv prøvd dette i ungdommen og TRODDE faktisk en stund på at det jævla glasset flyttet seg til jeg begynte å se på det med skeptiske øyne og skjønte at det var en luring som faktisk flyttet på det for å skremme de andre.... og skremt ble vi alle sammen, jeg og ... Hvis du går inn i en slik sceanse med et kritisk sinn og hele tiden analyserer det som skjer og ser etter en naturlig forklaring isteden vil du fort oppdage at dette er renspikket tull Det de fleste som ser på seg selv som "åpne for slikt" glemmer er å være kritisk til dette! De "åpner" seg for at dette KAN være "noe" og åpner derved fantasien sin for resten og tro meg når jeg sier at hvert eneste menneske besitter den aller mest sofistikerte 3D simulatoren verden har sett, og kommer til å se på en meget lang stund. Hjernen vår er EKSPERT på å "SE" slike ting som ikke er der, se mønster der det ikke er noen mønster også videre og vips har vi folk som er "åpne" for slikt og helt ukritisk tror på alskens vissvass bare det kommer flytende på ei fjøl og har "mystisk" foran seg i navnet... Har to eller flere "opplevd" det samme er det ikke brått så sikkert at begge sier sannheten om det, DE tror de sier sannheten om det, men ofte har den ene blitt farget av den andre til å TRO at de sier sannheten om det. Hjernen spiller oss ofte et puss, og kanskje de også ØNSKET om å se det samme, men som regel er den som "ser" slikt som annenmann en svakere personlighet enn han som FØRST så det og derfor ønsker annenmann å se det samme som den sterke personligheten så, for å bli like mystisk, spesiell etc etc... Dette har jeg sett flere ganger... Hjernen vår er ikke alltid til å stole helt på, selv om vi tror det... Har selv sitti alene på verandaen på hytta en småmørk høstkveld og "sett" ting ute i øyekroken.... Alene midt inne på vidda, hva kan ikke skje meg DER liksom når hjernen begynner å kverne på at jeg er ALENE med all verdens monstre, varulver, tusser, troll, drauger OG de forførende , men onde alvene som får folk til å rote seg bort.... Grøss, da er det best å forte seg bort til bilen, låse den og starte nedturen tilbake til folk fortere enn fanden klarer å få av seg nattsokkene, for jeg kan jo bli drept, spist, torturert, voldtatt (?... Veeeel, SÅ mørkt blir det kanskje ikke....), revet i filler osv osv osv... Utrolig hva vi TROR bare den snøballen begynner å rulle .... Men jeg VET at dette er et overlevelses instinkt alle mennesker har når de er alene... Hjernen "ser" ting slik at du skal gjøre nødvendige forhåndsregler for å overleve... Vi ser ikke godt i mørket og frykter derfor mørket. Men jeg tenker alltid at JEG er den farligste skapningen i det mørket, ALLE andre dyr frykter meg i mørket, til og med min egen art frykter mørket og lar være å lete i mørket hvis de kan la det være.... så jeg har hatt det mye gøy med folk i mørket, både venner og "fiender" da jeg vet at alle frykter mørket og vegrer seg for å gå dit av instinkt ... Det er helt OK å ha et åpent sinn, men ikke så pent at hjernen faller ut og jeg føler at folks hjerne HAR falt ut når de kommer og skal ha meg til å holde muligheten for alt slikt vissvass vi ikke har EN ENESTE indikasjon whatsoever på som "åpen" mulighet.... Det stiller i samme kategori som religiøs overtro egentlig, for der ER hjernen falt ut, ihvertfall hele den logiske, kritiske og fornuftige delen.... Bruk heller kritisk tenkning og tenk over hvordan dette heller kan inneha en naturlig forklaring og du vil se at det VELDIG OFTE har en naturlig forklaring. Og slutt å tro at hvis DU ikke kan forklare det så MÅ det være noe med det samme, for det er faktisk ikke sånn. Men det er veldig VELDIG lett å hoppe til den konklusjonen med en gang, det er ihvertfall sikkert!!! Endret 29. april 2009 av RWS Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 RWS: Meget bra innlegg vil jeg si:) Tror mange ikke aner hvor mye vi mennesker kan "styre" hjernen. Er en grunn til at man sier dette " man ser det man vil se" Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Er enig med Fluesopp, et meget bra inlegg RWS. Jeg var faktisk i min barndom han luringen som forsiktig styrte glasset for å skremme de andre. Så det er ikke et uvanlig fenomen. At Hjernen er en utmerket 3D simulator er det heller ingen tvil om. Jeg har også selv sett ting som ikke er der i forbindelse med ekstrem trøtthet. Det er verdt å nevne at i daglilivet er mye av det vi ser konstruert av hjernen. Øyet står for datainnsamling men mye av synsbildet er input data fra hjernen selv, der hjernen "fyller inn" data som ikke er tilgjengelig fra øyet, f eks i mørke omgivelser, sikkert derfor spiritisme er gunstig i mørke omgivelser fordi det er da mer sannsynlig at hjernen legger inn tileggsdata. Det er også mange andre grunner til at hjernen legger inn tileggsdata, og vi ser gjerne ofte det vi ønsker å se. Jeg så hallusinasjoner i min tid i forsvaret under en ekstremt søvnløs øvelse. Da så jeg og åpnet ild mot fiendtlige styrker som ikke eksisterte. Jeg var ekstremt trøtt og utmattet og det eneste hjernen jobbet med var å speide etter fiendlige styrker, hvorfor ikke bare legge til noen fiendlige styrker fordi hjernen "ønsker" å se det ? En god ide ifølge min trøtte hjerne som resulterte i at resten av troppen fulgte mitt eksempel og åpnet ild mot ingenting, da fikk selvsagt kompaniledelsen noe å lure på når de var vel klar over at fienden var flere mil unna i en annen retning. Dette er bare et av mange eksempler på hvordan hjernen kan legge inn tileggsinformasjon den "ønsker" å se. Det kan fint tenkes for meg at mennesker som har et "åpent sinn" og som virkelig forventer å se noe overnaturlig, gjerne i mørke omgivelser der øyet har vanskelig for å samle data, kan se noe som der og da virker veldig realistisk og ekte, men som alikvel ikke eksisterer. EN detaljert drøm er bevis i seg selv på at hjernen har ekstremt kraftige verktøy for å konstruere relasitiske scenarioer som ikke eksisterer. Vi vet at hjernen spiller bevistheten puss til tider, vi har derimot ingen indikasjoner på at ånder, gjenferd osv eksisterer, dermed syntes jeg det er logisk å anta at subjektive opplevelser som mitt møte med fiendlige styrker på millitær øvelsen ikke er annet en hallusinasjoner. Endret 29. april 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) I Kirken, kan du lettest komme i kontakt med en god ånd. Du gjør bare det de andre gjør i Kirken så går resten av seg selv. Heller dø... Du er flink til å forkjynne din religion i alle tråder du kommer over! Selv om temaet i denne tråden ikke har noe med jødeliket, så forkjynner du likevel om det. Vel, det er bedre å tilbe Satan og følge hans vilje, enn å gå inn i kirken og prøve å tro på jødelik. Endret 29. april 2009 av Abigor Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Satan? Jesus? Hva har det med spiritisme å gjøre? Religion suger. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Spiritisme er tull fra ende til annen. Flatt bord og uten fingre på glasset så blir jeg imponert.. Med den eksistensen av ånder som spiritisme forutsetter for å virke, så burde man vel strengt tatt ikke trengt å ha fingrene fysisk på glasset? Endret 2. mai 2009 av Den Polse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå