Cyberfrog Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Å leke med hjernen (rus, overdreven sleep deprivation) er jeg sikker på er farligere enn å påkalle ånder. Plutselig redsel, innbilning/paranoia og uforklarlig gråt kan vel muligens også ha vært et angstanfall, uten at jeg tør påstå det. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner ikke dette her, folk sier at det er farlig. Jeg får ikke lov av min mor til å drive med spritisme, men hun sier at spøkelser osv er bare tull. Hvorfor er spiritisme så "spesielt" ? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner ikke dette her, folk sier at det er farlig. Jeg får ikke lov av min mor til å drive med spritisme, men hun sier at spøkelser osv er bare tull. Hvorfor er spiritisme så "spesielt" ? Det er bare basert på vandrehistorier og andre anektdoter. Tror du virkelig det er farlig når man får kjøpt ouija brett på lekebutikker? er du seriøs? Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Knyt et nøkkelknipe fast i hyssing. Hold armen slik at den ikke støtter seg på noe. Tenk at nøkkelknipet beveger seg fra side til side, ikke beveg armen. Dette er ideomotoreffekten. Du kan og tenke at nøkkelknipet beveger seg frem og tilbake, i sirkler, fra høyre til venstre, fra venstre til høyre og alt som fantasien tillater. Nøkkelknipet kan erstattes med noe annet tungt sålenge du har et pendel så fungere det. Du kan også bruke det til å finne ut hvilket kjønn det fremtidige barnet til din kone, mor, datter, venninne eller ditt eget barn er. Du har rundt 50% sjanse til å lykkes da åndene er vanskelige å kommunisere med. Endret 26. april 2009 av Gronko Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Tråden er blitt litt kortere. Det som forsvant er primært knyttet til alternative måter å oppnå hallusinasjoner på, samt poster trigget av en "veninna til kusina til"-anekdote. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner ikke dette her, folk sier at det er farlig. Jeg får ikke lov av min mor til å drive med spritisme, men hun sier at spøkelser osv er bare tull. Hvorfor er spiritisme så "spesielt" ? Spøkelser osv er bare tull. Spiritisme derimot dreier seg ikke om noe som er der ute et sted. Spiritisme dreier seg om noe som er inni oss. Der vil vi ikke ha hva som helst. Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner ikke dette her, folk sier at det er farlig. Jeg får ikke lov av min mor til å drive med spritisme, men hun sier at spøkelser osv er bare tull. Hvorfor er spiritisme så "spesielt" ? Spøkelser osv er bare tull. Spiritisme derimot dreier seg ikke om noe som er der ute et sted. Spiritisme dreier seg om noe som er inni oss. Der vil vi ikke ha hva som helst. Jeg og to andre venner prøvde spirtisme, vi fikk lov av våre foreldre. Det skjedde ingenting, så hvem har sagt at det funker? Greit nok, vi ante ikke hvordan vi skulle gjøre og lurer på hva som skal til får at det hender noe. Hvis spiritisme ikke er tull, så vil det si at ånder finnes. Da sier det seg selv at spøkelser finnes (?) Men tror nok ikke at spøkelser og ånder er samme venser. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner ikke dette her, folk sier at det er farlig. Jeg får ikke lov av min mor til å drive med spritisme, men hun sier at spøkelser osv er bare tull. Hvorfor er spiritisme så "spesielt" ? Spøkelser osv er bare tull. Spiritisme derimot dreier seg ikke om noe som er der ute et sted. Spiritisme dreier seg om noe som er inni oss. Der vil vi ikke ha hva som helst. Jeg og to andre venner prøvde spirtisme, vi fikk lov av våre foreldre. Det skjedde ingenting, så hvem har sagt at det funker? Greit nok, vi ante ikke hvordan vi skulle gjøre og lurer på hva som skal til får at det hender noe. Hvis spiritisme ikke er tull, så vil det si at ånder finnes. Da sier det seg selv at spøkelser finnes (?) Men tror nok ikke at spøkelser og ånder er samme venser. Nei, ånd eller ånder er noe som er i mennesker ikke noe som flyr rundt som i Hollywood filmer Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner ikke dette her, folk sier at det er farlig. Jeg får ikke lov av min mor til å drive med spritisme, men hun sier at spøkelser osv er bare tull. Hvorfor er spiritisme så "spesielt" ? Spøkelser osv er bare tull. Spiritisme derimot dreier seg ikke om noe som er der ute et sted. Spiritisme dreier seg om noe som er inni oss. Der vil vi ikke ha hva som helst. Jeg og to andre venner prøvde spirtisme, vi fikk lov av våre foreldre. Det skjedde ingenting, så hvem har sagt at det funker? Greit nok, vi ante ikke hvordan vi skulle gjøre og lurer på hva som skal til får at det hender noe. Hvis spiritisme ikke er tull, så vil det si at ånder finnes. Da sier det seg selv at spøkelser finnes (?) Men tror nok ikke at spøkelser og ånder er samme venser. Nei, ånd eller ånder er noe som er i mennesker ikke noe som flyr rundt som i Hollywood filmer Litt bra xP Men hvis ånd(er) er noe som er i et menneske, da vil det si at det finnes ånder, og at det er mulig å kontakte de da. Men på hvilken måte? Noen mener at spiritisme er tull, og anre mener det er livsfarlig. Altså, vil det funke like bra og bare sette deg ned å be og snakke i vei? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skjønner ikke dette her, folk sier at det er farlig. Jeg får ikke lov av min mor til å drive med spritisme, men hun sier at spøkelser osv er bare tull. Hvorfor er spiritisme så "spesielt" ? Spøkelser osv er bare tull. Spiritisme derimot dreier seg ikke om noe som er der ute et sted. Spiritisme dreier seg om noe som er inni oss. Der vil vi ikke ha hva som helst. Jeg og to andre venner prøvde spirtisme, vi fikk lov av våre foreldre. Det skjedde ingenting, så hvem har sagt at det funker? Greit nok, vi ante ikke hvordan vi skulle gjøre og lurer på hva som skal til får at det hender noe. Hvis spiritisme ikke er tull, så vil det si at ånder finnes. Da sier det seg selv at spøkelser finnes (?) Men tror nok ikke at spøkelser og ånder er samme venser. Nei, ånd eller ånder er noe som er i mennesker ikke noe som flyr rundt som i Hollywood filmer Litt bra xP Men hvis ånd(er) er noe som er i et menneske, da vil det si at det finnes ånder, og at det er mulig å kontakte de da. Men på hvilken måte? Noen mener at spiritisme er tull, og anre mener det er livsfarlig. Altså, vil det funke like bra og bare sette deg ned å be og snakke i vei? I Kirken, kan du lettest komme i kontakt med en god ånd. Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) I Kirken, kan du lettest komme i kontakt med en god ånd. Har du prøvd dette selv? Må man da gå fram gjennom spiritisme, eller andre metoder? Endret 26. april 2009 av RAKKA Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det funker ikke. Så enkelt er det. Det er juks. Om glasset beveger seg er det noen av dere som gjør det med vilje. Det er ikke noen magisk ånd som flytter på det. Gledesdreper! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Alle flytter på glasset. Alle ønsker så inderlig at det skal skje noe, for det betyr at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Folk tenker "Det ville vært spennende!" Hjernen iverksetter noe i underbevisstheten din for å gjøre deg fornøyd. Siden det er slik hos de fleste, vil nok alle være med på å flytte glasset uten at de vet det selv. Bare prøv å holde opp pendel foran deg, en tråd med en mynt, nøkkel eller noe sånt festet i bunnen. Hold den opp foran deg, og se for deg at den beveger seg i sirkel eller fram og tilbake. Den vil begynne å bevege seg. Hjernen iverksetter disse bevegelsene. Alt du opplever er et produkt av hva du tenker og føler. Sånn ser jeg på akuratt den delen av spiritisme. Om det finnes noe overnaturlig skal jeg ikke uttale meg om. Jeg er åpen for det, men pr. dags dato er jeg ikke så sikker. Endret 26. april 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 I Kirken, kan du lettest komme i kontakt med en god ånd. Har du prøvd dette selv? Må man da gå fram gjennom spiritisme, eller andre metoder? Du gjør bare det de andre gjør i Kirken så går resten av seg selv. Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Alle flytter på glasset. Alle ønsker så inderlig at det skal skje noe, for det betyr at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Det ville vært spennende.Hjernen iverksetter noe i underbevisstheten din for å gjøre deg fornøyd. Og siden det er slik hos de fleste, vil nok alle være med på å flytte glasset uten at de vet det selv. Bare prøv å holde opp en tråd med en mynt, nøkkel eller noe sånt festet i enden. Hold den opp foran deg, og se for deg at den beveger seg i sirkel eller fram og tilbake. Den vil begynne å bevege seg. Alt du opplever er et produkt av hva du tenker og føler. Sånn ser jeg på akuratt den delen av spiritisme. Jeg tror nok ikke folk bare flytter på glasset, for så å skryta av at det skjedde noe. Da hadde jeg fått dårlig sammvittighet. Vi tre som prøvde for førstegang satt bare det å glodde på fingrene våres som lå på glasset, ingenting hendte. Om du er sammen med dine nærmeste venner, vil du fort skjønne at en drar på glasset, på hvordan den personen oppfører seg. Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 I Kirken, kan du lettest komme i kontakt med en god ånd. Har du prøvd dette selv? Må man da gå fram gjennom spiritisme, eller andre metoder? Du gjør bare det de andre gjør i Kirken så går resten av seg selv. Jeg er ikke kristen, så jeg går ikke inn i kirken for morroskyld (-; Skal ta med meg de to jeg prøvde med å se hva som skjer Men tror ikke det er noe forskjell om du er på en gravplass heller på skolen ect. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Alle flytter på glasset. Alle ønsker så inderlig at det skal skje noe, for det betyr at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Det ville vært spennende.Hjernen iverksetter noe i underbevisstheten din for å gjøre deg fornøyd. Og siden det er slik hos de fleste, vil nok alle være med på å flytte glasset uten at de vet det selv. Bare prøv å holde opp en tråd med en mynt, nøkkel eller noe sånt festet i enden. Hold den opp foran deg, og se for deg at den beveger seg i sirkel eller fram og tilbake. Den vil begynne å bevege seg. Alt du opplever er et produkt av hva du tenker og føler. Sånn ser jeg på akuratt den delen av spiritisme. Jeg tror nok ikke folk bare flytter på glasset, for så å skryta av at det skjedde noe. Da hadde jeg fått dårlig sammvittighet. Vi tre som prøvde for førstegang satt bare det å glodde på fingrene våres som lå på glasset, ingenting hendte. Om du er sammen med dine nærmeste venner, vil du fort skjønne at en drar på glasset, på hvordan den personen oppfører seg. De flytter ikke på glasset bevisst, dette har flere prøvd å forklare tidligere i tråden. Les litt bakover. Det er uansett ikke noe problem å lure de andre til å tro at glasset beveger seg av seg selv, det er ikke de store bevegelsene som skal til før de andre ubevisst hjelper til med å flytte glasset, da er det bare å styre det. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Spiritisme er vel en relgion på lik linje med kristendommen o.s.v så kanskje derfor dere ikke får det til Ouija heter det. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Alle flytter på glasset. Alle ønsker så inderlig at det skal skje noe, for det betyr at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Det ville vært spennende.Hjernen iverksetter noe i underbevisstheten din for å gjøre deg fornøyd. Og siden det er slik hos de fleste, vil nok alle være med på å flytte glasset uten at de vet det selv. Bare prøv å holde opp en tråd med en mynt, nøkkel eller noe sånt festet i enden. Hold den opp foran deg, og se for deg at den beveger seg i sirkel eller fram og tilbake. Den vil begynne å bevege seg. Alt du opplever er et produkt av hva du tenker og føler. Sånn ser jeg på akuratt den delen av spiritisme. Jeg tror nok ikke folk bare flytter på glasset, for så å skryta av at det skjedde noe. Da hadde jeg fått dårlig sammvittighet. Vi tre som prøvde for førstegang satt bare det å glodde på fingrene våres som lå på glasset, ingenting hendte. Om du er sammen med dine nærmeste venner, vil du fort skjønne at en drar på glasset, på hvordan den personen oppfører seg. Såklart, men jeg mente at folk flytter på glasset uten å være klar over det selv. "Ideomotor effect", som gapwick sa tidligere. Dette blandet med all ekstasen og spenningen gjør det til en fullkommen opplevelse. Særlig hvis man er der sammen venner. Folk oppfatter dette som meget positivt, "knytter bånd" til det og tror på det. Grunnen til at folk er redde for det, er muligens fordi det kom som et sjokk at det faktisk "funker". + en god del TV og en god dose religion. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Om du er sammen med dine nærmeste venner, vil du fort skjønne at en drar på glasset, på hvordan den personen oppfører seg. Nei, hvis en av dine venner (ubevisst) begynner å skyve glasset vil andre følge på fordi de nå "føler" noe. Ideomotor effekten har blitt forsøkt forklart flere ganger. Det er opp til deg selv om du vil forstå noe av det. For meg er faktisk slike naturlige forklaringer langt mer interessante enn ånder. Jeg vil påstå dere ikke gjorde noe feil da dere prøvde. Dere klarte å ikke ubevisst skyve/trekke glasset, og da skjer det selvsagt ingenting. Jeg har aldri prøvd slik spiritisme men det er et par åpenbare spørsmål jeg ville stilt: Hvorfor må man være i kontakt med glasset? (for meg er svaret på dette ganske åpenbart) Hvorfor må det være mørkt eller svak belysning? Lykke til neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå