RAKKA Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg finner ikke ut hvor dette emnet er, såå'e. Men i såfall. Jeg og to andre venner skulle prøve spiritisme for første gang i stad. Vi hadde tenkt til å gjøre det i natt, pga at det er mørkt. Vi skrev ned en bønn for oss og at vi ønsket en lys seanse. Vi skulle til å hente stearinlys, da vi fant ut at vi skulle se på film i stedet. Så på morgenen i stad tok vi fram brettet som vi selv hadde laget, slo av alle lys og tok gardinene for vinduet, og tente tre stearinlys en til hver av oss. Vi alle tre tror på sånne ting, og har selv oppled at vi har sett noe som ikke er i dagens virkelighet. Vi var hjemme hos meg, men vi bor på et så nytt sted. Kan man drive med spiritisme uten at det er noen her? Altså, kan man få kontakt med noen som egentlig er langt borte? Jo, vi ba bønnen, og spurte så ”er det noen her, er det noen som vil føre en samtale?” men ingenting hendte. Vi brukte et lite glass og brettet er laget av tre som vi har skrevet på med sprittusj. Det vi lurte på er hva vi gjør galt? Og ja, vi vet at dette ikke skal ”lekses” med, og at det kan være farlig osv. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Så lenge ingen av dere flytter på glasset så vil glasset utrolig nok stå helt stille. Skjønner at dette kan komme som et sjokk på deg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det som meget muligens kan ha skjedd, er at spiritisme og denslags er tull. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg har flyttet dette emnet hit, i mangel av en bedre kategori. Vi har strengt tatt ikke noe stort miljø for diskusjoner om spiritisme her på diskusjon.no. OBS! Jeg vet at dette emnet kan synes som en invitasjon til tull og tøys for en del brukere. Det er ikke tillatt. Jeg har alt slettet noen slike poster fra tråden. Vi går ut fra at trådstarter mener dette alvorlig, og svarer som om det var tilfellet. Spam og latterliggjøring vil medføre reaksjoner. Det er lov å komme med motforestillinger mot spiritisme, men hold det saklig! Geir Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det som meget muligens kan ha skjedd, er at spiritisme og denslags er tull. Du mener det er galt, at det ikke er noe å leke med ? Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Vi vet at det ikke er noe man leker med. Jeg har lest om dette snart i to år. Vi skulle vente på hverandre til vi følte oss "klare". Det endte jo med at vi ble veldig skuffet. Kan det ha noe med at vi ikke er på en plass hvor det er ånder osv? Jeg har ikke helt skjønt det. Må man være på et sted hvor det faktisk er noen i den andre verdenen for at det skal skje noe? og må man ha et ekte ouija-brett for at det skal funke? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det funker ikke. Så enkelt er det. Det er juks. Om glasset beveger seg er det noen av dere som gjør det med vilje. Det er ikke noen magisk ånd som flytter på det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Altså, først og fremst så finnes det ikke noe "ekte" oija-brett. Eller, det nærmeste du kommer er om du kjøper et fra leketøysprodusenten Parker Brothers som har rettighetene til navnet Oija. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Ouija-brett er intet annet enn barnslige leketøy. Grunnen til at glasset beveger på seg er enkelt og greit at deltagerne flytter på det. Disse ubevisste bevegelsene er et resultat av noe kalt "ideomotor effect", og det er et velkjent vitenskapelig fenomen. Endret 25. april 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Hehe (-; Men glasset våres rørte ikke på seg. Man skal ikke holde fingeren på, man skal bare være såvindt nær så det blir nærkontakt mellom deg selv og glasset. 1. Det vi lurte på av om det ikke funka pga vi ikke var på et sted hvor det er opplevd noe slike ting før? Vi bor i et tålig nytt byggefelt. 2. Har også lest om at hvis man har hatt sterke psykiske lidelser så kan ting virke anderledes. Det er ingen av oss som har hatt store lidelser, men alle tre har hatt tider som ikke har vært så bra. Har det noe å si, eller er det bare fantasien seinere folk mener man skal passe seg litt for? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 1. Det vi lurte på av om det ikke funka pga vi ikke var på et sted hvor det er opplevd noe slike ting før? Vi bor i et tålig nytt byggefelt. Skal ikke ha noe å si. Det funker like dårlig på gamle gravplasser. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) 1. Det vi lurte på av om det ikke funka pga vi ikke var på et sted hvor det er opplevd noe slike ting før? Vi bor i et tålig nytt byggefelt. 2. Har også lest om at hvis man har hatt sterke psykiske lidelser så kan ting virke anderledes. Det er ingen av oss som har hatt store lidelser, men alle tre har hatt tider som ikke har vært så bra. Har det noe å si, eller er det bare fantasien seinere folk mener man skal passe seg litt for? 1. Det spiller ingen rolle hvor dere er, for det går ikke an å kommunisere med ånder ved hjelp av et leketøy. Ikke på noen annen måte heller, for så vidt. Men med det sagt, jo mer i "stemning" dere er, jo større er sjansen for at dere kommer til å flytte på glasset, men det har ingenting med det overnaturlige å gjøre, bare menneskelig psykologi. 2. Igjen, tull og tøys. Endret 25. april 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Det funker ikke. Så enkelt er det. Det er juks. Om glasset beveger seg er det noen av dere som gjør det med vilje. Det er ikke noen magisk ånd som flytter på det. ånden er i de som flytter på det, Lars Endret 25. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Veel, er vist ikke så mange som tror på dette. Får prøve engang seinere :-) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Veel, er vist ikke så mange som tror på dette. Får prøve engang seinere :-) Ikke prøv i det hele tatt. Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Hvorfor ikke ? Jeg og to veninner har jo alderede prøvd engang. Vi ble jo veldig skuffet da det ikke skjedde noe. Det betyr jo ikke at det skjer noe nestegang heller. Jeg har lest mye om dette. Det skal vist ikke være farlig, om man ikke missbruker det. Vi har veldig lyst til å få kontakt med åndeverdenen. Vi var veldig spente førstegangen, og nå som det ikke hendte noe så er vi nok ikke like spente neste gang. Er nok litt enklere å konsentrere seg da. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Så klart er det ikke farlig så lenge man ikke slår hverandre over hode med brettet, det er et leketøy, det er ikke noe mer farlig enn en transformer leke, eller et ludo brett Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Hvorfor ikke ? Fordi det ikke fungerer. Jeg og to veninner har jo alderede prøvd engang. Vi ble jo veldig skuffet da det ikke skjedde noe. At det ikke skjedde noe er bra. Det er et tegn på at dere er bevisste deres egne handlinger. Det betyr jo ikke at det skjer noe nestegang heller. Nei, men selv om det skjer noe betyr ikke det at det finnes ånder, eller at dere kan kommunisere med dem. Ouija-brett beror på ubevisste bevegelser og har ingen "magisk" effekt. Jeg har lest mye om dette. Og jeg har lest mye fantasy, men det er irrelevant. Endret 25. april 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Veel, er vist ikke så mange som tror på dette. Får prøve engang seinere :-) Ikke prøv i det hele tatt. Hvorfor ikke ? Jeg og to veninner har jo alderede prøvd engang. Vi ble jo veldig skuffet da det ikke skjedde noe. Det betyr jo ikke at det skjer noe nestegang heller. Jeg har lest mye om dette. Det skal vist ikke være farlig, om man ikke missbruker det. Vi har veldig lyst til å få kontakt med åndeverdenen. Vi var veldig spente førstegangen, og nå som det ikke hendte noe så er vi nok ikke like spente neste gang. Er nok litt enklere å konsentrere seg da. Hvis dere lar en slik ånd virke gjennom dere. Er det ikke så lett å bli kvitt den. Lenke til kommentar
RAKKA Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Hvis dere lar en slik ånd virke gjennom dere. Er det ikke så lett å bli kvitt den. Hvem vet. Vi har jo ikke fått kontakt med noen. Man avslutter jo seansen med bønn osv, og skal jo noe til føre de angriper oss:L Altså, jeg tror ikke dette er noe problem. Desuten om en ånd ikke vil forsvinne fra oss, så får vi bare skylde oss selv. Jeg tror ikke vi kommer til å angre heller. "Du kan ikke angre på det du har gjort, for på det tidspunktet var det akkurat det du ville. Jeg har jo hørt/lest om folk som har fått dette til. Vet bare ikke hva som skal til for at det hender noe ;-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå