fargoth Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Bennythen00b skrev: Hadde det gått ann å bruke en rambrikke som et lagringsmedie?Ja, og det finnes allerede som egne hardwareløsninger (disse krever et batteri for å holde på informasjonen når maskinen er slått av da RAM er avhengig av strøm for å holde på informasjon) og som rene softwareimplementasjoner. Innen edb kalles minne som kan holde på informasjon uten strøm for ikke-flyktig/energiuavhengig lager, men det er mer vanlig å kalle dette for "permanent lagring". Minne som ikke kan holde på informasjon uten strøm kalles for energiavhengig/flyktig lager. Endret 25. april 2009 av fargoth Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Minnepenn brukt med readyboost funker (ikke noe vits for meg som har SSD da ), men å putte pagefile på en minnepenn gir dårlig ytelse og vil kunne drepe den ganske raskt. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) khaffner skrev: Bennythen00b skrev: Hadde det gått ann å bruke en rambrikke som et lagringsmedie? Teoretisk ja, men alt blir slettet når den ikke får strøm lenger. Det er det som er meningen med RAM. Alt er midlertidig lagret. Når du bruker bruker for eksempel et SD-minnekort som ekstra minne, vil maskinen skrive til og slette fra minnekortet omtrent konstant. Hvis jeg setter inn en USB, blir den ganske varm, om den står i en stund... Endret 26. april 2009 av wacz Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Når den derre skrivebegrensingen er nådd, er det ikke bare å formatere den på nytt? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nei. Selve brikken på minnepinnen blir utslitt. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg må bare kommentere kjapt her: Skrivebegrensningen på flash manifesterer seg som økt rate av bitfeil når den blir slitt. Om det ikke er noen mekanisme i minnepennen som pensjonerer slitte blokker ender man etter hvert opp med en minnepenn som spyr ut bitfeil. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Men på min gode(not) gamle toshiba satelitte 320 men PII og 64MB ram, kunne det fungert bra med en minnepinne der? Win 2000 lagger litt...HEHE! Om jeg ødelegger en pinne til kr 50,- så er liksom ikke det verdens undergang... Endret 11. juni 2009 av masterboy Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 windows 2000 støtter ikke ready-boost, men du kan jo bruke minnepennen til pagefile. Så lenge det ikke er verdens undergang for deg om du får et par bitfeil etter hvert skal det ikke være noe problem. Jeg ville forresten anbefalt deg å kjøpe en ny maskin i stedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå