ludolf Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei, Opprinnelig så hadde jeg ISDN abb. på en ISDN veggkontakt. Senere når vi fikk ADSL byttet jeg til vanlig analog linje på telefonen. Ingen endring gjort i kontakten. Det er fra utsiden koblet til en 4-par (8 leder) telefonkabel til kontakten. Nå ønsker jeg å gå videre fra denne kontakten til et annet rom hvor jeg vil sette opp en Kategori 6 modularkontakt El-nummer:6942072. Jeg har noe 2-par kabel liggende, kan denne benyttes når jeg skal koble til et adsl modem for 12000 kbit/s hastighet? Eller må jeg benytte 4-par? Hvis ja på 2-par, hvordan kobler jeg denne til ISDN kontakten (hvilke farger skal på hvilke klemmer)? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Skal ikke si det for sikkert. Men jeg dissikerte et ISDN uttak i påsken. Så ut som om det bare var et standard EIA-568-B uttak. http://en.wikipedia.org/wiki/TIA/EIA-568-B#Wiring Endret 25. april 2009 av radivx Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Ser ut som svaret er 1-par (2 leder.) Har fått testet dette ut nå, og en 2 leder fra veggen til splitteren ga meg en hastighet på 12 Mbit/s som jo og korresponderer med det jeg betaler for. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 ADSL teknologien benytter seg av 1par i utgangspunktet, men det er bekjent at det også skal være mulig å "bundle" flere Adsl linjer smamen for høyrere hastighet, men dette er vel fortsatt i testfase enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå