draboda Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 i et tidligere forum spurte jeg hva slaks ram jeg burde kjøpe http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...110228&forum=24 Hvis jeg stiller fra cl2.5 til cl2, er det noen sjanse for at det kan gå noe galt? Hvis det ikke funker, risikerer jeg å ødlegge hardwere mitt??? og er det like trykt å stille fra cl2.5 til cl2 på sdram??? jeg er litt sånn smønervøs for slike ting... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det går fint, den vil bare ikke starte opp, du resetter bare biosen så er alt tilbake til det normale. Tror ikke det finnes noen tilfeller der dette har ødelagt hw Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det eneste som kan skje er at systemet blir ustabilt...da bare stiller du tilbake til CL2.5 igjen...nei du kan ikke øddelegge ramen ved å stille ned på CL2... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Stiller den seg tilbake av seg selv hvis systemet ikke starter? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Stiller den seg tilbake av seg selv hvis systemet ikke starter?Hvis du ikke vet hvordan man skal resete BIOS kan du lese i hk manualen om det...det man gjør er at man tar en liten "pinne" ut og inn igjen, da er BIOSEN reseta Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 De fleste cl 2,5 klarer cl2 hvis de ikke overklokkes Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Stemmer det, kjører dønn stabilt på 2 på min 2700ddr. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 ødelegger man rammen hvist man stiller noname pc2100 til cas 2 og 2-6-2? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 ødelegger man rammen hvist man stiller noname pc2100 til cas 2 og 2-6-2?Man kan ikke øddelegge den når man gjør det nei...PC'en vil bare bli ustabil hvis ramen ikke klarer det...det er når man klokker man øddelegger Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Stiller den seg tilbake av seg selv hvis systemet ikke starter?Hvis du ikke vet hvordan man skal resete BIOS kan du lese i hk manualen om det...det man gjør er at man tar en liten "pinne" ut og inn igjen, da er BIOSEN reseta Takk, noe jeg alltid har lurt på. Er det jumperen rett ved cmos batteriet? Den som du kaller "pinne" = jumper, jeg kan da litt Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Takk, noe jeg alltid har lurt på. Er det jumperen rett ved cmos batteriet?Det finner du i hk manualen...det er forskjellig fra kort til kort men på mitt hk er det helt nede i midten...blant en masse andre jumpere hehe...ja du viste såpass ja prøver bare og forklare på enklest mulig måte tilfelle man ikke forstår hva en jumper er Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Du kan også ta ut batteriet i ca 1 min og sette det inn igjen... da blir også comos resetta.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 []Det finner du i hk manualen...det er forskjellig fra kort til kort men på mitt hk er det helt nede i midten...blant en masse andre jumpere hehe...ja du viste såpass ja prøver bare og forklare på enklest mulig måte tilfelle man ikke forstår hva en jumper er Hehe, selvfølgelig Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 ødelegger man rammen hvist man stiller noname pc2100 til cas 2 og 2-6-2?Man kan ikke øddelegge den når man gjør det nei...PC'en vil bare bli ustabil hvis ramen ikke klarer det...det er når man klokker man øddelegger hvordan klokker man rammen da? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 hvordan klokker man rammen da?Som sagt...det står i hk manualen...hos meg går jeg i BIOS-->frequency/voltage control-->CPU/DRAM frequency Ratio(står på By SPD) den skal du stille på... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Ødelegger man rammen hvis man stiller noname pc2100 til cas 2 og 2-6-2? Nei! Jeg kjører mine to 256MB noname PC2100 rambrikker på CL2 2-6-2 overklokket til 145MHz. Funker som bare det! Har prøvd høyere også, men da ble det ustabilt, (kræsjet etter kort tid på 147MHz, virket stabil på 146 den timen jeg testet, men satt ned til 145 for å være helt sikker) Jeg fikk den høyere med dårligere timinger men da ble benchmarkene dårligere. Det tyder i hvertfall på at jeg har tynt brikkene max. Om du er bekymret for levetiden så kan jeg opplyse om at brikkene mine har kjørt slik i 10 måneder nå. "Noname" betyr bare "ett eller annet rimelig merke vi har på lager". Brikkene mine er av merket "Elixir". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå