JFM Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Hei Jeg har ikke så mye erfaring med sprit, så jeg aner egentlig ikke hva jeg skal kjøpe. Hva anbefaler dere? Må være billig og være 40% eller mere. Og ja, jeg er bare 18. Så jeg kan ikke kjøpe mere enn 22% selv. Endret 25. april 2009 av JFM Lenke til kommentar
HValder Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Vodka er lett å blande ut, er vel stort sett der de fleste begynner. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Gin er vel heller ikkje å forakte. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Absolut Vodka, Dworak Vodka (37,5%) og Vikingfjord skal vel vere heilt kurrante. Prisane ligg på vinmonopolet.no Lenke til kommentar
g00000ne Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Mørk rom er å anbefale. Blandes selvsagt med cola Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Nå vet jeg ikke hva du mener som billig brennevin, men Captain Morgan black label er veldig god, Skyy vodka er også å anbefale. Vist du kan tåle 35% så er Jägermeister også veldig å anbelfale. Gode blandetips kan være: Romen blandes med Cola Vodkaen med hva du vil Jägermeistern drikkes bart, men blir også mer spennende vist du kaster den i et glass med Redbull. Endret 26. april 2009 av Cpt Lenke til kommentar
akle Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jägermeistern er jo skikkelig godt, men det er for godt til og drikke seg full på, er bare til kos:) Dworak Vodka er vel typisk billig vodka, det er iallefall den på 22%, uten spesiell smak. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Av vodka er Amundsen Arctic Vodka klart mest foretrukket Lenke til kommentar
g00000ne Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Du kan kjøpe billig vodka og blande med rom-essens. Blir kongebra med cola! Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 billig vodka som man får ned er f.eks. amundsen og koskenkorva vodka blander du ut med energy drinker og juicer. Rom eller Whisky er jo også veldig godt med cola. Gin er vel mer for de med spesielle smaksløker, er ikke så mange som liker det som første "sprit-type". Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Du bør absolutt kjøpe vikingfjord, absolutt eller smirnoff(eller tilsvarende). Whiskey er for viderekomne, og jeg - som har hatt litt fartstid med whiskey - liker det enda ikke. Det er godt å kose seg med, men ikke noe å bli full på. Whiskey med cola smaker piss. Det jeg pleier å gjøre er å kjøpe en billig 20% brennevin kalt tik tak(eller noe slikt). Den koster 100 kroner for halvliteren, og smaker helt greit om du blander med appelsinjuice, brus, energidrikk e.l. Ellers så har jeg nå lagd meg tyrker på Vikingfjord, og det smaker helt konge. Vet du ikke spurte om 20%, men link til billigfylla: http://aperitif.no/index.db2?id=122531 Endret 29. april 2009 av KVTL Oppfordring til ulovlig alkohol slettet Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Whiskey er for det første dyrt og blander du den 50/50 med cola fortjener du eit spark i ansiktet. Kan ikkje si eg er nokon stor rom-person sjøl, men er jo mange som liker rom/cola som fylledrikk. Støtter vodka som det beste alternativet, billig og lett å blande. Hvis du vil ha litt ekstra kos på vorsj har du jo allskens likører og snaps o.l. Jäger, Salmiakk, Bailey's osv. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) whisky er ikke mye dyrt, finnes flere som koster like mye som smirnoff f.eks. Og blande whisky og cola er vel akkurat det samme som å blande vodka og f.eks. appelsin juice. Det er en drink som har vært lenge, lev med det. Jeg anbefaler at du kjøper en liten flaske av rum, cola og whisky for å prøve hva du liker best. f.eks: The Famous Grouse 5cl 40kr, Vikingfjord 5 cl 50kr, Bacardi 8 Años 5cl 50kr Det blir jo veldig dyrt med tanke på at du kan kjøpe 35cl vodka/whisky/rom til 140-160kr. Men slik får du prøvd de forskjellige sprit typene uten å risikere at du må gi bort / selge billige til en kamerat den sprit typen du ikke liker. Endret 29. april 2009 av Dammed Lenke til kommentar
akle Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 En mulighet for og finne ut hva man liker er jo å dra på fest, så får man alltids smakt en liten slurk av andre. Man må bare ikke drikke seg så drita at man ikke husker hva man likte neste dag:P Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Mørk rom er å anbefale. Blandes selvsagt med cola Hvorfor ødelegge romen slik? Ang. Mørk rom så anbefaler Jeg Captain Morgan på det sterkeste. Man tro man drikker ren karamell. Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (...)og blander du den 50/50 med cola fortjener du eit spark i ansiktet. jeg elsker deg. bar ftw Lenke til kommentar
HValder Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Meiner ikkje at du nødvendigvis må drikke whiskey bar, tvert imot, mye av smaken i whiskey oppdager du bare dersom du blander den med noe annet, vann/is, sitron eller cola f.eks. Poenget er at du bare tilsetter litt for å frembringe nye smaker, ikke at du blander 50/50 for å få billig fyll. I ein tv-serie eller film for ei stund sidan vare det nokon som drakk Red Label blanda 50/50 med cola, derav populariteten, men det smaker dritt imo. Ang. Mørk rom så anbefaler Jeg Captain Morgan på det sterkeste. Man tro man drikker ren karamell. Hmm, kjenner mange som har anbefalt den, får vel prøve meg på romen igjen da Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Ang. Mørk rom så anbefaler Jeg Captain Morgan på det sterkeste. Man tro man drikker ren karamell. Captain Morgan Black Label ELLER Captain Morgan Spiced Gold ? Edit: Jeg så cpt nevnte black label lenger opp, går ut ifra det var den det var snakk om da. Endret 29. august 2011 av FullSpectrum Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Bombay Saphire Gin, med tonic water, er jo drit godt, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå