Gå til innhold

Pcen skrur seg av, null forsikring kjøpt, men HP garanti på et år,

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan hjelpe meg.

KJøpte da en HP pavilion dv6000 special edition på komplett i fjor høst til 5500(33 % rabatt) . Men som mange andre har opplevd så blir pcen så varm at den skrur seg av. Dette er da problemet mitt. Den har nå begynt å skru seg av 2 ganger om dagen. Pcen oser av varme, sånn at det gjør vondt når man kjenner på den. Flytter pcen mye rundt, men den står alltid på et bord.

Jge kjøpte da ingen garanti, men under pcen står det hp warranty 1 year.

Jeg føler det har gått så langt at jeg vil bytte inn pcen, for det er vel en feil på maskinen når den skrur seg av 2 ganger om dagen?

Noen meninger om åssen jeg burde gå frem her?

Trenger hjelp!!!

Endret av Manu333
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som om feilen du beskriver er en mangel. Da reklamerer du til Komplett.no og leverer maskinen inn til reparasjon. Komplett.no har da to avhjelpsforsøk på seg til å reparere problemet.

Dersom reparasjonstiden tar urimelig lang tid så kan du kreve omlevering eller heving av kjøp.

Lenke til kommentar

Får å utfylle svarene du allerede har fått så kan du altså ikke forvente å få en ny maskin siden det er første gang du leverer den inn. Som det blir nevnt har selger to forsøk på seg til å rette feilen og det lureste i ditt tilfelle er nok å la de prøve nettopp det. Det du da må gjøre er å kontakte Komplett og si at du ønsker å reklamere på en pc du har kjøpt av dem. Forklar gjerne også va som er problemet. Komplett vil da høyst sansynlig opprette en sak og gi deg innformasjon om hvordan du skal gå frem for å sende inn dataen.

Lenke til kommentar
Garanti er ikke noe som kommer med produktet etter kjøpsloven, garanti er frivillig fra produsenten sin side. Men reklmasjonsretten kommer med forbrukerkjøpsloven.

Ja, det stemmer jo det, garantien er bare noe selger/produsenten tilbyr.. ingenen ting du kan kreve. Vet ikke helt hva jeg tenkte der, hjernen virker ikke de 6 første timene jeg er våken på lørdager, blir det fort surr mellom garanti og reklamasjonsrett..

Lenke til kommentar

Og man kan kjøpe garanti. Mange produsenter tilbyr utvidet garanti fra 1 til 2, fra 2 til 3, fra 2 til 5 osv.

Men dette er ikke lovpålagt så produsenten trenger ikke å gi garanti i det hele tatt. Men, dersom de reklamerer med at produktet har garanti så skal garantivilkårene gi forbrukeren flere fordeler enn hva forbrukerkjøpsloven gir. Men vilkårene kan også stille krav til forbrukeren, for eks at maskinen kun skal brukes på kveldstid og utenfor direkte sollys. Og gjør man ikke som det står i villkårene så faller garantien bort. Men forbrukerkjøpsloven er ufravikelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...