Gå til innhold

Får ikke skrevet ut noter (notehalsene)!

CellularDude

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Cakewalk Sonar Home Studio, som har en egen notemodul. Dessverre viser det seg at når jeg skal skrive ut noter, skrives ikke notehalsene ut. Det samme opplevde faktisk jeg noen år tilbake da jeg brukte Cakewalk 7.

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre, for dette var virkelig skuff! Om det er programmet eller skriveren som er problemet, har jeg ingen aning om

Skriveren min er en Brother HL-2070N laserskriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg høres merkelig ut. Jeg regner med at du har lastet ned den nyeste driveren til skriveren?

Hvis skriveren har støtte for det- har du forsøkt forskjellige oppløsninger på utskriften?

Her må du nesten benytte deg av eliminasjonsmetoden, tror jeg. Er det en bærbar du har, bør du teste den med en annen skriver. Du kjenner sikkert noen du kan få låne en skriver av, eller besøke og prøve.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på å ha hørt om akkurat dette problemet før. Det var et problem med Windows XP. Den manglet en bestemt font-fil for noter. Jeg vet dessverre ikke hvor du får tak i korrekt font-fil. Skal heller ikke garantere at det er det som er problemet.

Ta kontakt med Cakewalks kundeservice, de kan sikkert hjelpe!

Lenke til kommentar
En midtertidig løsning kan vel være å ta screenshot av notene og skrive ut som bildefil, men det er jo ikke en optimal løsning.

Det har jeg ikke tenkt på! Kan jo prøve det. :)

Har imidlertid tenkt på at jeg kunne installere et prgram som kan generere pdf-filer, og så eksportere til dette. Har nemlig en mistake om at det er Cakewalk som lager problemene. Hadde installert Cubase for en del år tilbake, og der ble utskriftene som forventet.

EDIT:

Konge! Jeg brukte print screen, limte inn i Word, beskar, og utskriften ble flott!!!

Til mitt bruk skal dette fungere fint, fordi jeg har ikke behov for så mange noteutskrifter.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...