Freddy K Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) For de svake: PLANKEN http://www.youtube.com/watch?v=ftA7H-VM4fc...feature=related Variasjon1 - på strake armer helst. Hold 20 sekunder. Variasjon2 - Vri over til siden slik at du står på en arm. Progresjon1 - flytt hender og føtter lenger fra hverandre, helt til hele kroppen ligger få cm over gulvet. Progresjon2 - stå med hendene samlet under brystet, spre føttene noe. Løft en og en arm uten å bevege kroppen. Pallof Press Hold 5 sekunder i ytterposisjon. Kjør 3 sett med 5 repetisjoner. Varier med å holde kabelen høyt, midt på og lavt. Medicine ball slams Russian get up For de som har trent litt - AB wheel rollouts Variasjon 1: utføres med begge armer på knærne Variasjon 2: Utføres med kun en arm på knærne Progresjon 1: Stående, rull mot en vegg som stopper deg før du faller sammen Progresjon 2: Stående, rull helt ut Progresjon 3: Stående, rull helt ut i nedoverbakke For de med grei corestyrke - Dragonflags http://www.youtube.com/watch?v=PMNQuiWpUcI...player_embedded For de med solid corestyrke - Plank pushups NB! Ikke undervurder denne øvelsen! Start liggende på magen med hendene foran hodet. Vipp inn tærne slik at du får fotfeste, stram inn magemuskulaturen lik at bekkenet roterer inn og svaier korsryggen. Bruk armene til å løfte kroppen helt stiv, slik at du havner i en lang planke. For en sterk og effektiv core, involver coremuskulatur mer i treningen din! 1 - arms brystpress med hantler 1 - arms roøvelser 1 - arms skulderpress 1 - arms snatch 1 - arms hantelsving Noen filmer hvor disse øvelsene blir brukt mye (Søk på youtube) : Gym Jones - One piece Ross Enamait - Hardcore training Ross Enamait - Budget training Ross Enamait - Low tech high effect For å få frem magemusklene ordentlig, må man og kvitte seg med fettet utenfor. Diett er stikkordet her. Mer magetrening vil ikke forbrenne bort magefettet Endret 26. april 2009 av Freddy K Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Bra post! Mange flotte øvelser! Anbefaler deg å høre med en moderator om å få denne som sticky så slipper vi kanskje noe av gnålet om "hvor mange sit-ups må jeg ta for å få six-pack" etc Endret 25. april 2009 av Delavar Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Jeg tenkte det kunne være greit med en egen magetråd ja, og samle det litt Folk kan jo komme med flere innspill her. Et par core-økter jeg liker: Øvelsene kjøres uten pause. Sirkelen gjentas 3 ganger, med 30 sekunder pause mellom hver sirkel: Sirkel 1: Lang planke på strake armer - 10 sekunder hold Russian twist - 8 rep per side Rygghev i apparat - 10 rep Dragon flag 5 rep Sirkel 2: Ab-wheel rollouts 1 arms x 5 rep Pallof press x 10 rep med 5 sekunder hold Superman x 10 rep Slegge på hjul x 40-50 rep. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) slegge på hjul er noe fedor emelianenko liker godt. ikke bare trener man core musklene, men man trener grepet, håndledd/underarmer, når man slår slegga i dekket så er må hendene hele tiden jobbe for å holde det stabilt Å løfte, rulle og kaste tunge dekk er også meget bra for å få sterke hender. det er viktig det også. en sterk mann med svake hender er som en 400 hk bil med tynne esso dekk. Endret 26. april 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 slegge på hjul er noe fedor emelianenko liker godt. ikke bare trener man core musklene, men man trener grepet, håndledd/underarmer, når man slår slegga i dekket så er må hendene hele tiden jobbe for å holde det stabilt Å løfte, rulle og kaste tunge dekk er også meget bra for å få sterke hender. det er viktig det også. en sterk mann med svake hender er som en 400 hk bil med tynne esso dekk. Disse øvelsene er attpåtil veldig oksygenkrevende. Fin og morsom måte å øke arbeidskapasitet på! Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Har lyst til å begynne med dragon flags, men er fortsatt en stund til jeg er sterk nok til det. Trener kun reverse crunches for tiden (se treningslogg i siggen), har du noen konkrete tips om hva jeg burde trene for å klare dragon flags etterhvert? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Start øvelsene med å løfte beina opp i lufta. Når du skal på vei ned, holder du kroppen så strak så mulig så langt ned du klarer. Når du kjenner at styrken svikter, så legger du bare rumpa ned på benken. Etterhvert vil du raskt klare å komme lenger og lenger ned med strak kropp. Få også inn planken, spesielt lang planke på strake armer og ab-wheel rollouts. Disse vil styrke core på samme måte. Lenke til kommentar
Jong-san Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Nå er kanskje magemusklene mine noe av det som ikke er å skryte mest av, for å si det slik. Kan ikke så mange forskjellige mageøvelser, og de du har nevnt har jeg aldri hørt om før - ihvertfall ikke sett utførelsen. Jeg kan jo de kjedelige, og ikke så bra, vanlige sit-upsene og inverted crunches. Synes spesielt at sistnevnte er god. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 slegge på hjul er noe fedor emelianenko liker godt. ikke bare trener man core musklene, men man trener grepet, håndledd/underarmer, når man slår slegga i dekket så er må hendene hele tiden jobbe for å holde det stabilt Å løfte, rulle og kaste tunge dekk er også meget bra for å få sterke hender. det er viktig det også. en sterk mann med svake hender er som en 400 hk bil med tynne esso dekk. Hva med å legge til en film med russian twists FreddyK? Er en øvelse 99,9% gjør feil, husker jeg gjorde øvelsen på ball med vektskive i hendene en gang i tiden, var ganske utfordrende den gangen. Litt off topic dette kanskje, men hva med å lage en egen tråd om gripetrening, Databamse? Du er jo gripeeksperten her på diskusjon, og mange(inkludert meg) har et for svakt grep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå