Gå til innhold

stasjonær pc til under 10 000

Anbefalte innlegg

ser det er flere andre lignende tråder, men jeg vil bare høre folks meninger om dette oppsettet fra komplett

Jeg skal bruke pc'en til spilling, men også enkel videoredigering og bilderedigering. Skjerm har jeg fra før.

Varenr.: 312514

Strømkabel PC m/jord 1.8m

USB 2.0 kabel A-B 1.8 m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

World of Warcraft, MMORPG, PC

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK

MSI K9A2 Platinum, Socket-AM2+

AMD Phenom X4 9950 Black Edition,

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2 4GB KIT

XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S222L/BEBN

Logitech G15 gaming tastatur

Roccat Kone Gaming Mouse, 10 button,

PC Uten OS, White Box PC

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er OK! Men jeg personlig ville ikke valgt noe annet enn Phenom II prosessor.

Du vil dessuten få et kraftigere system om du klarer å montere selv.

Tenkte i grunn på å montere selv, egentlig. Hva med AMD Phenom II X4 920? Koster ikke allverden, og virker som om den er godt likt etter et kjapt søk på nettet...

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er billigere når den er ferdigbygd er nok at du får rabatt på alle delene under ett istedenfor alt løst. :)

Syns det er tull å ikke gå for en Phenom II prosessor, de yter veldig bra.

Har ikke peiling på hvilke prosessorer som er best, men jeg ser at phenom II er anbefalt av mange.

Jeg synes fremdeles det er pussig at det er billigere å kjøpe en ferdigbygd pc enn en selvbygger. For meg virker det ulogisk. Hvis man får en ferdig bygd pc med programvare installert billigere enn en selvbygger, har de en merkelig prispolitikk, synes jeg. Synes det er rart at man tar mer betalt for å plukke deler ut av hylla og sende dem enn for å bruke ressurser på å bygge dem på et verksted. Det betyr at selvbyggerne egentlig finansierer de som kjøper ferdigbygd, siden de ikke får de samme rabattene! Nei, dette er bare feil.

Lenke til kommentar

Er det rart?

De tilbyr en pakke der de slår av litt på prisen slik at du heller kjøper ferdigbygd enn selvbygd. Dermed får du garanti på hele PCen hos komplett og det kan hjelpe komplett å bli større på det viset.

Husk at det koster ikke mye å lage f.eks et hovedkort... Koster kanskje 50-100kr å lage et, men de går sannelig for 500-2000kr?

Tenker det de har satt sammen PCen av (hardware) er deler de har mange av, er dette tilfellet så får de avslag på prisen i tillegg.. Ikke rart de kan tilby det billigere. ;)

Selvbygd er velbygd sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat bygget min første PC og er ekstremt glad for at jeg gjorde det. Anbefalder å sette sammen egne deler etter det som er perfekt for ditt bruk og bestille dem fra det rimeligste og beste stedet. Da får du en optimalisert PC for deg som du kjenner og kan oppgradere som du ønsker senere. Alltid gøy å fikse litt på PCen og prøve å få den bedre når du har bygget den helt selv :D

Lenke til kommentar

Ok, nå var det ikke meningen at denne tråden skulle dreie seg om diskusjonen om selvbygg vs ferdigbygg. Jeg er interessert i få mest mulig for pengene uansett! Så jeg prøver å få denne tråden tilbake on topic:

Noen anbefalinger, folkens? Jeg er veldig forvirret nå, men jeg tror at jeg skal få noe brukbart for rett under 10 k?

Lenke til kommentar

Nå var jeg på netshop, og satte opp denne. Hva tror dere om dette oppsettet og prisen?

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display (På lager 100+)

1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit

1 stk. ASUS P5Q, P45, Socket-775, DDR2 ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex(2.0)16 (På lager 3)

1 stk. Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 1333Mhz 12MB, BOXED m/vifte Socket 775 (På lager 2)

1 stk. OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) (Ubekreftet 28.04.2009

1 stk. Western Digital Caviar GP 1TB S-ATA II Green Power 32MB cache (På lager 20+)

1 stk. Club3D HD4670 1 GB GDDR3 PCIe 2.0 ATI RV730 XT, GS750 MHz, 2xDVI,TV-out (På lager

1 stk. Samsung DVD brenner SH-S203F Svart, SATA, bulk SH-S223F/BEBE (På lager 19)

1 stk. Microsoft Sidewinder X6 Keyboard Gaming Keyboard USB Norsk Layout (På lager 11)

1 stk. Roccat Kone Gaming mus , 3200 Dpi 5 macro knapper og Custom LED Colors (Ubekreftet 10.05.2009)

1 stk. Roccat Sense musmatte, Glacier Blue (På lager 11)

8 977,-

Lenke til kommentar

Hvilken skjerm er det du har? Om du har rundt 22" eller mer ville jeg kanskje prøvd å finne en GPU som er enda litt bedre enn HD4850 512MB. F.eks. HD4850 1GB eller helt opp til HD4870 1GB eller 512 MB.

EDIT: Det andre forslaget til jornboss ser fint ut, da med bedre skjermkort også.

Om du vil legge i litt mere penger er mine erfaringer at det kan være lurt å investere i et bedre kabinett og bedre PSU(helst modulær) ettersom dette er komponenter som kan vare lenge.

Endret av Mykos
Lenke til kommentar
HD4670 er ikke noe særlig tess til gaming, selv om det går. Den her tror jeg er er perfekt til deg; PII920, HD4850, FGB.

Her er noe jeg satt i sammen selv; Quad gamer. Mye bedre men litt dyrere. Faktisk veldig fornøyd med det oppsettet om jeg får si det. Kjempe PC rett og slett.

Ok, da satser jeg ikke på den. Alternativet ditt så interessant ut. Hvordan er den mtp støy?

Lenke til kommentar
Hvilken skjerm er det du har? Om du har rundt 22" eller mer ville jeg kanskje prøvd å finne en GPU som er enda litt bedre enn HD4850 512MB. F.eks. HD4850 1GB eller helt opp til HD4870 1GB eller 512 MB.

EDIT: Det andre forslaget til jornboss ser fint ut, da med bedre skjermkort også.

Om du vil legge i litt mere penger er mine erfaringer at det kan være lurt å investere i et bedre kabinett og bedre PSU(helst modulær) ettersom dette er komponenter som kan vare lenge.

Jeg har en Asus 22" widescreen. Så da bør jeg kanskje se på et 1gb kort, mener du? (Hva betyr GPU, egentlig?)

Kan du evt anbefale et bedre kabinett som er rimelig? Hva betyr det at PSU er modulær?

Lenke til kommentar

Jeg har en Asus 22" widescreen. Så da bør jeg kanskje se på et 1gb kort, mener du? (Hva betyr GPU, egentlig?)

Kan du evt anbefale et bedre kabinett som er rimelig? Hva betyr det at PSU er modulær?

Med GPU mener jeg skjermkort. Jeg ville tro du får bedre utnyttelse av en såpass stor skjerm med 1GB skjermkortet ja(Vil jo alltids få bedre resultat med bedre skjermkort, kanskje du vil gå for et enda nyere også?). Men har ikke 100% oversikten hvor grensene går der. Fint om noen med litt mere kunnskaper enn meg kunne kommentert akkurat det så du kan få det beste ut av skjermen din.

En modulær PSU har avtagbare kabler, noe jeg mener er en stor fordel.

Kanskje noen som er mer oppdatert på PSU og kabinetter kan gi deg noen tips her også, men etter min mening er dette gode gaming kabinetter:

Antec Nine Hundred

Antec Twelve Hundred

Antec P182 (har kanskje kommet en nyere og bedre versjon nå?)

Jornboss har helt klart satt opp en PC som er kraftig. Men hadde ikke en 4890 gjort seg bedre enn 275?

Jeg er ikke helt oppdatert, men har ikke 275 testet en del bedre enn 4890?

Endret av Mykos
Lenke til kommentar

Har sett flest steder hvor GTX 750 overgår HD4890. Men HD4890 er en smule rimeligere og kan overgå GTX 4890 når det er overklokket(noe det egner seg bra til). Så til trådstarter er begge disse gode kort, men litt dyrere og bedre enn HD4850 som du gikk utifra. Jeg selv er veldig fornøyd med HD4870 1GB som er et kort midt mellom disse.

Lenke til kommentar

Vel, dersom han går for oppsettet til jorn, så kan han likegreit bytte ut 275 meg 4890 da 4890 lett klokker som du sier, og yter godt i samme prisklasse. Er vel mulig at den er en hundrelapp billigere og.

Skjermkort avhenger dog mye på skjermoppløsning.

@Jornboss

Hvordan i all verden får du en am2+ prosessor til å kjøre på et am3 hovedkort sammen med ddr3 ram når am2+ ikke kan brukes på am3?

Socket AM2+ Phenom II Compatibility Alert

Socket AM2+ Phenom II processors cannot be used on socket AM3 motherboards without causing irreversible damage to the processor. This type of damage is not covered under warranty.

EDIT:

Ser at jornboss har oppdatert sitt oppsett med en 945 istedenfor, da denne er AM3 har jeg ikke noe å si på det lenger. :)

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

En helt ny intel-ide, ferdigbygd fra komplett.no (går mye ut fra komplett, fordi jeg har veldig god erfaring med servicen deres)

Komplett Gamer i30

- Miljøgebyr 92.50 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 311743

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Total Overdose, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK

Samsung DVD-brenner SH-S222L/BEBN

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4GB KIT CL5

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA

Logitech G5 Laser Mouse,

PC Uten OS, White Box PC

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Pris på denne blir 9809 inkl miljøgebyr.

Jeg holder på å se litt nærmere på jorn sitt oppsett, prøver å sammenligne ytelser og priser, men det er litt vanskelig! Jeg innser at jeg har ca like mye teknisk innsikt som en glassmanet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...