Gå til innhold

AMD vs Intel

monk

Anbefalte innlegg

Hei. Surfa litt rundt på komplett.no. skulle skjekke priser på prosessorer. da oppdaget jeg at intel er faktsik billigere noen steder med tanke på at de har mer mhz og større bushastighet.. er intel nå og anbefale?? både pris og ytelsesmessig? hvis jeg velger intel. må jeg da ha en annen type ram osv? eller ble dette endret for litt siden da ddr rammen kom?

hvis vi skal se på helheten. med hovedkort prosessor ram osv.. blir da et intel eller amd system billigst?

på forhånd takk..

- Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslo at AMD vs Intel burde settes opp som sticky for å fortelle folk at det blir tatt opp ofte, søk i forumet, les tester osv osv, for å unngå 10 slike tråder hver dag som ender opp i fanboyutspill, flaming og repetering av de samme svarene. Men det ble avslått... :roll:

Lenke til kommentar
Hei. Surfa litt rundt på komplett.no. skulle skjekke priser på prosessorer. da oppdaget jeg at intel er faktsik billigere noen steder med tanke på at de har mer mhz og større bushastighet.. er intel nå og anbefale?? både pris og ytelsesmessig? hvis jeg velger intel. må jeg da ha en annen type ram osv? eller ble dette endret for litt siden da ddr rammen kom?

hvis vi skal se på helheten. med hovedkort prosessor ram osv.. blir da et intel eller amd system billigst?

på forhånd takk..

- Anders

Det er så mye annet enn antall mhz. En P4 2,8 ghz er ikke noe raskere enn AMD 2,2 ghz. Snarere tvert imot

Lenke til kommentar

Hvis du roter litt rundt, så finner du sikkert et titalls slike threads, men alikevell.

Det er en evig kamp som alle maser om, og det er opp til hver person hva man liker best. Jeg har hatt 3-4 AMD prosessorer og 2 Intel prosessorer. Meget fornøyde med begge, men foretrekker selv AMD. Og noe som ikke kan motsies (skriveleif?) AMD systemer er billigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...