Bluetooth Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hei, er på utkikk etter ett hjemmekinoanlegg til å ha i stuen. Jeg vil ikke at det står noen høytalere foran ved TVen, kun en liten centerhøytaler som ligger "oppå" Blu-Ray spilleren. Så vil jeg ha to høytaler (gulvstående) bak ved sofaen. Lar dette seg gjøre? Blir det noe "surround-effekt"?, og evt. hvilket anlegg anbefales? Ikke altfor dyrt naturligvis. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Du meiner at du vil ha 1 liten høgtalar foran i rommet og to store bak? Det vil gi eit håpløst lydbilde. Mye bedre om du går for 2+sub. Hvis plass er eit problem vil eg heller forelså å bruke små satelitthøgtalarar, evt. 5.1. Lenke til kommentar
Bluetooth Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Mye bedre om du går for 2+sub.Hvis plass er eit problem vil eg heller forelså å bruke små satelitthøgtalarar, evt. 5.1. Takk for svar. Hva mener du med 2+sub? Kan du linke til et slikt produkt? Kan lite om temaet skjønner du... Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Med 2+sub mener han et 2.1 oppsett. Left, right og sub. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 https://prisguiden.no/product.php?produc...&cat_id=169 Koster litt, da, men du får til det du ønsker. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ikke for å ødelegge drømmene dine, men et hjemmekinoanlegg som du ønsker blir helt feil. På film så er det slik at ca 90-95% av lyden kommer i front/center høytalerne. Å ha gulvstående bak og ikke i front blir galt på alle mulige måter. Det er selvsagt mulig, men da må man koble høytalerne som står bak i surroundreciveren i front utgangene, og center i center utgang. Men som sagt så må dette bli rart. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Kanskje en slik hadde vært noe for deg: http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.as...HEADERIMAGELINK Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg ville valgt fem små satelitthøyttalere montert på vegg og en sub som du kan plassere i ene hjørnet. Da kan du få du god og riktig surroundlyd uten at det fyller opp stua. Typisk eksempel: Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg ville valgt fem små satelitthøyttalere montert på vegg og en sub som du kan plassere i ene hjørnet. Da kan du få du god og riktig surroundlyd uten at det fyller opp stua. Typisk eksempel: Nå var vel ikke det bildet noe godt eksempel på et bra hjemmekino oppsett: -Skjermen oppunder taket, veldig lite gunstig stilling -Knøttsmå satelitter tett inntil skjermen -For stor avstand mellom skjermkant og senter. (senter burde ideelt sett vært i overkant av skjermen når den henger så høyt) -Ingen bakkanaler Nå skal det sies at Bose som er avbildet her er blant de bedre diskre lydsystemer som lages. Men de er også svært dyre, og det er som nevnt ikke tilfeldig hvordan de monteres opp. Egentlig litt skremmende hvis dette er en illustrasjon fra Boses egne sider. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hadde tatt en titt på http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,183&id=149 med en matchende forsterker fra HK, samt en bruræj spiller Dette høyttalersettet spiller faktisk overraskende bra, dessuten ser det bra ut. Dette hadde jeg valgt tusen ganger over fremfor bose, fytti helvette for noe overprisede greier. EDIT: må legge til at det er utrolig naivt å tro du kan få et flott fungere 1.2.1 (front, bak, sub) system. http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...198&id=1292 Dette hadde vel vært i blinken for deg. Endret 7. mai 2009 av Lil-H Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nå var vel ikke det bildet noe godt eksempel på et bra hjemmekino oppsett:-Skjermen oppunder taket, veldig lite gunstig stilling -Knøttsmå satelitter tett inntil skjermen -For stor avstand mellom skjermkant og senter. (senter burde ideelt sett vært i overkant av skjermen når den henger så høyt) -Ingen bakkanaler Nå skal det sies at Bose som er avbildet her er blant de bedre diskre lydsystemer som lages. Men de er også svært dyre, og det er som nevnt ikke tilfeldig hvordan de monteres opp. Egentlig litt skremmende hvis dette er en illustrasjon fra Boses egne sider. Det var da virkelig ikke ment som et eksempel på det ultimate hjemmekinooppsettet... Hvis du hadde følgt litt med i tråden så hadde du sett at trådstarter er ute etter et anlegg der han slipper høyttalere ved siden av tven noe som ville funket særdeles dårlig, derfor kommer jeg med et forslag som er et veldig bra kompromiss. Ellers så hadde det vært fint om du ikke quotet bilder, det er ganske unødvendig.. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Nå var vel ikke det bildet noe godt eksempel på et bra hjemmekino oppsett:-Skjermen oppunder taket, veldig lite gunstig stilling -Knøttsmå satelitter tett inntil skjermen -For stor avstand mellom skjermkant og senter. (senter burde ideelt sett vært i overkant av skjermen når den henger så høyt) -Ingen bakkanaler Nå skal det sies at Bose som er avbildet her er blant de bedre diskre lydsystemer som lages. Men de er også svært dyre, og det er som nevnt ikke tilfeldig hvordan de monteres opp. Egentlig litt skremmende hvis dette er en illustrasjon fra Boses egne sider. Det var da virkelig ikke ment som et eksempel på det ultimate hjemmekinooppsettet... Hvis du hadde følgt litt med i tråden så hadde du sett at trådstarter er ute etter et anlegg der han slipper høyttalere ved siden av tven noe som ville funket særdeles dårlig, derfor kommer jeg med et forslag som er et veldig bra kompromiss. Ellers så hadde det vært fint om du ikke quotet bilder, det er ganske unødvendig.. Unsett hva som var intensjonen med bildet er det ikke et eksempel på et bra oppsett, av grunner som er nevnt over. At du tydeligvis tar det som kritikk mot din posting finner jeg litt underlig. Qoting av bildet var streng tatt unødvendig ja, men tanken var at det ble lettere å følge punktene jeg satt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå