Gå til innhold

Båtførerprøven - skikkelig nærvøs, er den vanskelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer med prøven kan du lese -her- (link til innlegg i annen tråd). Riktignok verken tror eller håper jeg det er representativt for hva som er vanlig. Det meste er greit. Vikeplikt og navigering skal du lære på kurset. Det kan være greit å lese litt på sjømerkene, for de kan det være veldig lett å blande. Legg også merke til hvordan de ser ut på kartet.

 

(Edit: Kanskje litt mer oversiktlig her (sjømerkene))

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Hvorfor vente? Når neste år begynner så kommer det til å være stapp fullt på kursene når flere titusen-vis skal ta kurset samtidig.

Og med mindre skolene er dumme og uten forretningssans, setter de opp prisene. Det hadde ihvertfall jeg gjort hvis jeg drev båtskole, og etterspørselen ble større enn tilbudet.

Lenke til kommentar
Og med mindre skolene er dumme og uten forretningssans, setter de opp prisene. Det hadde ihvertfall jeg gjort hvis jeg drev båtskole, og etterspørselen ble større enn tilbudet.

 

Hvertfall for noen av oss som driver båtskole er motivasjonen like mye å øke sikkerheten på sjøen som å tjene penger. På fritiden er jeg en av sjøens "myke trafikanter", som seiler, kajakkpadler og dykker, jeg ser derfor helst at flest mulig av fritidsbåtbrukere rundt meg kjenner til regelverket og tar hensyn til andre. Kanskje mangler forretningssansen, vi tjener "bare" nok til å klare oss helt greit, men vi er ikke dumme fordi vi bevisst unnlater å ta inn så mye penger som mulig.

Endret av Penny
Lenke til kommentar
Og med mindre skolene er dumme og uten forretningssans, setter de opp prisene. Det hadde ihvertfall jeg gjort hvis jeg drev båtskole, og etterspørselen ble større enn tilbudet.

 

Hvertfall for noen av oss som driver båtskole er motivasjonen like mye å øke sikkerheten på sjøen som å tjene penger. På fritiden er jeg en av sjøens "myke trafikanter", som seiler, kajakkpadler og dykker, jeg ser derfor helst at flest mulig av fritidsbåtbrukere rundt meg kjenner til regelverket og tar hensyn til andre. Kanskje mangler forretningssansen, vi tjener "bare" nok til å klare oss helt greit, men vi er ikke dumme fordi vi bevisst unnlater å ta inn så mye penger som mulig.

Sånn sett var det mitt utsagn som var dumt, beklager. Det er godt ikke alle bare tenker på mest mulig penger, jeg har fått inntrykk av at det er det kun er det som gjelder i de fleste bransjer. Jeg mente egentlig heller ikke at dere var dumme, for kun ut i fra et økonomisk synspunkt kan det være dumt. Det synet du viser der sier at dere bryr dere om andre verdier.

Igjen, beklager utsagnet :blush:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Most of our state boating safety courses offer an all-encompassing 60 or 75 question. If you take the time to study the online safe boating course, you will have the opportunity to take several end-of-chapter practice quizzes that cover the same topics as the final safe boating certification exam. So this way you wont find it difficult

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...