Jotun Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Disse skiltene henger rett ved der eg bor. Det er samme skilt men med to forskjellige fargekombinasjoner. Noen som vet hva de betyr? Har gjort et kjapt søk, men kom ikke over de på den første linken eg fant Henger rett ved noe skolegreier, så lurer litt på om det kan ha noe med det å gjør? Evt. om det kan ha noe med blinde i området å gjør. Men synest det er rart, for det er hvertfall et litt sjeldent syn. Ikke sett disse andre plasser. Men så holder eg meg mest på Vestlandet da Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hva? Er dette i Norge? Har aldri sett dem før, og jeg bor også på vestlandet. Kan ikke forestille meg at Vegvesenet har satt dem opp. Vegvesenet har lagt ut alle skiltene sine på nettet. Har du sjekket alle? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Hmmm. Ser ut som et offisielt skilt. Det ligger ved en 30 sone på Landås i Bergen Vegvesenet sine skilt ja. Google... hrmf Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har aldri sett disse skiltene før, jeg har aldri hørt om de, og de er totalt forskjellige fra det vanlige skiltreglementet. Og trafikkskilt er vanligvis designet slik at man forstår lett hva de skal bety selv om man ikke har sett dem fra før av, men disse forstår jeg jo ikke i det hele tatt. Jeg tror vi kan trygt konkludere med at de ikke betyr noen verdens ting i det hele tatt. Det er antagelig et kunstprosjekt, eller bare noen som har hatt moro med å bytte ut de "riktige" skiltene med noe nonsens. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Ja. Mulig det er fareskilt. Er nemlig en gjeng gamlinger som driver og danser swing rett oppi der. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Henger ikke tilfeldigvis ved en designskole? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Hehe. Men synest det er rart at det får henge sånn rett i veien. Får ta en mail til vegvesenet en dag og høre med de Ingen designskole som eg vet om i nærheten. Kun barneskoler. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Fare for noldusar betyr dette skiltet.. Eller ikke.. Om det er dette som står i Bergen så har det vært omtalt en del ganger.. Står hvertfall et ganske likt et i Åsane i Bergen kommune.. Hva det betyr, vet ingen. Skiltet er nok satt opp av private, og har ingenting med SVV å gjøre.. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Kan være et kunst prosjekt:) Vi har (hadde) slike her i posgrunn også Lenke til kommentar
wacz Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Disse skiltene henger rett ved der eg bor. Det er samme skilt men med to forskjellige fargekombinasjoner. Noen som vet hva de betyr? Har gjort et kjapt søk, men kom ikke over de på den første linken eg fant Henger rett ved noe skolegreier, så lurer litt på om det kan ha noe med det å gjør? Evt. om det kan ha noe med blinde i området å gjør. Men synest det er rart, for det er hvertfall et litt sjeldent syn. Ikke sett disse andre plasser. Men så holder eg meg mest på Vestlandet da Ikke vet jeg om de har noen kunstavdeling i kjelleren på bydelssenteret, men noe særlig veirelatert er det nok ikke. Det kan godt hende at de betyr noe, for de som klarer å tyde dem da. Men de har stått der så lenge nå, at om folk skulle tro det var et varselskilt eller noe, hadde vegvesenet tatt det ned for lenge siden. Det vil si, om de vet at de er der i det hele tatt da... Hvis du fortsatt lurer på hva de er, spør noen inne på bydelssenteret, eller på Landås skole. De vet det sikkert... Forresten skjønner jeg ikke hvor du vil med blinde folk. De kan ikke se at det er en stolpe til skiltet en gang. Og om det skulle være bllindeskrift på det... Vel, det hadde vel sett litt rart ut om en blind skulle stå oppe i en stige og lese med fingeren på et skilt, eller hva? Endret 25. april 2009 av wacz Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Til siste: PGA blinde. Ikke TIL blinde :!: Er masse blinde i området, og er jo skiltet spesielt for det litt lenger oppi på Landås, ved Mannsverk. Ta deg en kikk på gjerdepålene inn til blokkene på andre siden av vegen for der skiltet står. Så vil du skjønne hvorfor eg trodde det kunne hatt noe med blinde å gjør Sender en mail til vegvesenet eg. Endret 25. april 2009 av Jotun Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Trenger ikke å bry statlige med det. Man ser det med enkelhet at det ikke er noen offisielle skilt, noe som betyr at det må være noe kunstverk ell. Med andre ord ingenting å bry seg med. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Er hvertfall stygt nok til å kunne være et kunstverk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Er det lov å drive på og henge opp skilt (som er til forveksling lik veiskilt i utforming) ved vei i hytt og pine da? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 I utgangspunktet er det ikke forbudt. Lovlige trafikkskilt er bare de som står i skiltforskriften, og disse er det forbudt å etterligne. Men noe som er såpass fjernt unna et kjent trafikkskilt blir nok noe langt unna. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Er det lov å drive på og henge opp skilt (som er til forveksling lik veiskilt i utforming) ved vei i hytt og pine da? Hvis skiltet kan få folk som kjører forbi til å tro at det skal bety noe viktig, må de vel søke om det først. Eller Lenke til kommentar
wacz Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Til siste: PGA blinde. Ikke TIL blinde :!: Er masse blinde i området, og er jo skiltet spesielt for det litt lenger oppi på Landås, ved Mannsverk. Ta deg en kikk på gjerdepålene inn til blokkene på andre siden av vegen for der skiltet står. Så vil du skjønne hvorfor eg trodde det kunne hatt noe med blinde å gjør Sender en mail til vegvesenet eg. Jeg forstår. Kanskje skiltene simulerer fargeblindhet? Slik ikke-fargeblinde ser det fra ene siden, og slik fargeblinde ser det fra andre siden? Ikke godt å vite... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg forstår. Kanskje skiltene simulerer fargeblindhet? Slik ikke-fargeblinde ser det fra ene siden, og slik fargeblinde ser det fra andre siden? Ikke godt å vite... Det gir ingen mening, da det er ingen farger som forsvinner, fargene er bare byttet ut med andre farger. Jeg tror heller det har med komplementærfarger å gjøre - stirrer du lenge på det røde skiltet også ser på noe hvitt får du noe som ligner ganske på det grønne skiltet. Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor de to skiltene står der de gjør. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Det er forresten bare et skilt med to sider. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Spør enten på Ulriken Bydelssenter eller på Landås skole...Hvis ikke de vet det, vet ingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå