Robros Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Kjøpte meg en ny pc for ca 3 uker siden og har i de siste ukene hatt problemer med å komme meg innpå den. For når jeg starter pc'en kommer det opp ting som "5th Master hard disk error" og lignende ved oppstart. og at jeg må trykke på F1 for å fortsette. og etter å ha trykk på "F1" kommer det opp "Client Mac addr: ********** Guid: ********** PXE-E53: No Boot filename received" Og det fortsetter hele tiden så jeg gir opp og skrur av pcen. Og hvis jeg får den igang er jeg bare inne i ca 10 min før pc'en fryser. vet ikke hva som skjer eller hva jeg har gjort galt Lenke til kommentar
troari Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Kjøpte meg en ny pc for ca 3 uker siden og har i de siste ukene hatt problemer med å komme meg innpå den.For når jeg starter pc'en kommer det opp ting som "5th Master hard disk error" og lignende ved oppstart. og at jeg må trykke på F1 for å fortsette. og etter å ha trykk på "F1" kommer det opp "Client Mac addr: ********** Guid: ********** PXE-E53: No Boot filename received" Og det fortsetter hele tiden så jeg gir opp og skrur av pcen. Og hvis jeg får den igang er jeg bare inne i ca 10 min før pc'en fryser. vet ikke hva som skjer eller hva jeg har gjort galt Ser ut som maskinen forsøker detekterer en hd på master disk kontroll 5th. The IDE/ATAPI device configured as Master in the fifth IDE controller could not be properly initialized by the BIOS. This message is typically displayed when the BIOS is trying to detect and configure IDE/ATAPI devices in POST Tror du skal gå inn i bios og se på boot rekkefølge på diskene dine. PXE (network boot) er vel det siste boot alternativene, tror jeg. Når maskinen har gått gjennom alle de andre. Lenke til kommentar
Robros Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Kjøpte meg en ny pc for ca 3 uker siden og har i de siste ukene hatt problemer med å komme meg innpå den.For når jeg starter pc'en kommer det opp ting som "5th Master hard disk error" og lignende ved oppstart. og at jeg må trykke på F1 for å fortsette. og etter å ha trykk på "F1" kommer det opp "Client Mac addr: ********** Guid: ********** PXE-E53: No Boot filename received" Og det fortsetter hele tiden så jeg gir opp og skrur av pcen. Og hvis jeg får den igang er jeg bare inne i ca 10 min før pc'en fryser. vet ikke hva som skjer eller hva jeg har gjort galt Ser ut som maskinen forsøker detekterer en hd på master disk kontroll 5th. The IDE/ATAPI device configured as Master in the fifth IDE controller could not be properly initialized by the BIOS. This message is typically displayed when the BIOS is trying to detect and configure IDE/ATAPI devices in POST Tror du skal gå inn i bios og se på boot rekkefølge på diskene dine. PXE (network boot) er vel det siste boot alternativene, tror jeg. Når maskinen har gått gjennom alle de andre. Prøvde å gå inn på boot rekkefølgen og justerte på noen av boot devicene, og fikk det til å funke en gang uten problemer. men nå fikk jeg de samme beskjedene når jeg skrudde på Pcen. Tror jeg kanskje missforsto eller har litt problemer med å forstå hva du mente Men ellers Tusen takk Lenke til kommentar
troari Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvis dine innstillinger i Bios ikke holdes, så kan de være batteriet som er dårlig. Prøv å skift batteri for Cmos brikken. Har opplevd dårlig batteri på relativt nytt hovedkort. Vanligvis så må du trykke F10 for å save bois endringer + y /ja ved avslutning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå