KoR Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har fått noen saftige riper på panseret i vinter. Om det kommer av steinsprut fra måkebil eller uhell med snøkosten er jeg ikke sikker på, men lurer på hva det vil koste og fikse disse ripene.. er vel 2 store riper (ca 50 cm) og en litt mindre en. Er en metallic svart volvo v70 om det har noe å si for prisen. takk for svar. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har fått noen saftige riper på panseret i vinter. Om det kommer av steinsprut fra måkebil eller uhell med snøkosten er jeg ikke sikker på, men lurer på hva det vil koste og fikse disse ripene.. er vel 2 store riper (ca 50 cm) og en litt mindre en. Er en metallic svart volvo v70 om det har noe å si for prisen. takk for svar. har ikke info å komme med, men ring et lakkverksted og spør hva det koster å lakke opp panseret ditt. da får du svar ganske raskt. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Går de helt gjennom klarlakken? Vanskelig å se av og til, og riper kan av og til se ut som de går tvers gjennom til grunningen mens de i realiteten bare er et stykke ned i klarlakken. Lenke til kommentar
KoR Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Går de helt gjennom klarlakken? Vanskelig å se av og til, og riper kan av og til se ut som de går tvers gjennom til grunningen mens de i realiteten bare er et stykke ned i klarlakken. poster bilde i morra. ripene er blasse, ikke knall hvite, så er vel ikke tvers igjennom tror jeg. Endret 24. april 2009 av KoR Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 poster bilde i morra. ripene er blasse, ikke knall hvite, så er vel ikke tvers igjennom tror jeg. Hvis det ikke er gjennom klarlakken er det ikke nødvendig å lakkere.. et par grader våtslip, korrigering og polering skal gjøre susen da. Hvor holder du til? Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis du først må lakkere har ikke størrelsen på ripene noe å si for de vil vel lakkere hele panseret når de først er i gang, regn med 5-8000 kr. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis du først må lakkere har ikke størrelsen på ripene noe å si for de vil vel lakkere hele panseret når de først er i gang, regn med 5-8000 kr. Kommer an på hvor dype ripene er.. er det ned til metallet er det en "stor" jobb, mens hvis de bare er gjennom klarlakken er det relativt fort gjort å slipe jevnt og så feie på et par lag klarlakk.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hvis du først må lakkere har ikke størrelsen på ripene noe å si for de vil vel lakkere hele panseret når de først er i gang, regn med 5-8000 kr. Kommer an på hvor dype ripene er.. er det ned til metallet er det en "stor" jobb, mens hvis de bare er gjennom klarlakken er det relativt fort gjort å slipe jevnt og så feie på et par lag klarlakk.. Egentlig ikke, så lenge man først skal lakkere er det mange som helstikke vil lakkere små riper fordi det blir fargeforskjell. Så uansett om de er dype eller ikke må jo hele panseret lakkeres. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Egentlig ikke, så lenge man først skal lakkere er det mange som helstikke vil lakkere små riper fordi det blir fargeforskjell. Så uansett om de er dype eller ikke må jo hele panseret lakkeres. Nå tenkte jeg naturligvis på å legge klarlakk på hele panseret da. Å legge ny base når den under er uskadet er ikke noe poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå