Kevlon Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Hei. Jeg har søkt ved London college of communication, photojournalism og skal lever en portfolio. Jeg har valgt ut en liten serie av 5 bilder fra Lørdan the 10 januar i Oslo. Jeg ville gjerne ha litt kritikk på bildene. Det hadde vært døds bra. tusen takk. funker det i svart/hvit ? (vuderer å droppe det siste bildet, bare bruke bilde 1-4 ) ? Endret 24. april 2009 av Kevlon Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Dette er vel neppe en portefølje? Mer en bildeserie. Poenget med en portefølje er å vise at du mestrer flere ting godt. Her har du en bildeserie med 5 bilder som er relativt like. Ett bilde av denne serien ville til nød vært godt nokk for en portefølje etter min mening. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) I en portefølje bør du vise flere ulike sider av hva du kan. Altså bare plukke ut ett bilde her, og så mer fra andre relevante verk. ENDRET: Skulle jeg valgt bort noe skulle det ihvertfall ha vært bilde 3 og 4. 3 er uskarpt, 4 er kornete. 5 er også uskarpt i bevegelsen. Endret 24. april 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Tror samtlige her i tråden har misforstått hva en portefølje skal vise; Den skal ikke vise: -Flere sider av hva du kan. -5 bilder tatt iløpet av ca 10 minutter; er ikke nok til å kalle det en portefølje. Den skal vise: -Det du kan best / det du vil vise til den kundegruppen, og det du vil at den du viser porteføljen til skal velge deg for. Mao. er skolen du søker på fokusert på pressebilder etc, så burde du ikke ha med 2 pressebilder, 2 aktbilder og ett selvportrett. Men heller ha en egen portefølje som bare dreier seg om det du søker etter. Jeg har feks flere porteføljer i .pdf format som jeg bruker, litt etter hvem som skal se -Du kan ha flere porteføljer som kan feks sorteres etter kameratype, bare B/W, bare portretter, bare pressebilder, en portefølje av bilder fra en spesiell plass eller bilder tatt over en spesiell tid. -En portefølje har typisk 10 - 25 bilder. Burde ikke ha mindre enn 10 ihvertfall. Da tror nok folk du ganske enkelt ikke har flere bilder. Har du over 25 blir det litt for mye å se på. Sikkert mange andre som sender inn til skolen, også. Kunne skrevet mere; og gjør kanskje det imorgen. Men nå må jeg nesten begynne å se ferdig filmen min, så jeg kommer meg i seng. Luminous Landscape sier mye fint om porteføljer i denne artiklen, forresten: http://www.luminous-landscape.com/columns/portfolio-8.shtml Har noen flere artikler jeg kan linke til om det er av intresse. Er på jobbsøkern selv, så har tenkt litt rundt porteføljer i det siste Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 25. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 takk for tilbake melding, jeg burde ha forklart meg tydligere. Dette er en del av portfolien min, jeg har totalt 22 bilder i den. Dette er bare en liten del. Har alt fra by bilder til portrett bilder. Men jeg ville ha med denne serien pga. at det følger med en artikkel til denne. Ville bare ha litt tilbake melding på om kroperingen fungerer osv.. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 har du lagt på korn med vilje på #4 eller undereksponert bildet? Syntes det var litt voldsomt med så "lav" iso. Personlig syntes jeg det er mye med 5 bilder fra samme og du burde kanskje begrense det til 2-3. Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 25. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 har du lagt på korn med vilje på #4 eller undereksponert bildet? Syntes det var litt voldsomt med så "lav" iso. Personlig syntes jeg det er mye med 5 bilder fra samme og du burde kanskje begrense det til 2-3. ok, nei bildet ble veldig undereksponert fra kameraet (hadde problemer med blitz) men jeg synes ansiktsutrykket hennes er såpass bra at det var vært å ta med. jeg måtte justere verdiene i photoshop for å hele tatt se henne, bildet var nesten svart i utgangspunktet. det blir kanskje for mye med 5 bilder, 3 høres bra ut. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 det kan forklare mye av støyen ja. desverre ødelegger det litt for meg Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 25. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 det kan forklare mye av støyen ja. desverre ødelegger det litt for meg ja, jeg ble sykt irritert når jeg fant ut at blitzen ikke fyrte.. kjipt når sånnt skjer.. får trøste meg med at jeg hvertfall fikk noe ut av bildet selv om jeg mistet mye detaljer. Jeg synes selv at det er ansiktsutrykket som er viktig og det er det jeg fokuserer på, men jeg tror jeg har sett meg sykelig lei av disse bildene. Blitt passe blind, er alltid bra med ferske meninger fra andre. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. april 2009 Rapporter Del Skrevet 25. april 2009 Litt effektiv støyfjerning kan jo ta bort det verste av støyen. Siden du allerede har redigert det såpass kraftig mener jeg. Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 26. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Litt effektiv støyfjerning kan jo ta bort det verste av støyen. Siden du allerede har redigert det såpass kraftig mener jeg. har fjernet så mye støy some det er mulig uten å miste mer detaljer. Jeg brukte Pickture codes's ' Noise Ninja ' og Nik Software's Dfine 2.0 ... Fjerner jeg for mye 'grains' så mister bildet skarpheten og detaljer... noe som er en kjip ting å velge mellom. Endret 26. april 2009 av Kevlon Lenke til kommentar
Kevlon Skrevet 26. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 Har prøvd å fjerne mye av støyet. dette er det beste resultatet jeg får til. alikevel så synes jeg det ser uekte ut. har lagt med den orginale versonen som nr 1, nr 2 er den med redusert støy. hva synes dere ? hvilket er best av de to? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 26. april 2009 Rapporter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg tok meg friheten til å kjøre bildet igjennom Neat Image 5.8. Gjør du tilsvarende på bildet i original oppløsning vil du få et enda bedre resultat. (Gi meg et hint om jeg skal fjerne bildet.) Endret 26. april 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå