Gå til innhold

Usaklig Argumentasjon, hvordan slå det?

NatroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Don't argue with idiots, they will only drag you down to their level and then beat you with experience....

Den likte jeg.

Double that!

Og til iNeo som vil ha eksempler, pleier dette av og til funke for meg:

"Du sitter å kaller meg sta som om jeg er idioten... Hva har egentlig du drivi med fram til nå? Du er jo like ille selv!"

Svaret som kommer da blir enten personangrep som tidligere krangler hvor du har vært sta mot andre, eller et dårlig gjenomtenkt et...

Da burde man dra i gang det å latterligjøre det at han plutselig byttet tema....

Skal ivertfall jeg teste :D

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil bli god i slike situasjoner er det bare å sette seg ned å lese psykologi. Einaste måten å "vinne" ein diskusjon på er å desarmere motstandaren, dvs. vere veldig bevisst på kroppsspråk og korleis du ordlegger deg.

Eksempelvis: Ikkje kryss armane dine over brystet, men vis håndflatene dine og sørg for at du står på skrå vendt mot personen, står du vendt rett mot dei får du det til å føles som ein konfrontasjon.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spark dei i ansiktet, det er det du har mest lyst å gjøre og det er det dei fortjener, winwin.

Spark dem i ansiktet.

Spark dem i ansiktet.

Spark dem i ansiktet.

Spark dem i ansiktet.

Spark dem i skrittet

Nei, jeg mener ansiktet!

Spark dem i ansiktet?

Tror jeg ville sparket dem i ansiktet

Spark dem i ansiktet.

Men nei, hadde en utrolig kjedelig samtale over msn nå, etterhvert så gjentok han bare det jeg sa, og når sa at han gjentok meg skreiv han bare "Javel, men du fikk meg til å misforstå det."

AAAAAAAAAHRG...

Kom dere tilbake til 4chan. Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Kjenner meg godt igjen, og har etter lang tid med forskjellige motangrep kommet frem til at en rolig, kanskje litt arrogant, men voksen respons, fungerer best. Kanskje de ikke lar seg overvinne der og da, men gi dem 5 minutter og de føler seg som idioter etterpå.

Å la dem dra deg ned til deres nivå er det verste du gjør. Behold roen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...