Gå til innhold

Usaklig Argumentasjon, hvordan slå det?

NatroN

Anbefalte innlegg

Heisann! Fant liksom ikke noe bedre sted å legge denne posten, men er veldig interresert i hva folk mener.

Er selv en person som ofte kommer i diskusjoner med andre, av og til heftigere enn andre. Føler selv at jeg holder meg til boka, og er på et saklig nivå uten drit kasting, baksnakking og videre krangler siden.

Allikevel føles det fortsatt som om jeg er en syndebukk av og til, da tenker jeg spesielt på en episode fra i dag.

Relativt enkel sak, som ble snudd på hodet og før jeg viste ordet av det kom en masse drit kasting fra motparten, og selvfølgelig standard komentarene enkelte presterer å komme med: "Du er jo så STA! Herregud, du tør ikke inrømme at du tar feil!"

Jeg har litt temperament, og får ærlig talt bare lyst til å knokke skallen inn på dem når de sier sånt, men har aldri mistet kontrollen såpass, hehe.

Har noen andre opplevd dette?

Finnes det en god resept på HVORDAN man kan få opplyst de usaklige, (umodne?) kranglefantene til å se NOE annet enn sin egen sak? Eller er jeg helt borte i natta, og er sansynligvis hovedgrunnen til argumentasjonen?

Er det mulig at jeg sier så mye dumt, og ikke merker det selv?

Trenger faktisk litt svar her, for føler selv at jeg alltid er saklig, men at jeg ofte taper totalt sett da personangrep begynner og jeg mister sans og samling.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg prøvde å nevne at jeg føler jeg har såpass selv kontroll, må jeg inrømme at det er deilig å se at det er flere enn meg som får lyst til å bli fysiske! Skal holde meg for god til det da, men takk for alle som svarte ordentlig også hehe!

Hjalp godt på selvtilliten =)

Lenke til kommentar

Ja, det er ingen tvil om at det kommer situasjoner hvor en tror hodet skal eksplodere, men som regel går det greit for begge parter. Det er jo selvfølgelig noen ganger situasjonen krever et spark i ansiktet, men da pleier jeg heller som regel bare å le av vedkommende.

Morsomt å se en person tro at han eller hun har "vunnet" diskusjonen, når man selv vet hvor feil de egentlig tar, og man vet at de vil ha nøyaktig samme krangel med neste person de forteller det til.

Det krever selvkontroll, men det er i ni ut av ti situasjoner den beste løsningen. Alle kan ikke være like gode som deg i alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...