NatroN Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Heisann! Fant liksom ikke noe bedre sted å legge denne posten, men er veldig interresert i hva folk mener. Er selv en person som ofte kommer i diskusjoner med andre, av og til heftigere enn andre. Føler selv at jeg holder meg til boka, og er på et saklig nivå uten drit kasting, baksnakking og videre krangler siden. Allikevel føles det fortsatt som om jeg er en syndebukk av og til, da tenker jeg spesielt på en episode fra i dag. Relativt enkel sak, som ble snudd på hodet og før jeg viste ordet av det kom en masse drit kasting fra motparten, og selvfølgelig standard komentarene enkelte presterer å komme med: "Du er jo så STA! Herregud, du tør ikke inrømme at du tar feil!" Jeg har litt temperament, og får ærlig talt bare lyst til å knokke skallen inn på dem når de sier sånt, men har aldri mistet kontrollen såpass, hehe. Har noen andre opplevd dette? Finnes det en god resept på HVORDAN man kan få opplyst de usaklige, (umodne?) kranglefantene til å se NOE annet enn sin egen sak? Eller er jeg helt borte i natta, og er sansynligvis hovedgrunnen til argumentasjonen? Er det mulig at jeg sier så mye dumt, og ikke merker det selv? Trenger faktisk litt svar her, for føler selv at jeg alltid er saklig, men at jeg ofte taper totalt sett da personangrep begynner og jeg mister sans og samling. Takk Lenke til kommentar
HValder Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Spark dei i ansiktet, det er det du har mest lyst å gjøre og det er det dei fortjener, winwin. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hva med å latterliggjøre det faktum at de må ty til personangrep for å vinne diskusjonen? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg er ofte i samme sittuasjon. Av og til er jeg også en bevist kverulant. Men hvis jeg er i situasjoner hvor det er en saklig diskusjon og hører "Du er jo så STA! Herregud, du tør ikke innrømme at du tar feil!", ja da føler jeg at jeg har vunnet diskusjonen. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Spark dem i ansiktet. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Spark dem i skrittet Nei, jeg mener ansiktet! Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Nei, gi dem en bitch slap i kinne, reagerer de med å slå tilbake, klyper du dem i puppen. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hva med å latterliggjøre det faktum at de må ty til personangrep for å vinne diskusjonen? Dette. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Nå vet jeg ikke hva du diskuterer med andre om, men er det fakta det dreier seg om så kan det å slå opp i en bok hjelpe. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ignorer dem. De som tyr til usaklig argumentasjon har egentlig forstått at de tar feil, men tør ikke innrømme det. Det er neppe du som tar feil når de angriper deg som person. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Tror jeg ville sparket dem i ansiktet Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) slett Endret 25. april 2009 av Baffage Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Spark dem i ansiktet. Men nei, hadde en utrolig kjedelig samtale over msn nå, etterhvert så gjentok han bare det jeg sa, og når sa at han gjentok meg skreiv han bare "Javel, men du fikk meg til å misforstå det." AAAAAAAAAHRG... Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Selv om jeg prøvde å nevne at jeg føler jeg har såpass selv kontroll, må jeg inrømme at det er deilig å se at det er flere enn meg som får lyst til å bli fysiske! Skal holde meg for god til det da, men takk for alle som svarte ordentlig også hehe! Hjalp godt på selvtilliten =) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ja, det er ingen tvil om at det kommer situasjoner hvor en tror hodet skal eksplodere, men som regel går det greit for begge parter. Det er jo selvfølgelig noen ganger situasjonen krever et spark i ansiktet, men da pleier jeg heller som regel bare å le av vedkommende. Morsomt å se en person tro at han eller hun har "vunnet" diskusjonen, når man selv vet hvor feil de egentlig tar, og man vet at de vil ha nøyaktig samme krangel med neste person de forteller det til. Det krever selvkontroll, men det er i ni ut av ti situasjoner den beste løsningen. Alle kan ikke være like gode som deg i alt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hva med å latterliggjøre det faktum at de må ty til personangrep for å vinne diskusjonen? Dette. Fungerer utmerket. Ja. Det gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå