AK47 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har krøpet til korset og kjøpt Age of Conan, etter først å ha vært kritisk etter en trial-periode. Har kost meg i mange av trådene her, men sitter med noen spørsmål. Har spilt frem til level 14 (BS) og rundt 10 med noen andre, som assasin, ranger og necromaster (eller hva det het). Setter stor pris på om noen kan bidra med svar til mine spørsmål, som sikkert er ganske nooby 1. Hvordan vokser man enklest med exp-poeng for å få levlet opp karakteren? Er det quester som er raskeste vei eller rett og slett fly rundt og drepe? 2. Man ankommer denne hovedbyen, og har kommet til white sands og et par andre steder for å løse quest. Er denne byen utgangspunkt gjennom hele spillet, eller kan jeg glede meg til mer variasjon etter hvert? 3. Hvor mye endrer spillet egentlig seg etter hvert som man får høyere level på karakteren? Blir til tider lei av å drepe og bli drept i samme områder. 4. Jeg har hørt masse om forskjellige guilds i de forskjellige trådene. Men hvordan joiner man egentlig en guild, og hvordan kommuniserer man best? Er det noe man kan skrive for å treffe akkurat en person? Hva skriver man om man vil joine en guild, eller sende en forespørsel? Hva er normal folkeskikk? 5. Har ved et par anledninger kommet i en gruppe. Hva er normal folkeskikk i forhold til å plyndre? Hvem beholder hva? Hvordan går man fram? 6. Blir lei andre spillere som på død og liv skal drepe de som er mindre enn seg. Finnes det noen regler her? Noe som kan raporteres? Evt. hvordan? Kommer sikkert med flere nooby spørsmål etter hvert, som sikkert er til hjelp for andre noobs Lenke til kommentar
HValder Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 1. Quests, dvs. samle opp mange quests i eit område og gjør alle på ein gang. 2. Det er begynnerbyen, ikkje hovudbyen 3. Raids, world-pvp osv. 4. Folk som rekrutterer i chat til stadighet, bare å be om en invitehvis gulden høyres interessant ut. 5. Standard need/greed system, vil du neede på noko så spør om det er greit først. 6. Liker du ikkje ganking anbefaler eg å joine ein general server, der er det bare mulig i visse soner. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 1. Den aller beste måten å levle er power-leveling.Det går ut på at en høy-level-character og går rundt å dreper mobd (i hans level-range) mens du er i gruppa Utenom det, så er vel quest best. Vil anbefale at du gjør quest, ellers blir du fort lei. 2. Dette er bare et nybegynner sted. Rundt lvl 20 vil du båten bort fra øya, og begynne å queste i den "virkelige" verdenen. Gled deg. (men ikke bli alt for skuffa da du finner ut at ikke alle questene etter lvl 20 ikke har voice) 3. Vanskelig å si. Men jeg ente opp å dra fram og tilbake mellom sonene, så det ble litt variasjon. Og når det kommer til ganking, tror jeg at det er aller verst i starten. 4. Det er ofte guilds som spør i chatten etter nye medlemmer. Da kan du bare spørre den personen om du kan få en invite til guildet (Hello, can I join your guild?). For litt mer hardcore guilds så må man gå til nettsiden dem, for så å registrere seg. 5. Trenger du den item'en som droppet, så bare 'need' den. Når det kommer til å plukke opp 'trash' så tror jeg ikke det er noe big deal. 6. Funcom har lagd et system som gjør at de som dreper de som er unner seg, får morderpoeng. Får denne spilleren for mange slike poeng, så kan han ikke gå inn i byer o.l. grunnet at vaktene vil drepe han med en gang. Du kan jo lage en KOS liste (kill on site). Så når du kommer høyere opp i level, så kanskje du har bedre sjanse på å drepe han. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 4. Jeg har hørt masse om forskjellige guilds i de forskjellige trådene. Men hvordan joiner man egentlig en guild, og hvordan kommuniserer man best? Er det noe man kan skrive for å treffe akkurat en person? Hva skriver man om man vil joine en guild, eller sende en forespørsel? Hva er normal folkeskikk? Som nevnt her, så annonserer de fleste guilds i Global Chat, der du kan enten joine direkte, ved å sende en /tell til vedkommende som annonserer, eller søke om plass via web-sider, der disse er nevnt. Går også an å kikke innom AoC-forumet, der det er en egen guild seksjon. Der kan du jo lese litt om de forskjellige guildene også, for så å finne en som passer for deg. 5. Har ved et par anledninger kommet i en gruppe. Hva er normal folkeskikk i forhold til å plyndre? Hvem beholder hva? Hvordan går man fram? I de gruppene jeg pleier å spille i, er det vanlig at man kjører "need" på ting man kan bruke med den klassen man spiller med, mens man kjører "greed" på alt annet. Sånt blir ihvertfall vi enige om på forhånd. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Takker for mange gode svar Kom meg i en guild nå. Har fått level 15 for BS, og det begynte straks å bli mer moro. Neste skritt blir å få samlet noen til å samarbeide om en quest, ser ut som det går an, ettersom det står share på questene. Et nytt spørsmål: Kan man påvirke helath bar? Med exp. points? Eller har jeg forstått det rett om det gjelder bare hvor raskt man kommer seg igjen? Bare ser at noen har veldig stor health bar. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Tips: BS kan være tøft de første 20 lvls, og mellom 20-30 får du bedre kontroll, og det bare øker utover lvl 30+ Kos deg! Lenke til kommentar
eLjay Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Du får mere og mer health jo høyere level du blir. Du kan også påvirke healthbaren din med hvilket utstyr du har på deg. Hvis du ikke vil bli drept hele tiden av random retards "ganking" bør du spille på en PvE server framfor en PvP server. På serveren Crom er det mange gode hyggelige mennesker som er hjelpsomme, guildet mitt der rekrutterer healere nå så vidt jeg vet. Du kan uansett spille PvP på en PvE server, så dette er vell beste for nybegynnere. bra at du koser deg i Hyboria og gled deg til du passerer lvl 20, det er da du får se den store verden. ser du på kartet ditt da så kan du se alle stedene du kan dra og hvilken levelrange disse stedene egner seg for. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ulempen med å velge PvE er jo at man mister muligheten til World PvP, og dette blir mye morsommere i høyere level. Hverdagen blir litt mer spennende når alle kan drepe alle (men det betyr ikke at alle vil drepe alle). Du løper bortover en vei, møter en fremmed, du vet ikke om han vil drepe deg eller ikke. Hvis for eksempel du trenger hjelp til å ta noen motstandere, så kan do jo eventuelt tilkalle guild-mates for å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Kan man påvirke helath bar? Med exp. points? Eller har jeg forstått det rett om det gjelder bare hvor raskt man kommer seg igjen? Bare ser at noen har veldig stor health bar. I Spirits delen av feats treet, kan du legge poeng i Improved Spirit of the Bear. Dette vil gi deg ennå mer hitpoints når du har Spirit of the Bear aktivert. (edit: Spirit of the Bear bør du forresten alltid ha aktivert) Endret 26. april 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
jegermaiftaa Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Det er veldig lett vis du finner den classen du virkelig liker. (som som meg liker Gardin.) så må du velge den riktige serveren og jeg ambefaler haryka forde det ikke er en PvP server. Etter det gjør Du alle Questene i Totrge forde det levler du goodt med. Så når du er i lvl 20 så kommer du ut i en ny verden som er Stor. Det er bare og glede seg. : ) Vis du velger Haryka så can du legge til meg i venne lista (jegermaister) Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Det er veldig lett vis du finner den classen du virkelig liker. (som som meg liker Gardin.)så må du velge den riktige serveren og jeg ambefaler haryka forde det ikke er en PvP server. Etter det gjør Du alle Questene i Totrge forde det levler du goodt med. Så når du er i lvl 20 så kommer du ut i en ny verden som er Stor. Det er bare og glede seg. : ) Vis du velger Haryka så can du legge til meg i venne lista (jegermaister) Beklager, men hvilken server er Haryka? Det er to PvE servere i Europa, og det er Crom og Blackscar. Edit: Glemte Hyrkania, men det er en PvE-RP server. Endret 30. april 2009 av Azraille Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 wow, har kommet meg ut av Totrge, som BS level 22, snart 23. Og verden er stor og veldig varierende. Veldig godt miljø, noen steder får jeg følelse av å være i et slags egypt, andre steder et slags italia og et annet sted igjen som et slags blanding av gamle Rom og antikkens Hellas. Men føler at jeg flakser mye mellom byene, at questene er å hoppe fra by til by, noe som igjen blir mye ventetid. Noen tips om hva jeg bør gjøre etter å ha entret den nye verdenen? Noe jeg bør oppsøke? Har ennå ikke sett noen med så liten level som meg, så jeg føler nesten jeg har rotet meg litt bort blant de store. Takker for all hjelp så langt Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Du er en Cimmerian (siden du er Bear Shaman), så anbefaler kanskje å levle i Cimmeria. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Hjelper denne? Oversikt over områder og hvilken level man bør være. Muligens litt utdatert. Her er det altså områdene Conall's Valley, Wild Lands of Zelata og Kopshef Province som er aktuelle for din level. Endret 3. mai 2009 av Rata101 Lenke til kommentar
HappyHerb Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 wow, har kommet meg ut av Totrge, som BS level 22, snart 23. Og verden er stor og veldig varierende. Veldig godt miljø, noen steder får jeg følelse av å være i et slags egypt, andre steder et slags italia og et annet sted igjen som et slags blanding av gamle Rom og antikkens Hellas. Men føler at jeg flakser mye mellom byene, at questene er å hoppe fra by til by, noe som igjen blir mye ventetid. Noen tips om hva jeg bør gjøre etter å ha entret den nye verdenen? Noe jeg bør oppsøke? Har ennå ikke sett noen med så liten level som meg, så jeg føler nesten jeg har rotet meg litt bort blant de store. Takker for all hjelp så langt Hver by er en mini "starter area" for de forskjellige rasene. Plukker du opp questene der så blir det en del hopping fram og tilbake mellom byene et par levels. Etter det, så er det 3 områder med quests, Conalls valley, Khopsefs province og Wildlands. Hvis du hopper mellom de 3 stedene og gjør alle quests der så vil du bli 40+ før du må finne nye områder. Bare husk at hvis du konsentrerer deg om kun et av stedene av gangen, så levler du såpass mye at når du drar til de to andre områdene så vil en god del quester blitt "grå" og vises dermed ikke opp som en gul "!" over hodet på quests npc. Kan defor lønne seg å klikke på npc`s å se om de har quests. Grå quests er fortsatt lønnsomt å gjøre for xp og raskere leveling. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Hei igjen, takker for mange svar, et lite spørsmål Holder på med min BS (level 25 nå), og begynner å bli passe lei hjelpesløsheten til denne karakteren. Hva har egentlig PVP-poeng å si? Har slått ut seks spillere nå, og er blitt drept 118 ganger selv, så med BS-en ligger jeg ikke så veldig godt an Endret 16. mai 2009 av AK47 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Nå er du snart ferdig med den vanskelige delen av Bear Shaman. Etter det så er det en fryd å spille en BS. Den blir bare bedre og bedre jo høyre level du kommer opp. PvP poeng er til for å få PvP-level. Det er totalt 5 pvp-levler. På disse levlene så kan man kjøpe PvP-gear. Altså f eks man må være minst pvp-level 2 for å kjøpe den tingen. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Hei igjen, som dere nå skjønner går det ikke i racingfart. Har nå kommet til level 41 med BS. Og har skjønt at nå kan vi endelig ri Mener å ha sett flere på level 40 med hest, men pokker, hesten koster jo 50 gull? Til tross for lite forbruk har jeg ikke klart å samle så mye som en eneste gull ennå. Hvordan i Travians rike klarer folk å få råd til hest? Takker for gode råd Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Hei igjen, som dere nå skjønner går det ikke i racingfart. Har nå kommet til level 41 med BS. Og har skjønt at nå kan vi endelig ri Mener å ha sett flere på level 40 med hest, men pokker, hesten koster jo 50 gull? Til tross for lite forbruk har jeg ikke klart å samle så mye som en eneste gull ennå. Hvordan i Travians rike klarer folk å få råd til hest? Takker for gode råd Ta en titt i vendoren en gang til du... Det er Swift Horse ("Epic Mount") og normale mounts, kjøp dem, de koster 1G med "Basic Riding traning". Ellers, ingen vits å rushe i dette spillet, spiller causal selv, passer fint for folk med andre planer i hverdagen enn bare å game. Gått fint for meg å spille causal også. Endret 27. september 2009 av Atomics Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) ah, takker Har bare vært litt sløv. Men har jo fortsatt litt igjen til det blir en gull også. Jeg gjør mange oppdrag og looter mye - og bruker så å si ikke noe av det, og i dette tempoet ser jeg for meg level 50 før jeg får råd til denne hesten. Noen tips til raskere inntjening? Endret 28. september 2009 av AK47 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå