Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ny maskin -> Maskin låser seg ved booting av spill

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ny maskin ved hjelp fra medlemmer på dette forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=290499 <-- her er en link til maskin detaljene.

jeg fikk maskinen for noen dager siden. For internettbruk fungerer den helt fint, men når jeg prøver å starte opp et spill så låser maskin seg akkurat når den skal være "100%" klar til å loade inn spillet.

Siden onsdag har jeg prøvd å lagt inn forskjellige drivere til skjermkort (type eldre til nyeste oppdatering), har redusert bruk av antall bakgrunnsprogrammer og har prøvd med full formatering idag. Ingen av disse har gjort noen forskjell på problemet mitt, når jeg satte maskin modus på Auto, så klarte den å loade opp spillet, men frøys med en gang spillet var igang.

Har prøvd å kontaktet flere bekjente som har litt peiling på slike ting, som har peket på ting fra at maskin er for varm, skjermkort ikke rett satt inn, for liten strømforsyning.

Jeg kjøpte maskinen ferdig montert, slik at det ikke skulle være jeg som "fucka" den opp, men noe er galt her. Men det virker ikke som om det er noe problem med selv Hardwaren, men at det er et eller annet program som er feil eller noe slikt , ikke vet jeg :\

Er det noen som kan hjelpe meg?

har noen anbefalinger over hvordan jeg kan maskinen til å fungere?

Endret av xcentro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hende du ikke har directx.

http://directx.en.softonic.com/

Lykke til!

Har directx installert :p Så er nok ikke det beklageligvis :\

hvilke type spill har du prøvd?

fryser det før du kommer til menyen i spillet?

hvordan låser den seg? fryser den med bildet, eller blir det helt sort?

du kan prøve følgende:

1. prøv og start spillet i window mode.

2. deaktivere lyd kortet, for å finne ut om det har noe med problemet og gjøre..

(dette gjøres i enhetsbehandling)

3. sjekk at det ikke er drivere som ligger dobbelt, f.eks at du har installert to forskjellige skjermkort drivere.

prøv deg frem litt og gi oss så mye informasjon som mulig.

Lenke til kommentar

Har satt ram volt til 2.1 nå.

Spillet låste seg ved bilde på 95% loading

Jeg har windows vista 64 -bit Home edition.

Er en mulighet at det er spillet jeg har testet det er noe feil med eller noen problem med diverse drivere ved siste oppdatering. spillet er world of warcraft som jeg har prøvd det på og hvor ting har låst seg.

Driver å innstallere CoD World at War og Team fortress 2 + FM2009. Så får finne ut iløpet av kvelden etter Premier League om hvordan det vil fungere på disse. Vil oppdatere så snart jeg har funnet ut noe

Skal prøve å oppdatere chipset drivere når nedlastningene er klare og innstallert.

Lenke til kommentar

Har prøvd nå å spille cod world at war , fm2009 og disse 2 funket akkurat slik de skal.

Så problemer ligger ved en eller annen oppdatering ved world of warcraft.

Har postet på deres technical support forum, så venter bare på svar derifra.

Takker for alle svar i denne posten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...