Gå til innhold

Konsept: DUAL Computer

Kajac

Anbefalte innlegg

"The DUAL Concept"

Siden tidlig 2009 har jeg jobbet med et konsept av en laptop med 2 skjermer.

Nå er konseptet ferdig (stort sett). Jeg vil derfor presentere datamaskinen DUAL:

post-121454-1240587787_thumb.png

Poenget med maskinen er å ha en datamaskin med å skjermer, der den nederste skjermen kan ha egendefinert funksjonalitet avhengig av hvilke programmer du bruker.

Formålet med DUAL er å kombinere teknologi, brukervennlighet, innovativitet og design, og dermed skape en datamaskin som fungerer på den måten du ønsker det. Ved hjelp av avanserte multitouch-skjermer kan man skape en datamaskin uten tastatur og mus som likevel er effektiv å bruke.

Selvfølgelig finnes ikke dette konseptet i virkeligheten, men det viser mulighetene en slik maskin ville hatt.

I stedet for at jeg forteller alt her, kan dere besøke siden http://dualconcept.kajac.org for informasjon om absolutt alt. Obs. Nettsiden er den første nettsiden jeg har laget 100% selv bestående av CSS, så jeg kunne også tenke meg tilbakemeldinger av siden hvis det skulle være noen.

Hvis dette er feilpostet eller ikke hører til på diskusjon.no, kan tråden slettes eller flyttes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for de positive kommentarene. Selvfølgelig ville det vært uvant å skrive på et slikt tastatur, men jeg her veldig sikker på at det er som heisau skriver; en vanesak.

For at tastaturet skal virke mer realistisk har jeg tenkt at skjermen må kreve et visst trykk for å registrere tastetrykk, samt at det da genereres en tastelyd. Min første idé var at skjermen skulle sendt et ørlite støt i fingeren, men det ville nok blitt ubehagelig i lengden :p

Lenke til kommentar

Syns presentasjonen var rimelig døll. Du viser en pc med to skjermer uten å vise noen av fordelen en slik maskin vil ha. På alle bildene fungerer skjerm nr.2 som et helt vanlig tastatur og en touchpad, akkurat som absolutt alle andre bærbare maskiner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...