maardraum Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Problemet er at jeg ikke får til å legge (bakgrunns)farge på dokumentet (brosjyre/bok-format). Jeg markerer delen jeg skal ha farget, og finner den fargen jeg skal i "fargeprøver", men lenger kommer jeg ikke. Bruker altså CS4. Endret 23. mai 2009 av maardraum Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Du må legge inn den rette fargen først, der du har de to fargerutene i venstre marg, så går du til Fil og velger Ny...(er slik i PS / i hvert fall), og da blir det den fargen på bakgrunnen din, så velger du rett størrelse på ditt nye image.... RandiA Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Ein måte er forklart her, ser ikkje ut som det er so rett fram som i PS: http://forums.creativecow.net/thread/139/855305 Lenke til kommentar
maardraum Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Kan jeg få en litt nøyaktig og klar forklaring på hvordan det skal gjøres? Ingen av de stemte. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Finner du det ikke i Help funksjonen da, og skrive inn stikkord der. Eller i en av Tutorials som ligger på nett. Det beste er å ha en bok å slå opp i... RandiA Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Du lager en boks, som du fyller med farge ved hjelp av Color. Normalt er boksen "farget" med en hvit farge med en rød diagonal strek, og på spekteret nederst har du en tilsvarende "farge" som gjør den gjennomsiktig. Rett over kan du trykke på en knapp som gir boksen valgt farge. Det samme kan du gjøre med tekst forøvrig, og du har mulighet til å legge inn gradienter på denne måten også (med Gradient Tool). Lenke til kommentar
maardraum Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) _ Endret 23. mai 2009 av maardraum Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det er som Ryeng indikerer, ikke slik man arbeider i ombrekkingsprogrammer - man fargelegger ikke bakgrunnen (papiret) i en inDesign-trykksak. Du må først bruke en "firkant" (en såkalt plassholder, som du kan ha tekst eller bilde/grafikk i) som ligger bakerst/nederst. Det er denne plassholderen du eventuelt legger fyllfarge i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå