HCG Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har sett at mange gleder seg til det ny FF. Men hva er det som er så bra med Final Fantasy? Jeg har aldri spillt FF før, men jeg vil gjerne prøve det. Så hva er det som er så bra med det og hva går det ut på? Mvh. HCG Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Fantastiske historier, engasjerende karakterer, muligheten spillene gir deg til å utforske enorme universer og se historien utvikle seg etterhvert som du spiller, dette er noe av det som er med på å gjøre at jeg elsker Final Fantasy-spillene. Alle kan selvsagt ikke like dem, noen syns rollespill blir for treigt og tar for lang tid. Så er man av den typen, er det nok bare å la det passere. Og så er det noe med det å kjempe kamper og se at personene dine stadig blir sterkere, det gir en veldig god følelse. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Fantastiske historier, engasjerende karakterer, muligheten spillene gir deg til å utforske enorme universer og se historien utvikle seg etterhvert som du spiller, dette er noe av det som er med på å gjøre at jeg elsker Final Fantasy-spillene. Alle kan selvsagt ikke like dem, noen syns rollespill blir for treigt og tar for lang tid. Så er man av den typen, er det nok bare å la det passere. Og så er det noe med det å kjempe kamper og se at personene dine stadig blir sterkere, det gir en veldig god følelse. Må ikke glemme Soundtracken til Final fantasy da! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Selvsagt. Det er masse jeg kunne nevnt, som jeg ikke tok med. Det blir rett og slett for mye, siden jeg elsker disse spillene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Fantastisk animasjon. Intro-videoer og videoer generelt som er i mellom spille-sekvensene er bedre enn animasjonen (eller like bra) som i filmer som Shrek, Wall-E, osv. Lenke til kommentar
Ovnsbakt Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Må bare låne denne tråden til et lite spørsmål siden jeg ikke fant Final fantasy tråden. (orker heller ikke med ny topic for et simpelt spørsmål) Har spilt gjennom FFX og synes det var HELT utrolig og noe jeg lett gjør om igjen, men nå har jeg faktisk fått tilgang til FF7 og FF9 og lurer egentlig på hvem av dem jeg skal begynne med? Er ikke akkurat noen grafikkhore, men det finnes grenser hva jeg orker å slite med. Endret 10. juni 2009 av Ovnsbakt Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg fikk ikke skikkelig sansen for final Fantasy før FF3 (europa ish). Det ga meg piffen til å begynne med noen av spillene iaffal. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Har spilt gjennom FFX og synes det var HELT utrolig og noe jeg lett gjør om igjen, men nå har jeg faktisk fått tilgang til FF7 og FF9 og lurer egentlig på hvem av dem jeg skal begynne med? Er ikke akkurat noen grafikkhore, men det finnes grenser hva jeg orker å slite med. Vel, du snakker her om to av spillene jeg regner som mine absolutte favoritter i serien, og egentlig kan du begynne med hvilken som helst av dem. Overgangen fra FFX vil nok bli mindre dersom du setter i gang med FF9, siden man kan se en klar forskjell på 7'ern og 9'ern hva grafikk angår. Selv mener jeg FF7 er det absolutt beste, det kan nok også ha mye å gjøre med at det var det første FF-spillet jeg prøvde. Men jeg er også svært glad i FF9. Mange misliker sistnevnte, av forskjellige grunner, blant annet at personene kan se litt barnslige og dukkeaktige ut. Kampsystemmessig så vil jeg påstå at FF9 er hakket mer spennende, i og med at de forskjellige personene har helt forskjellige attributter, altså de er innenfor hver sin klasse, akkurat som i de gamle old school-FF-spillene. Dette står i motsetning til FF7 hvor du egentlig bare kan plukke ut de 3 personene du liker best, og rett og slett gjøre dem best på alt (siden alle kan bruke magi osv.). Litt som det er i FFX også. I FF9 kan bare magikerne bruke magi f.eks., noe som gjør at du er mer avhengig av alle karakterene dine, avhengig av situasjonen og fiendene du slåss mot. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Teknisk: Final Fantasy er alltid banebrytende, med både topp moderne grafikk, musikk, og annen teknologi som brukes i spill. Square Enix er kompromissløse med denne serien. Det samme gjelder historie. I motsetning til et type vestlig rollespill, er Final Fantasy lineært. Historien er lagt opp på forhånd, og du skal engasjere deg for en rolle som er forberedt for deg. Her er Square enormt flinke forfattere, som har skapt et variert lag av karakterer som er moderne og spennende. De holder rett og slett en langt høyere standard historiemessig, på en måte som kan sammenlignes med de nyeste og beste bøkene og filmer. Mens du kanskje vil merke at andre gjennomsnittlige spill, ofte går i eldgamle klisjeer. Samtidig som du engasjerer deg for historien, så har spillene et strategisk element i kampene, som er såpass engasjerende at du ofte har lyst til å spille hver tittel i kanskje 150 timer. For de aller fleste spillutviklere, vil det være en umulig utfordring og skape et spill som varer i over 150 timer, med en kvalitet som er bedre enn alle andre spill i sjangeren. Denne kvaliteten blir så høy at den også overstiger sin egen rollespill sjanger, og blir såpass bra at alle i teorien kan nyte det. Endret 10. juni 2009 av Ramius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå