_Brukernavn_ Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Hei, skal kjøpe et HD 4850 eller 4870 og leser at de blir ganske varme. Derfor har jeg sett på versjoner som kommer med andre kjøleløsninger, og de to det står mellom er Toxic til Sapphire og IceQ4 til HIS. Begge får du klokket og uklokket. Har lest en del tester av begge kjøleløsningene og de får skryt for både temperatur og lydnivå. Men jeg klarer ikke å finne en sammenligning mellom de to! Det er vanskelig å sammenligne basert på individuelle tester der disse to kjøleløsningene ikke direkte sammenlignes. Er det noen som har erfaringer eller linker? Det jeg har funnet så langt: - De kjøler ca. like bra - De er ca. like stillegående - IceQ blåser all luften ut av kabinette, mens Toxic både blåser ut og dumper varm luft inne i bakinettet - Toxic er vanligvis billigere Endret 5. mai 2009 av pro_odeh Lenke til kommentar
hairball Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 alle kortene vil nok varme opp kabinettet da baksiden av kortet også blir varmt. har lest at de ati kortene støyer noe mer også. jeg personlig bytter jeg alltid ut stock kjøler. da de generelt er dårlige. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Både HIS og Sapphire leverer kort med andre kjølere enn stock kjøler som både skal være bedre til å holde temperaturen nede og mer stillegående. Men jeg lurer på hvilken av kjøleløsningene Vapor-x eller IceQ4+ som er "best". Om noen vet om en link med sammenligning av kjøleegenskap og lydnivå på disse så hadde det vært flott! Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Da ble det et Sapphire Vapor-X, som er et uklokket Toxic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå