spro Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Hei Har nettopp (etter mange år) endelig karret meg til en ny pc (alltid bygget selv). Tok litt tid å sette seg litt mer inn i hva som gjelder idag men endte opp med et core 7 oppsett med en intel SSD som OS disk. Det jeg lurer på er om det er noe spesielt ved å sette opp SSD disken. (bios settings etc) Er det bare å partisjonere den på vanligvis gjennom en windows installasjon ? (ntfs vs fat32, leste en tråd om en som var synes det var tabbe med fat32 men sa ikke hvorfor). Noen som kan dele noen erfaringer med meg her? Planelegger å kjøre en win7 64bit beta til windows 7 kommer til jul. På forhånd takk Aleksander Endret 24. april 2009 av cyclo ### Emnetittel er endret av moderator ### Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis du skal installere windows 7 så er det bare rett fram, den optimaliserer instillinger selv. Intel anbefaler at du bruker AHCI, så det blir det eneste du trenger å ta hensyn til. Med x25-M skal det ikke være nødvendig med tweaks, men du kan hente ut litt ekstra ytelse av den hvis du legger temp og download på en annen disk, siden kontinuerlig random writes i bakgrunn kan øke accesstime. Det skal ikke være nødvendig, og du vil sansynligvis ikke merke noe forskjell med mindre du gjør kraftig diskintensiv multitasking. Lenke til kommentar
spro Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Download og evt pagefile skal på en annen disk ja, skal kun bruke ssd til OS og programmer.. (til og med legge user are på annen disk).. Men hva med oppsettet når jeg skal installere? Må vel sette opp et filsystem etc? Straight forward partiosjonering og formatering med ntfs? AHCI settes opp i bios regner jeg med? (p6t deluxe v2) (takk for svar hittils) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 ACHI setter du i BIOS før du begynner installeringen, og så henter du driverne under installering. Resten er bare å gjøre rett frem som med vanlige harddisker ja. Hvis du har nokk RAM til å klare deg uten pagefile er det det beste, siden pagefile er "ekstra-RAM" som er mye tregere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå