Gå til innhold

Flytte til Wolverhampton

Fhreed

Anbefalte innlegg

Hey =).

Jeg har alltid drømt om å flytte ut av norge, og nå som jeg er 18 år, er det ikke mulig for meg å gjøre det? =)

Har veldig lyst å flytte til Wolverhampton i england, kjenner noen folk der.

Men hvordan i det heletatt skal jeg få flytte dit? hvordan finner jeg leilighet osv? jobb? kanskje collage... er ikke sikker =) er interesert i fotografi og hørte at wolverhampton collage hadde noen innenfor det.

ellers så vil jeg egentlig bare vite hvordan jeg kan komme meg i gang å flytte og sånt =) eier ikke mye bor hjemme hos moren min enda... så ja kall meg tragisk =) men er arbeidsledig også. hoppet ut av videregående.

Kanskje noen kunne si meg hvem jeg skal snakke med =)

Endret av Fhreed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey =).

Jeg har alltid drømt om å flytte ut av norge, og nå som jeg er 18 år, er det ikke mulig for meg å gjøre det? =)

Men hvordan i det heletatt skal jeg få flytte dit? hvordan finner jeg leilighet osv? jobb? kanskje collage... er ikke sikker =) er interesert i fotografi og hørte at wolverhampton collage hadde noen innenfor det.

ellers så vil jeg egentlig bare vite hvordan jeg kan komme meg i gang å flytte og sånt =) eier ikke mye bor hjemme hos moren min enda... så ja kall meg tragisk =) men er arbeidsledig også. hoppet ut av videregående.

Wolverhampton College tilbyr fotolinje, ja.

Men hvordan i det heletatt skal jeg få flytte dit? hvordan finner jeg leilighet osv? jobb? kanskje collage... er ikke sikker =)

Første er vel å tenke på finansiering. Vil du klare å skaffe deg jobb? Har du gode nok språkkunnskaper til å jobbe i f.eks. butikk o.l.? Har du mulighet til å bli finansiert av foreldre for et mulig bosted?

Det er nok få steder som vil tilby deg hussted om du ikke kan betale depositum.

Du nevnte også at du har venner som bor der, de kan eventuelt finne mulige jobber og bosteder for deg.

Om du også hoppet ut av VGS, så sjekk om har mulighet til å gå på college der i det hele tatt.

Om du ikke får kommet inn, vil du da bo der og bare jobbe? Vil ikke det være trist og kjedelig?

Du har jo også folkehøgskoler her i Norge som tilbyr fotoundervisning, da får du også stipend o.l.

Du kan kontakte ditt lokale VGS, de har ofte rådgivere som kan hjelpe deg, selv om du har hoppet ut eller ikke går på skolen. Det er nok bare å gå på skolekontoret og spørre om rådgiver.

Endret av Tufte
Lenke til kommentar
Hey =).

Wolverhampton College tilbyr fotolinje, ja.

Men hvordan i det heletatt skal jeg få flytte dit? hvordan finner jeg leilighet osv? jobb? kanskje collage... er ikke sikker =)

Første er vel å tenke på finansiering. Vil du klare å skaffe deg jobb? Har du gode nok språkkunnskaper til å jobbe i f.eks. butikk o.l.? Har du mulighet til å bli finansiert av foreldre for et mulig bosted?

Det er nok få steder som vil tilby deg hussted om du ikke kan betale depositum.

Du nevnte også at du har venner som bor der, de kan eventuelt finne mulige jobber og bosteder for deg.

Om du også hoppet ut av VGS, så sjekk om har mulighet til å gå på college der i det hele tatt.

Om du ikke får kommet inn, vil du da bo der og bare jobbe? Vil ikke det være trist og kjedelig?

Du har jo også folkehøgskoler her i Norge som tilbyr fotoundervisning, da får du også stipend o.l.

Du kan kontakte ditt lokale VGS, de har ofte rådgivere som kan hjelpe deg, selv om du har hoppet ut eller ikke går på skolen. Det er nok bare å gå på skolekontoret og spørre om rådgiver.

Takk for svar =) penger er ikke no problem, faren min gikk bort for noen måneder side og jeg får ca 1 million kr =) språk kunnskapene mine er bra =) ikke no problem med engelsken min =) bo og jobbe der, det er jo det samme i norge også da ^^ så hvorfor skulle det være mer trist å gjøre det et annet sted.

For å si det sånn så har jeg ingen spesielle ambisjoner om kariere =)

Endret av Fhreed
Lenke til kommentar
Du er flink til orddeling og tegnsetting også. Det du imidlertid trenger er et tau for å holde deg på jorda.

hva mener du?

at du ikke skriver helt strøken. glem det.

det med et tau for å hode deg på jorda, jeg vil helle anbefale deg om å lese deg bittelitt opp på aktuell fakta.

vet ikke helt hva som er lønning satsene for butikkarbeidere osv. i England, men er 100% sikker på at de er mye lavere enn i Norge. men trur egentlig ikke det har noe å si for deg, fordi du sansylegigvis ikke kommer til å få noen jobb. ettersom de har nesten dobbelt så høy arbeidsledighet som Norge.

jeg vet ikke spesifikt om England, men etter at ledigheten steg i statene, har det vert fint vanskelig å få arbeidstillatelse der. og ettersom du har absolutt ingen god grunn til å få arbeidstillatelse, så tviler jeg.

og du må da ha minst studiekompetanse for å komme inn på noen fotostudie er jeg fint sikker på.

Lenke til kommentar
Takk for svar =) penger er ikke no problem, faren min gikk bort for noen måneder side og jeg får ca 1 million kr =) språk kunnskapene mine er bra =) ikke no problem med engelsken min =) bo og jobbe der, det er jo det samme i norge også da ^^ så hvorfor skulle det være mer trist å gjøre det et annet sted.

For å si det sånn så har jeg ingen spesielle ambisjoner om kariere =)

Som nevnt tidlgere er lønnen og generelle vilkår dårligere i England når det kommer til jobb.

Det jeg mente med at det ville være trist er at du har mye bedre utsikerter i Norge for å skaffe deg en utdanning eller en annen form for jobb som du kanskje da vil like, istedenfor å jobbe i England i flere år framover uten å komme deg videre?

Om du har en million kroner, så anbefaler jeg deg (uten å være en særlig god finansrådgiver) å ta godt vare på de, og heller spare de for fremtida. Ta en utdannelse, det har du da tydligvis råd til, f.eks. privatskoler og lignende.

Med pengene vil du da også få råd til en god leilighet, ta lappen og alt annet som trengs i tida fremover.

De pengene vil komme godt med om du bruker de riktig, men husk at du ikke kan leve resten av livet på dem. Skaff heller god utdanning og et godt grunnlag for når det er slutt på de pengene. Det vil du være veldig glad for senere i livet.

Endret av Tufte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...