rosapanter Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 valget står mellom Samsung f1 750gb til 611 kroner og Western digital 750gb til 517 kroner.. Hvem burde jeg ta.. har hørt at wd diskene har lettere for å krasje. disken skal brukes som lagringsmedium i en server. støynivå har ingen betydning. ikke skrivehastighet heller. tenker mest på kvaliteten Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 WD 500GB hadde et problem, det gjelder ikke 750GB så vidt jeg vet. Jeg har ikke hørt at disse krasjer mer enn andre. Alle harddisker uavhengig av merke har ca 5% sansynlighet for å dø det første året (død ved ankomst medregnet), så OM en harddisk skulle dø betyr det ikke automatisk at det er crappy merke, da er du sansynligvis bare uheldig (eller har behandlet den feil). Jeg ville gått for WD, siden den er billigere, og GP diskene er stille og kjølige. Lenke til kommentar
rosapanter Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Ok, takk for svar. Jeg gikk for Samsung disken. Har en sånn fra før og er veldig fornøyd med tanke på støy og temp.. Har bare hatt gode erfaringer med tidligere WD disker, men fikk høre at de nye var noe ustabile. 100 spenn er ikke rare greiene, orker ikke maset med å bytte disk osv. om noe skulle skje. Men om det er som du sier så kunne jeg likegodt valgt WD... Men gjort er gjort:D Endret 27. april 2009 av rosapanter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå