Gå til innhold

Dårlig kjøleanlegg på Amilo Xi3650?

Diggle

Anbefalte innlegg

Hallo, hadde for en stund siden en del problemer med PCen fordi alle spill begynte å lagge som juling og eg hadde 0.2 FPS.

Dagen etter på fikk eg vite etter å spurt på dette forumet at det sikkert var pågrunn av overopheting og at pcen min hadde en knapp eg måtte trykke for å slå på viften.

Nå er viften på og etter å ha startet pcen etter mange timer uten bruk (natt og skole) så blir pcen fortsatt utrolig varm (selv om det ikke lagget). Bruker et program som heter HWmonitor og med den så fekk eg disse tallene etter at jeg hadde spilt crysis i ca. 30s-1 min.

ACPI : 83 grader.

Prossessorene: 75 og 75 grader.

GeForce 9600M GT: 101 grader (!)

WDC WD50 00BEVT-22 ( vet ikke hva dette er ) : 39 grader

Crysis var altså på laveste innstillinger mulig, men eg tør ikke å spille det nå pågrunn av de temperaturene. Og dette var bare etter 30s - 1m spilling! Vet ikke så veldig mye om bærbare pcer, men eg vet om andre med bærbare pcer som spiller crysis. Og synes nå det var rart at den ble så vanvittig varm selv om viften var på.

Håper noen har svar, råd eller noe.

Redigering: Fant ut problemet. Det er en hardware feil på PCen min som gjorde at viften ikke funket i det hele tatt. Etter litt leting rundt om på nettet fant eg en del andre med samme pc med samme problem. Så nå har eg bedt de hente pcen min og eg skal få en ny =)

Endret av Diggle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...